TESLA електромобил...

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот fur1ous » Вто 09 яну 2024 22:37


Petrolhead написа:Мога със 100% сигурност да ти кажа, че след 7 години няма да има електрически пикапи, които могат да влачат 3.5 тона на повече от 500км. Дори утре да измислят абсолютно нови батерии.


Много ясно, няма и смисъл. Ти колко хора виждаш с пикап и да влачат 3.5 тона в ежедневието си?
Кви са тия глупости :mhihi

Относно останалата част от мнението ти

Ако купуваш кола за 100к и 4000 лв загуба ти се струват много, тая кола със сигурност не е за теб и не може да си я позволиш.




Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2178
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Вто 09 яну 2024 22:50


Ами повечето пикапи, които виждаш по улиците могат да го направят, това че не го правят всеки ден нищо не значи.

Сметката е абсолютно примерна, мисля че става ясно.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот hvp800 » Вто 09 яну 2024 23:01


За някой е важно да тегли 3,5 тона на 500км , за други е важно пикапа да има динамика ( щото дизел и динамика :mhihi ) , та хората са различни , както са различни и автомобилите . А когато аз си взема електричка един ден ( живот и здраве ) най-големият ми кеф ще е , че 5-те стинки за горивото , дето сипвам няма да ходи към азиатски диваци , било в пустините с камилите , или пък Сибир.
Апропо , Ривиан в тестове тегли към 4тона на разстояние 200 и малко км , а на подходяща станция ще зареди за около 18-20мин за още 150-160 км. Тези двайсет минути са ужасно много , признавам :scare3


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10081
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Вто 09 яну 2024 23:07


Petrolhead написа:
Сметката е абсолютно примерна, мисля че става ясно.

Тя самата ти сметка е правилна.
Грешна ти е логиката.
И то вреди на твоята теза :icon_lol
Когато купиш кола за 120 бона.
Тя падне след няколко месеца на 100.
И след 5г твоите 20% остатъчна стойност са 24к, а на другия 20к, ти пак си назаде с 20 бона, а не с 4 :icon_lol
Покупната цена ти е проблема, а не изходната.
Както и да е - това им е хубавото на процентите, че 20% са си 20% :Mr Green Fun
На някои хора тея 20% им заминаха в инфлация.
На други в кофти инвестиции.
И те така.
Тъпаци под път и напът.
Аз на 17ти тоя месец ще дам 3 бона за телефон, който след година нов ще е 2 бона. Пълен тъпак.
Такъв е живота.
Всеки луд с номера си.

Да, има хора които се кефят на ЕА. Има и такива, които не се.
Всеки с нуждите си и вкуса си, но...
Ще се пре-пре-пре-повторя:
Тук сме автофенове. Темата е уникална дори само заради датата, на която е започната (евала на колегата VW_FEN!!!).
След още 18г. се надявам да я има още и темата, и форума, и нас - да си я прочем отначало и да си се кефим.
Ти искаш ли след 18г, когато те вози кола без кормило и влезнеш в темата, да четеш само олд скул хейт?! :icon_lol
Замисли се

:beer


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2178
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Вто 09 яну 2024 23:22


Нали за това говоря покупната и изходната цена са свързани. Покупната е дело на мъск, а изходната на пазара. Когато мъск смъква покупната пазарът смъква изходната, а разликата я плаща клиента

Съмнявам се че и след 20 години, критиките ми към настоящите електрички ще ми се струват глупави или безпочвени. С тези батерии и тези технологии - толкова. Когато се появят нови, ще се радвам и аз да се кача на тостер.

Примерът с телефона ти е абсолютно точен, но има един нюанс. Вместо догодина да струва 2 бона, по желание на някой чичко, цената става 2 бона на 18ти и този новия е с батерия която кара 2 дни вместо 1.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2178
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Вто 09 яну 2024 23:29


Иначе ето ви пример какво става, когато си дадеш технологиите на китайците

https://insideevs.com/news/703666/geely-galaxy-e8-china/


thanis
Мнения: 1867
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот thanis » Сря 10 яну 2024 9:37


Коментирахме го това с "даването" на технологии. Не е като да си ги даваш, а те си ги вземат, като такса за достъп до техния пазар и евтино производство. Съществения проблем е, че могат да продават автомобили на себестойност или под нея, защото всичко се субсидира при тях. Реално за миналата година са изместили Япония по брой автомобили за износ, но реално техния пазар е много свит. В Европа това е лек проблем, тъй като при нас доколкото разбрах тарифата за коли от Китай е само 9%, докато в щатите някъде около 30%. Т.е. европейски производител изключително трудно може да се конкурира с китайски на база цена. (Основните отличителни черти на европейските коли са: стабилна политика в Европа, разход на гориво, вече изградени производствени мощности довеждащи до икономии в мащаб, статус на марките (Мерцедес, БМВ, и т.н) и технологичен ноу хау )Имайки предвид, че над 75% от производството на батерии е в Китай, повечето фирми където снабдяват батерии просто решават да правят коли. Сега дори и Xiaomi пуснаха кола и я чакаме да и се направят тестове.

От една страна Китай може да си позволи такива хватки и извън икономически аспект. По този начин може да се дестабилизират европейските и американски производители.

Урсула беше казала, че уж ще правят някакъв одит на китайските производители да не се получава дъмпинг. Ако по някакъв начин някой успее да докара нормална кола с пробег от 250-300км и цена до 25 хил. евро и все пак може да я продава в мащаб. Много хора биха преминали бързо.

Чичо Мъск отдавна ни баламосва с еквивалента на Голф, ама надали в близките 2-3 години ще можем да видим нов модел, който да е по-изгоден от модел 3 и да е все пак продаваем.

Ситриен eC3 от тази година е нещо интересно, защото има базова цена от 23хил евро и 45kWh батерия при 80 и няколко kW мотор. Но все още го няма даден за ревюта да се види за какво става


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2178
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Чет 11 яну 2024 23:26


Историята с цените има продължение.
Херц махат теслите си в Щатите. Към 20000 коли.
Обясняват го с високи разходи за поддръжка и ниска печалба от отдаването под наем.
Печалбата на фирмите за коли под наем се формира от приходите от самото отдаване под наем + приходите от продажбата на автомобилите, когато станат на 2-3 години. Явно сметката вече не им излиза


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот hvp800 » Пет 12 яну 2024 9:33


[quote="Petrolhead" Явно сметката вече не им излиза[/quote]

Не билО компютри ,а компоти :mhihi
Херц ще продадат теслите си и няма да купят други , ЗАЩОТО Тесла като компания не предлагат обратно изкупуване на колите. А не ГО предлагат , защото Тесла няма дилърство и продава директно на клиентите ( с някои изключения за един-два щата в америката ). А когато си рент-а-кар е много неудобно да продаваш всяка кола поотделно вместо да върнеш всичките , и да вземеш нови. И те така!
Има още една история с Херц , звънят от фирмата на Тесла и казват , че ще купят 15 хил автомобила , и от Тесла отговарят ……цената я има в конфигуратора - както и начина на поръчване :mrgreen
И двете “новини” са от няколко месеца !
Впрочем освен с колите си Тесла разбърква пазара и с начина на продажбите. Аз лично няма да бъда нещастен , когато по-голямата част от официалните дилърства фалират …..


thanis
Мнения: 1867
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот thanis » Пет 12 яну 2024 10:24


Petrolhead написа:Историята с цените има продължение.
Херц махат теслите си в Щатите. Към 20000 коли.
Обясняват го с високи разходи за поддръжка и ниска печалба от отдаването под наем.
Печалбата на фирмите за коли под наем се формира от приходите от самото отдаване под наем + приходите от продажбата на автомобилите, когато станат на 2-3 години. Явно сметката вече не им излиза


Не точно колега, просто четеш заглавието само. Това което ти цитираш е случай в който:
1. Херц ще махат коли с пробег между 50-80 хиляди мили основно, което така или иначе е пробега при който се махат другите коли.
2. Колите са били отдавани най-често на клиенти, които от своя страна работят за Uber и нови клиенти, които за пръв път карат електрокар.
3. Причината за разкарването на тези коли е до голяма степен в разходите за ремонт и времето за доставка, защото за разлика от тук в Щатите за жалост всичко се прави от- до. Т.е. представи си клиент отива и чупи предна броня, съответно колата не може да се отдава повече и трябва да се оправи. Тъй като за тях е важно в края на периода да могат да ги продадат за хубави пари се прави с части от тесла. Те са доста зле от към наличности на резервни части. Т.е. получаваш си бронята, но чакаш 2-3 месеца. През този период, автомобила не може да ти изкарва пари и те така.

Към момента за продан има под 1000 автомобила в Херц (най-евтината е била 17хиляди долара преди една седмица, в момента е 21 хиляди за 89 хиляди мили от 2021-год https://www.hertzcarsales.com/certified ... f1fcfc.htm 2200 долара депозит и 60 месеца по 444,50 през тях и я караш). Тяхната драма не е заради проблем със самата кола, а по-скоро невъзможността да изкарват пари от нея, когато нещо тривиално се случи. Ако си частното лице, можеш да си караш със счупената броня докато дойде новата. Можеш и тиксо да си залепиш и всякакви магарии и няма да е проблем за ежедневието ти. Докато си в техния бизнес, не можеш да отдадеш колата, защото в момента в който клиента дойде и я види ще ти каже- ааа не, дай ми друга. Това важи за всяка една марка. Няма да си вземеш Пасат под наем на който предната броня е откачена или 1/2 липсва.

Изключително странно е да се мисли, че щом цените на новите коли са паднали и тия дето вече са взели и са се наиграли и давай да ги саботираме и за нищо не стават тия тесли.

Поради ред причини, теслите си държаха доста високи цени, което беше причина да си вземеш пред ID3 примерно. Докато се засили производството имаше период в който си купуваш Тесла М3, караш я 1-2 год, правиш и 30-40 хил мили и я продаваш за почти същите пари за които си я взел, което само по себе си е изключителна аномалия. Имаше голямо търсене и ниско предлагане и хората бяха склонни да дават пари.

Колите втора употреба се качиха с 30тина процента от нищото, заради проблема с чиповете при новите коли по време на ковид-а. Това не е нещо нормално и трябва време да си влезе в норми всичко. С теслите и цените им е същата работа.

Цялото това мероприятие донякъде е добре за хората, които се колебаят, тъй като тези коли ще са нови и на малко км и с ниски цени, т.е. можеш да си вземеш такава и да видиш за теб ли е електрокара или не и да го продадеш без особена загуба. А не да си поръчаш от гигафактори и през първата година да видиш, че не е за теб, но да си на загуба от 10-15 хиляди долара/евро примерно.

Това което ти се опитваш да ни вмениш е факт, но не е нещо, което е уникално само за тесла. BMW, Audi, Jaguar, Infiniti, Volvo, Mercedes имат по-лоши резултати при оценка на 5тата година от Тесла. Тесла не са светия граал и не са истинска премиум марка, но към момента много от проблемите, където през години са получавали критики са отстранени и се отстраняват. По този параметър излиза, че всички трябва да караме Поршета, понеже те са марката където най-добре си запазват стойността през първите 5 год.

Харесай си източник и ще сравним данните по него. Гарантирам ти, че винаги мога да изкарам частен случай, където електрокара да е по-изгоден от ДВГ. Не е в това въпроса. Нито тесла, нито Мъск някъде са обещавали - вземете си наша кола и ви гарантираме запазване на инвестицията ви.


ЕДИТ: Възможно е цялата тая шумотевица да е маркетингова каскада, да те накарат да си вземеш Тесла на "далавера" от достоверен източник.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2178
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Съб 13 яну 2024 16:53


Автомобилните седалки не бива да правят така. Модел игрек
Прикачени файлове
IMG_7118.jpeg


thanis
Мнения: 1867
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот thanis » Съб 13 яну 2024 23:56


Сподели при какви обстоятелства е станало това петроле


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот fur1ous » Нед 14 яну 2024 1:02


Снимката е от пост в Reddit и колата е М3, а не Y
https://www.reddit.com/r/TeslaModel3/co ... iver_seat/

А това е много интересно четиво, реално много коли имат този проблем особено ако са американско производство, това естествено не оправдава Tesla по никакъв начин.

https://insideevs.com/news/438927/bent- ... ety-issue/


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2178
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Нед 14 яну 2024 8:31


Верно е 3, посипвам си главата с пепел
https://i.redd.it/tk3a2ldlhfbc1.jpeg?app_web_view=ios


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот fur1ous » Нед 14 яну 2024 10:29


Ква и да е, e тъпо че не даваш източници, а просто плескаш некви снимки, и го правиш нарочно, и го знаеш.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта