VW Passat B8 BiTDI Oryxweiss Perleffekt

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19713
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

VW Passat B8 BiTDI Oryxweiss Perleffekt

Мнениеот Vlad777 » Вто 22 авг 2023 13:18


Темата за този Пасат всъщност започна някъде около месец май тази година в другата тема за предишната кола (VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau), но тогава още не бях сигурен, че този ще остане за мен.

Другият вече е пордаден и този остава да (му) служи(м). :mhihi
Passat-b8x2.jpg

Най-общо, колата е Passat Variant, 4motion, BiTDI (код CUAA), произведен в края на февруари 2018 г. с добро оборудване, всички асистенти за модела, DCC регулируемо окачване, Highline салон, дигитален кокпит, Discover Pro, Led2 фарове, теглич и др.

Откакто е при мен "бялата перла" :mhihi вече мина 6000 км и е на 47000. Свикнах с нея. Оборудването е добро и вози добре.

Естествено е нормално да се направи сравнение между двете коли, които макар и много добре оборудвани имат своите разлики. Сивият имаше в повече спортен волан, черен таван, R-line седалки, амбиентно осветление, 220v отзад, масаж на шофьорската седалка и сигурно някои други дреболии. Но това са все неща, които някак съм им се нарадвал и вече не ми правят впечатление, нито ми потрябваха през последните месеци.

Всъщност, това, което отчитам, че ми липсва и реално е било удобно за мен са:
- 360 камерата
- кутийката за очила при плафона (там сега е управлението на шибедаха)
- системата за управление на багажното пространство с релси и подвижна преграда
- страхотният сив цвят, който чак сега разбрах колко е освен красив и практичен, след като белият се налага да се мие 3 пъти по-често
- R-line външната визия с 18" Monterey :love.vw

За сметка на това пък Би-Те-Де-И-То радва с:
- 240 кс и 500 Nm :11
- 7 степенна кутия DQ500 :11
...
И това е напълно достатъчно. Усеща се като друга кола (сигурно защото е друга кола :mhihi )

... заедно с тези плюсове дойдоха и други:
- Discover Pro медия от по-ново поколение, с по-голям дисплей с по-голяма резолюция, изцяло тъч. Само да бяха оставили врътката за силата на звука...
- 2 USB порта
- Панорама
- Завеси на задните прозорци
- Изцяло кожен черен салон (при R-line бордовете бяха от някаква материя наподобяваща карбон и винил)
- 17" джанти все още не мога да преценя дали са + или -, защото возията е изключително комфортна с тях, но пък куца визията
- Красив бял перлен цвят, който обаче се губи много скоро след автомивката и то само ако колата е измита добре и старателно подсушена
- По-висока предна броня (с малко, но все пак по-щадяща при паркиране до бордюри)

Та това е засега. Когато дойде колата й смених маслото, предстои:
- Смяна масло DSG
- Обслужване Haldex
- Смяна спирачна течност
- Смяна на казанчето с такова без силикат и смяна на антифриза с G12 evo
- Ревизия на спирачките, че има една вибрация при високи скорости (сивият спираше по-добре, откакто му сложих Ате)
- Диагностика на датчиците за диференциално налягане, защото ми се струва, че са много начесто регенерациите (100-120 км градско), а това може да е от тях

Снимки има тук:
https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=4857780#p4857780
-




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19713
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 BiTDI Oryxweiss Perleffekt

Мнениеот Vlad777 » Вто 22 авг 2023 13:20


В това мнение ще сложа снимки


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6105
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B8 BiTDI Oryxweiss Perleffekt

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 22 авг 2023 13:59


Със здраве да се ползва , качвай повече снимки :)


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12846
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: VW Passat B8 BiTDI Oryxweiss Perleffekt

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 22 авг 2023 15:19


Честита Би Те Де И


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19713
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 BiTDI Oryxweiss Perleffekt

Мнениеот Vlad777 » Чет 30 май 2024 10:29


Колата вече е на почти 57000. Усетих аномалия в охладителната система, която понякога ми изписваше, че Start-Stop не работи, защото не е постигната работна температура "Operating temperature not maintained", а в същото време на Sport дисплея с температурите на антифриз и масло всичко си е нормално. Освен това се случи да загрее над 90 градуса антифриза след продължително градско каране и я закарах в D-Bros за диагностика. Констатацията беше липса на нормална циркулация поради проблем в клапана на водната помпа. Тъй като колата е вече на 6 години, реших да сменям направо всичко по ангренажа (освен прословутия ремък на маслената помпа, който според мен не е за смяна при тези километри).

И така се направи следното:
- Смяна ангренаж, семеринг колянов вал, водна помпа, ремъци
- Обслужване Haldex с почистване на цедката
- Смяна масло DSG
- Премахване на торбичка силика от казанчето и подмяна на антифриза с G12 Evo.

Моторното масло и филтри си ги сменям сам на 7-8000 км.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6105
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B8 BiTDI Oryxweiss Perleffekt

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 30 май 2024 15:02


При свален семеринг на вала , Ви оставаше един картер , за да смените ремъка на маслената помпа и знаеш , че повече там няма да се пипа докато е при теб колата.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19713
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 BiTDI Oryxweiss Perleffekt

Мнениеот Vlad777 » Чет 30 май 2024 15:27


Не мисля, че на първа смяна на ангренажа трябва да се сменя, особено когато е под 60000 км


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6105
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B8 BiTDI Oryxweiss Perleffekt

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 30 май 2024 17:43


Хамалогията така и така е била свършена, дали му е време или не е дълга тема с доста варианти на разсъждение :)


Потребителски аватар
genobuldoka
Мнения: 134
Регистриран на: Нед 03 яну 2010 21:04
Автомобил: vw golf 7
Двигател: CUNA 2017
Местоположение: Plovdiv

Re: VW Passat B8 BiTDI Oryxweiss Perleffekt

Мнениеот genobuldoka » Чет 30 май 2024 21:25


Така и така сте отворили темата да попитам и аз към Vlad и DOH_KuXoT имате ли представа на колко пробег се сменя въпросния ремък


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8439
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: VW Passat B8 BiTDI Oryxweiss Perleffekt

Мнениеот samo_pechka » Чет 30 май 2024 21:58


На под 60к.км и ВП да сдаде багажа. Слабо звено им е , знае се , ама все не мога да свикна с това....


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6105
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B8 BiTDI Oryxweiss Perleffekt

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 31 май 2024 6:20


Никъде няма данни , в Порше преди време ми бяха казали 250хил км , но там автомобили с такъв пробег рядко влизат за сервиз...


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11926
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: VW Passat B8 BiTDI Oryxweiss Perleffekt

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 31 май 2024 7:00


samo_pechka написа:На под 60к.км и ВП да сдаде багажа. Слабо звено им е , знае се , ама все не мога да свикна с това....

А иначе май дават 190-200 хил и 10 години на ангренажа. Да, ремъкът няма да се скъса, но всичко останало ще сдаде багажа много преди това, започвайки с водната помпа, ролки и т.н.т


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6105
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B8 BiTDI Oryxweiss Perleffekt

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 31 май 2024 8:35


Тук говорим за BiTdi - интервалите са доста по-кратки


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8439
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: VW Passat B8 BiTDI Oryxweiss Perleffekt

Мнениеот samo_pechka » Пет 31 май 2024 8:37


На тия с двойното турбо е по-къс периода , ако не бъркам, но "стандартните-да, 190к.км.
За масления ремък, не съм се интересувал, но ще е или близка до ангренажа цифра , или малко над него
П.п. аз лично не бих карал до 190 и тогава смяна, 120-130 макс и всичко на земята и ново.


Потребителски аватар
genobuldoka
Мнения: 134
Регистриран на: Нед 03 яну 2010 21:04
Автомобил: vw golf 7
Двигател: CUNA 2017
Местоположение: Plovdiv

Re: VW Passat B8 BiTDI Oryxweiss Perleffekt

Мнениеот genobuldoka » Пет 31 май 2024 9:13


Аз също попитах в представителството на Volkswagen тук в Пловдив и те не дават пробег за ремъка на маслената помпа, води се доживотен, но всички знаем че такова животно няма. Някъде из дебрите на интернет бях срещнал пробег около 300 000 км, а относно ангренажа от представителството дават 200 000 км, но едно от момчетата ми каза препорачително между 150 000 - 180 000 км



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Svetlix и 11 госта