V2G е приложим за апартаменти, даже бих казал дори по-успешно от колкото къща, защото енергийните нужди на един апартамент би трябвало да са по-малки, а и апартамент е много по-зависим от ел. енергия от колкото къща, защото с къща по-лесно можеш да използваш огън. Тук говорим колата да го играе като UPS, а не да събира тока от слънчеви панели.
В момента не малко собственици на електрички си зареждат колите на една фаза, 32А, което прави 220х32 = 7.6kW, което си е достатъчно бързо. Правят го така, защото не искат или не могат да си пуснат самостоятелна партида, така че на съществуващата (за апартамента) й вдигат мощността и слагат 3фазен електромер, съществуващата ел инсталация за апартамента си остава на едната фаза, и една от другите фази отива в гаража/паркомястото. Та тъй като всичко е изградено в един електромер, може да се направи при спиране на тока енергията да се връща от гаража към електромера към апартамента.
Темата не е много актуална, защото в САЩ трифазен ток (включително за къщи) почти няма, а пък повечето иновации от там тръгват.
TESLA електромобил...
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: TESLA електромобил...
Като знам на повечето стари блокове каква им е общата инсталация и таблата, си представям ако това нещо с тези 7,6 киловата до гаража стане масово
Баджанака живееше на квартира в подобен блок /с парно/ и като решиха няколко човека да ползват климатици вместо радиатори....се запали таблото
И изобщо това с минаването от двуфазен на трифазен ток в блок, просто с една молба за вдигане на мощността и смяна на електромер ми се вижда като лека фантазия !


Re: TESLA електромобил...
Молба и пари, около 500лв е вдигането на мощност на съществуваща партида. Лично съм го правил, дойдоха от Електрохолд и смениха електромера на гаража с 3фазен (минава се от еднофазен на трифазен). Колегата ми има паркомясто и направи опцията с партидата на апартамента му да си я увеличи и да си дръпне една фаза до паркомястото. Цялото окабеляване се прави на ново, аз съм сложил 5х10 кабел.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20273
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
dzrasd написа:Колегата ми има паркомясто и направи опцията с партидата на апартамента му да си я увеличи и да си дръпне една фаза до паркомястото. Цялото окабеляване се прави на ново, аз съм сложил 5х10 кабел.
Може ли информация колегата колко метра кабел е пуснал от електромера и какво сечение и тип кабел? Защото и моя гараж се води паркомясто и ще пускам ток, защото няма. Все още нямам ел кола, но така или иначе е добре да си го предвидя.
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
...
Последна промяна от Каспър на Пет 12 яну 2024 22:24, променено общо 1 път.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Аз съм в къща и съответно нямам никакъв проблем да сложа 3 фазен и/или да пусна 7.6кв от едната фаза.
За момента сме с една кола на ток, но и две да станат, пак няма да го направя. Просто защото е излишно в масовия случай на нормална употреба на кола (не говоря за такси, работен автопарк и т.н.).
Дори сега зарядното съм го намалил от 16 на 10 ампера.
В редки случаи зареждането излиза извън нощната тарифа.
За 10000км не е зареждано никога на друга станция, освен домашната (говорим за градска кола).
Дори и да приемем, че някога ми дотрябва по-бързо зареждане, има доста такива опции (молове, ресторанти, дори до нас има...).
Просто не виждам смисъл за нормално ползвана кола да се слага повече от нормално шуко, камо ли 3 фази.
Инвестицията в зарядна станция не е малка при по-сериозния ток. А не е и да са вечни, че да кажеш 'веднъж се купува'.
Съседът ми има и 3 фази, и пак си зарежда на 3.5кв.
Бързото зареждане трябва на път. В ежедневието, когато колата си седи по цяла нощ в гаража не е никаква драма да си се зарежда бавно.
Простата и бърза математика казва, че с 3кв, 30кв от батерията ще се върнат за 10ч. А това са си доста над 100км пробег. За градско каране си е напълно достатъчно.
Ако всеки ден се изпразват 70+кв, вече е друга бира, но и там 7.6 ще е достатъчно.
За момента сме с една кола на ток, но и две да станат, пак няма да го направя. Просто защото е излишно в масовия случай на нормална употреба на кола (не говоря за такси, работен автопарк и т.н.).
Дори сега зарядното съм го намалил от 16 на 10 ампера.
В редки случаи зареждането излиза извън нощната тарифа.
За 10000км не е зареждано никога на друга станция, освен домашната (говорим за градска кола).
Дори и да приемем, че някога ми дотрябва по-бързо зареждане, има доста такива опции (молове, ресторанти, дори до нас има...).
Просто не виждам смисъл за нормално ползвана кола да се слага повече от нормално шуко, камо ли 3 фази.

Инвестицията в зарядна станция не е малка при по-сериозния ток. А не е и да са вечни, че да кажеш 'веднъж се купува'.
Съседът ми има и 3 фази, и пак си зарежда на 3.5кв.
Бързото зареждане трябва на път. В ежедневието, когато колата си седи по цяла нощ в гаража не е никаква драма да си се зарежда бавно.
Простата и бърза математика казва, че с 3кв, 30кв от батерията ще се върнат за 10ч. А това са си доста над 100км пробег. За градско каране си е напълно достатъчно.
Ако всеки ден се изпразват 70+кв, вече е друга бира, но и там 7.6 ще е достатъчно.
Re: TESLA електромобил...
В София (Електрохолд) се плаща за мощност. Дали е една или три фази е отметка в документа, който пускаш, не се плаща допълнително.
Също така мощностите и жените са в диапазони, цените ги има тук най долу:
https://ermzapad.bg/bg/za-klienta/uslug ... oshnostta/
Гаражът ми беше мощност 2кв, следователно е платен първият диапазон I, който е до 6кв. Ако искаш над 6кв си избираш колко и доплащаш разликата, дали ще пуснеш 7 или 15 е едно и също като пари, за това всички пускат 15. Дали е еднофазен или трифазен, както написах, нямаше значение и не оскъпи нищо.
Освен това се плаща и 97лв проучване.
@Vlad колегата и той пусна 5х10, около 10 метра, с цел в бъдеще ако му трябват още фази или ампери да не пуска пак. Кабелът май беше 50лв повече за негови сценарий.
Също така мощностите и жените са в диапазони, цените ги има тук най долу:
https://ermzapad.bg/bg/za-klienta/uslug ... oshnostta/
Гаражът ми беше мощност 2кв, следователно е платен първият диапазон I, който е до 6кв. Ако искаш над 6кв си избираш колко и доплащаш разликата, дали ще пуснеш 7 или 15 е едно и също като пари, за това всички пускат 15. Дали е еднофазен или трифазен, както написах, нямаше значение и не оскъпи нищо.
Освен това се плаща и 97лв проучване.
@Vlad колегата и той пусна 5х10, около 10 метра, с цел в бъдеще ако му трябват още фази или ампери да не пуска пак. Кабелът май беше 50лв повече за негови сценарий.
- Petrolhead
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Продажбите на тесла я Германия са -80% за декември.
Няма нищо общо със спрените субсидии и преебавката с цените, която спретна мъск на клиентите си. Нищо по-хубаво от това да знаеш, че ако утре си тотализираш колата, застраховката ти няма да покрие лизинга ти.
Доста клиенти на тесла се кълнат, че повече няма да си купят техен продукт, не защото колите са лоши, а защото компанията си прецаква настоящите клиенти в преследване на повишаване на продажбите
Няма нищо общо със спрените субсидии и преебавката с цените, която спретна мъск на клиентите си. Нищо по-хубаво от това да знаеш, че ако утре си тотализираш колата, застраховката ти няма да покрие лизинга ти.
Доста клиенти на тесла се кълнат, че повече няма да си купят техен продукт, не защото колите са лоши, а защото компанията си прецаква настоящите клиенти в преследване на повишаване на продажбите
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Petrolhead написа:Доста клиенти на тесла се кълнат, че повече няма да си купят техен продукт...
Това нещо се казва с цифри.
Защото има такива.
Аз няма да цитирам по спомени, но съм сигурен, че бързо ще се намери кой да извади такива.

- Petrolhead
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Гледам разни момци из ютуб, които имат автомобилни канали, не са доволни от това едногодишните им пладове да са с upside/down кредити
- Petrolhead
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Можеш да зачетеш редит. Тоя човек много сериозно си по*бава клиентите
Re: TESLA електромобил...
Аз си купих колата за 122к лева с доставката, сега същата с доставка е 98к (ако я има на склад с отстъпка, до преди 2 седмици имаше). Ама хич не ми дреме.
Кеф цена няма.
Също така от Тесла комюнитито не познавам някой, който да страда особено заради по ниските цени. Пак се опитваш да внушаваш някакви неща.
Кеф цена няма.
Също така от Тесла комюнитито не познавам някой, който да страда особено заради по ниските цени. Пак се опитваш да внушаваш някакви неща.
- Petrolhead
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Абсолютно, направо съм чуждестранен агент - манипулатор.
Както казах, зачетете какво разказват хората. Аз от тесли не разбирам
Както казах, зачетете какво разказват хората. Аз от тесли не разбирам
Re: TESLA електромобил...
Че кога се е случвало да си купиш нова кола и тя да не се е обезценила сериозно точно първите няколко години ? А и да очакваш , че електричките ще са вечно толкова скъпи никак не е умно :) .
А и Мъск започна ценовата война , защото може да си позволи да намали цените . Другите не го правят , щото не могат , а не щото не искат.
А и Мъск започна ценовата война , защото може да си позволи да намали цените . Другите не го правят , щото не могат , а не щото не искат.
Re: TESLA електромобил...
Който си купува автомобил с идеята, че ще е финансов актив не разбира нищо. Колите се обезценяват и за 99% от хората са актив, които само губи пари. Ако утре VW пусне Passat със същото качество за 20 хиляди по-ниска цена, означава ли, че всички които са си купили Пасати на "скъпо" са изиграни и трябва да фалираме и закрием VW ?
Tesla имат предимство да нямат нужда от дилъри и представителства да им продават колите. Другите марки не знам да продават директно на клиент.
Също така примера е еднакъв и с имотния пазар. Ако утре апартаментите паднат с 30%, тези които имат кредити какво правят ? Предоговарят кредита. Банките в общия случай предпочитат да не се занимават с total loss. Както и шанса някой да направи лоша финансова грешка в живота си е по-голям, когато има повече опции да се "удавиш".
Това че можеш да си вземеш нещо на кредит не означава, че трябва да си вземеш нещо на кредит. В щатите не е кой знае какъв проблем да имат дългове в размер на стотици хиляди долари (къща/кола/образование/кредитни карти).
Когато продукт стане по-достъпен за пазара, това не е нещо лошо. Все пак да не забравяме, че идваме от Ковид и недостатък на чипове, които от своя страна изкуствено увеличиха цените на новите коли и тези втора употреба.
Не много отдавна можеше да си вземеш базово Поло за 25/28 хил лева. В момента цените са от 42хил ...
Tesla имат предимство да нямат нужда от дилъри и представителства да им продават колите. Другите марки не знам да продават директно на клиент.
Също така примера е еднакъв и с имотния пазар. Ако утре апартаментите паднат с 30%, тези които имат кредити какво правят ? Предоговарят кредита. Банките в общия случай предпочитат да не се занимават с total loss. Както и шанса някой да направи лоша финансова грешка в живота си е по-голям, когато има повече опции да се "удавиш".
Това че можеш да си вземеш нещо на кредит не означава, че трябва да си вземеш нещо на кредит. В щатите не е кой знае какъв проблем да имат дългове в размер на стотици хиляди долари (къща/кола/образование/кредитни карти).
Когато продукт стане по-достъпен за пазара, това не е нещо лошо. Все пак да не забравяме, че идваме от Ковид и недостатък на чипове, които от своя страна изкуствено увеличиха цените на новите коли и тези втора употреба.
Не много отдавна можеше да си вземеш базово Поло за 25/28 хил лева. В момента цените са от 42хил ...
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: mitkoraf и 38 госта