Golf 4 1.4 16v Проблем с паленето

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1.4 16v Проблем с паленето

Мнениеот javor_bg » Чет 16 сеп 2021 21:14


Да, не е лошо да се подаде напрежение на помпата малко преди да се завърти ключа.

С ултразвук ли си ги чистил дюзите? Възможно е да има и пикаеща дюза. След като загасиш колата може да пълни цилиндрите с бензин. Виж сутрин преди първо палене за мокри свещи.




Gdru
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 16 сеп 2021 10:47
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.4 16v Проблем с паленето

Мнениеот Gdru » Чет 16 сеп 2021 23:19


Не се бях сетил да подам директно ток на помпата до сега, но ще пробвам с един акумулатор. Просто все си мисля ,че ако просто дам контакт няколко пъти е същото ама ще се разбере. Иначе при каране на бензин в града или по магистрала нямам нито придръпване или да не върви.
Дюзите ги чистих сам. Бях видял клипчета как го правят със спринцовка и спрей за почистване на карбуратори, а аз имах и добавка, та и с нея ги минах по веднъж. Но без да им е подадено напрежение при натисната спринцовка (предполагам прави достатъчно налягане) не пропускаха. Но не пречи и свещите да проверя преди да я запаля.


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1.4 16v Проблем с паленето

Мнениеот javor_bg » Пет 17 сеп 2021 13:21


Без да пропуснат трудно ще се изчистят.


Gdru
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 16 сеп 2021 10:47
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.4 16v Проблем с паленето

Мнениеот Gdru » Пет 17 сеп 2021 16:31


Имах предвид ,че като не им подам ток ,а създам налягане със спринцовката нямаше някоя да протече. Иначе ги чистих е така като натискам и цъкам едно ключе ,за да имитира импулсите, но не съм им сменял филтърчетата ,че където питах все нямаха такива работи, а и те били различни размери.


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1.4 16v Проблем с паленето

Мнениеот javor_bg » Пет 17 сеп 2021 23:47


Не съм разбрал правилно. Хубаво е че не протичат. За кои филтърчета става въпрос ? Аз знам само, че имат О-пръстени.


Gdru
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 16 сеп 2021 10:47
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.4 16v Проблем с паленето

Мнениеот Gdru » Съб 18 сеп 2021 9:06


Ами в тая дупка където влиза горивото има и филтърче. Малко като цедка сеедно ,не типичният филтър. Отгоре като погледнеш дюзата и има метален пръстен(поне на моите) издърпва се и излиза самото филтърче. Чувал съм ,че с времето може да се поразпаднат и да не си вършат работата. Моите като ги огледах изглеждаха ок, че и още бели :D. Поне колкото може да се види като светна с нещо.

Вчера преди да паля проверих датчика за антифриза и показваше 25 градуса при 23 навън, та мисля ,че е ок. Проверих и мапа и той 25 26 при 23 навън. Обаче VCDS ми показва само temperature и не пояснява коя, даже на единия канал имам двете едно до друго с тея стойности. Налягането му беше 1016 при 1011 в интернет. Та тея двете мисля ,че мога да ги изключа. Подадох ток на помпата от акумулатор. Даже над 10сек задържах, а и проверих че отива ток като дам на контакт около 12в. Като дадох на контакт пак се чува ,че работи и въпреки това отново запали вс ок за 2 3 сек и започна играене на оборотите с тресене и я загасих. Не знам нормално ли е да се чува бълбукане за момент като дам на контакт? На буксата имаше 4 кабела. 2 тънки и 2 дебели. Тънките предполагам са за нивомера?


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1.4 16v Проблем с паленето

Мнениеот javor_bg » Съб 18 сеп 2021 23:50


Ами явно температурите са наред. Горивен филтър сменян ли е ? Хубаво е да се измери все пак и налягането на бензиновата помпа.

Доколкото разбрах като позагрее колата и се оправя. Аз имам и едно друго предположение. На стария ми 1.6SR запалва на студено и след това като подадеш газ и гасне или глъхне. Често срещан проблем при 1.6SR мотора. Оказаха се О-пръстените на смукателния колектор. Оттам смуче въздух на студен мотор и сместта е лоша. Смених ги и се оправи. Бяха се напукали доста , но се разширяваха като загрее колата и тогава положението беше добре. Смених ги и се оправи всичко. Мисля , че и при 1.4 16V ги има тези О-пръстени (вместо гарнитура на смукателния колектор)


Gdru
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 16 сеп 2021 10:47
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.4 16v Проблем с паленето

Мнениеот Gdru » Нед 19 сеп 2021 0:36


Моя е с гарнитура ,защото е с алуминиев колектор ама я сменях преди година може би като го свалях заради клапана за парите от картера. А и дори да е от гарнитура не ми се струва възможно буквално за няколко секунди да се загрее при положение ,че пали и изгасва или евентуално да потресе малко. И после всичко да е сеедно не е било първото палене...

Ами не знам, според мен си прави достатъчно налягане иначе предполагам при каране щеше да прави впечатление ,а не само при палене, но и него ще проверя. Филтъра е на около 5 6хил км.
Разкачих ламбда сондата и с нея пак същата работа само дето светна чек енджина. Замерих съпротивлението на нагревателя и при нормални стойности около 3ома моята е 3.5. За другите тестове трябва да замервам от пиновете на компютъра и мисля тея дни да го направя.
Замерих и датчика на разпределителния вал и съпротивлението е 0.3 при 0 в ауто дата ,а на контакт получава 5V. Не съм замервал датчика на коляновия вал ,че е на кофти място и иска разглобяване ама и неговият ред идва. Някакви други предложения някой има ли?


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1.4 16v Проблем с паленето

Мнениеот javor_bg » Нед 19 сеп 2021 10:20


Съпротивленията, които си измерил и горивния филтър явно са наред.

Що се отнася до моите О-пръстени на смукателните колектори - действително за една минута работата на мотора се оправяше, а преди това като натиснеш газта глъхне или направо гасне. Щом колата е с гарнитура тоя проблем отпада.

За съжаление е трудно да се каже дали дюзите са добре изчистени(по два часа ги чистят по сервизите на стенд). При мене (на три коли на газ) придърпването и лошата работа на мотора на бензин от дюзи е била главно на незагрял мотор и по-богати смеси. Вероятно при загрял мотор просто по-малко се усеща. Тук чета, че запалва след второто или третото завъртане на ключа за колата на автора на темата и все повече се насочвам към дюзи. Сегашната ми кола в момента също е за чистене на дюзи. Освен всичко друго се усеща докато не позагрее, че при натискане на газта малко по-силно , че ускорява бавно(не се усеща реакцията при натискане на газта).

Горивния регулатор при двигателя ли е ? Ако да опитай да запалиш с изваден вакуум на горивния регулатор. Извади вакуума откъм регулатора и затапи с нещо извадения край на маркуча. Би трябвало така да вдигне налягане(регулатора да не регулира налягането през маркуча за обратното гориво). Виж дали има подобрение.


Gdru
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 16 сеп 2021 10:47
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.4 16v Проблем с паленето

Мнениеот Gdru » Пон 20 сеп 2021 14:42


Ами аз не казвам ,че са перфектно чисти, но мисля ,че не е от тях тъй като до преди няколко месеца което е преди да ги изчистя, колата палеше докато завъртя. И после лека полека взе през няколко паленета да не иска и накрая на всяко първо след престой. Заради това мисля ,че колкото и мръсни да са не е достатъчно.
Сега се заиграх да поразглобя малко и замерих и датчика на коляновия вал. Отива 5.1v обаче има един тест с лампичка. Свързах я аз към пиновете дето пише и на контакт светва обаче като запаля не мига. Викам си сиг аз нещо не правя както трябва ,а е голяма играчка с тая къса букса дето е на кофти място. Викам си да го пробвам на датчика за разпределителните валове, че нали са идентични. И там на контакт свети ама като върти се вижда че примигва... Не знам само колко е ок двто пробивах кабелите с топлийка ,че иначе никъв шанс да свържа диодчето. Пробвах няколко пъти датчика за коляновия вал и не мига. Пробвах да запаля докато е разкачен, обаче само върти и грешка веднага излиза иначе. Та може ли да не праща сигнал (или е слаб не знам) и в същото време да не показва грешка. Чувал съм ,че и той прави такива мизерии докато наистина не спре да работи.
Пробвах и това с маркучето за вакуума на клапана за налягане на рейката ама като го откача и първият път не пали запалва втория малко несигурно първоначално, но не е като това което се случва при мен. Та я вно помпата успява да бутне мембраната в регулатора. Предполагам това ще рече ,че прави достатъчно налягане.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4228
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Golf 4 1.4 16v Проблем с паленето

Мнениеот tdi fen » Пон 20 сеп 2021 14:56


щом имаш ваг-ком провери какви са тримовете на загрял двигател без включени консуматори на 32 и 33 канал направи скрин на показанията


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1.4 16v Проблем с паленето

Мнениеот javor_bg » Пон 20 сеп 2021 17:21


Хубаво, че си го направил теста с регулатора. А като извади маркучето от регулатора затапи ли го ? Ако не то тогава през него ще дърпа неотчетено количество въздух и е нормално да се тресе. Пробвал ли си да запалиш на изключен дебитомер/МАП сензор ?

За датчика на коляновия вал може би е по-вероятно да дава слаб сигнал при загрял мотор. Въпреки това , ако успееш да видиш оборотите на двигателя сутринта на диагностика , докато въртиш на стартер ще бъде добре. Ако покаже нула оборота при първо палене е възможно датчика на коляновия вал да не е наред. Също така пробвай с нещо да го почукнеш леко тоя датчик, докато работи колата 20тина пъти и виж дали няма да се промени работата на мотора(може би е малко вероятно).


Gdru
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 16 сеп 2021 10:47
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.4 16v Проблем с паленето

Мнениеот Gdru » Вто 21 сеп 2021 17:57


Да, запуших маркучето. Даже сутринта пак пробвах да я запаля така и нищо. Чу се сеедно само стартера завъртя без опит да запали даже. Не знам ,защо на моменти поне разтриса опитвайки се да запали, а понякога само звука от стартера се чува и нищо друго. Даже мисля ,че някакси сама прекратява продължителното въртене на стартера в такъв случай. И на второто завъртане всичко си беше ок. Не съм пробвал с откачен мап ,защото показанията му са близки то реалните и предполагам е ок.
Ще пробвам утре да видя тримовете и като върти само на стартер какво показва за оборотите.


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1.4 16v Проблем с паленето

Мнениеот javor_bg » Вто 21 сеп 2021 18:09


Gdru написа:Не съм пробвал с откачен мап ,защото показанията му са близки то реалните и предполагам е ок.
Ще пробвам утре да видя тримовете и като върти само на стартер какво показва за оборотите.


Да, вярно че беше написал, че са близки до реалните. Щом си имал 50-60 км само на бензин значи не е от настройките на газовата( Тя няма да е и причина за много голямо разбягване на тримовете, ако има такова)


Gdru
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 16 сеп 2021 10:47
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.4 16v Проблем с паленето

Мнениеот Gdru » Чет 23 сеп 2021 16:40


Проверих свещите и всичките бяха сухи преди първо палене. Ама сякаш са сменили цвета си. Преди бяха едно тъмно сиво ,а сега са светло сивкаво ,към бяло. Знаете ли какво съпротивление трябва да имат с резистор, гледал съм за обикновените ,че го дават около 4- 5к ома.
Проверих и оборотите на стартер само. На vcds обаче не ми показваше нищо. Имам една джаджа от тея с кабел obd2 дето са по 20 30лв. Та с нея ми показа няколко пъти разлипни стойности. Между 160 и 220оборота. Не знам за всяка кола различно ли е, ама съм чувал за нещо от сорта на 300 оборота поне. Кабелите към стартера са с чисти клеми. Акумулатора беше на 12в. Интересното е че след 3-4 опита само на стартер като се има на предвид ,че не съм държал да върти много ,а по 2 3 секунди колкото да отчете данните и като свързах буксите на дюзите пак не запали от първият път и втория беше идеално :D Смисъл и помпата си бачкаше по време на опитите и всичко. Само дюзите не ими се струва ,че не е до броя опити за палене ,а че първият път си настройва нещо. Може и да греша не знам...

https://ibb.co/3yxmYbB
https://ibb.co/0F3KhnX
https://ibb.co/RTz2xrQ
Това са снимки на 32 и 33 канал на загрял двигател след каране. Всички са на празен ход.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта