Колеги,предстои ми покупка нова кола. Спрял съм се на Seat Leon 2.0 тди 184 к.с, автомат. Същият двигател се монтира и на Голф и Октавия.
Някой има ли преки впечатления от този двигател. Динамика, поддръжка, здравина, по-характерни слаби места?
Някъде пишат че този двигател имал проблем с харчене(горене) на масло, така ли е?
ето примерно една такава кола Seat Leon FR/184HP/DSG
Ще се радвам на всякакви мнения и коментари по темата, особено ако има собственици на такъв коли с този мотор.
Благодаря предварително
Мнение за сеат леон (октавия ) 2.0 тди 184к.с.
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: Вто 15 апр 2008 22:21
- Автомобил: Сеат Ибиза
- Двигател: AGR
- Местоположение: Стара Загора
Мнение за сеат леон (октавия ) 2.0 тди 184к.с.
Последна промяна от drago86 на Съб 08 юни 2024 9:22, променено общо 1 път.
- PzKpfW
- Мнения: 236
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Мнение за сеат леон (октавия ) 2.0 тди 184
Може да не е съвсем по темата, но ще разкажа за Сеат Атека 2.0TDI 190к.с.7DSG 4Drive на баща ми:
Купен нов 2019г, в момента на почти 50000. Масло гори около 0.5л за 10000км, на два пъти за това време сме доливали антифриз, колкото да угасне лампата. В града гори между 7 и 7.5, на магистрала пак толкова, че и отгоре. На първокласен път при каране с 90-100 гори между 5.5 и 6. Динамиката на колата е страхотна, особено сравнена със 105-те коня на моя вече над 13 годишен Голф.
Наскоро смених всички масла и всички филтри. Маслото на кутията, което източих беше като ново, но филтъра беше почернял. На цедката на помпата за Халдекса имаше доста стружки, което ме изненада, при положение, че се кара основно в града. Маслото на диференциала не се различаваше от чисто новото, което бях купил. Като цяло лесна за обслужване кола, въпреки DSG-то и Халдекса.
Като проблем мога да кажа само високата цена на маслата за скорости, халдекс и диференциал, както и филтъра на скоростната кутия които мой приятел ми намери на цена 910лв с отстъпката (говоря за оригинални масла VW). Понеже диференциала не се напълни с един литър отидох до Порше Юг и купих втора туба на цена 95 лева и отгоре. С нея цената стана 1005лв, като вътре не влизат двигателното масло и филтрите.
Не ми се мисли колко щяха да ми поискат в Сеат за подобно обслужване. Някой ако знае нека каже
Купен нов 2019г, в момента на почти 50000. Масло гори около 0.5л за 10000км, на два пъти за това време сме доливали антифриз, колкото да угасне лампата. В града гори между 7 и 7.5, на магистрала пак толкова, че и отгоре. На първокласен път при каране с 90-100 гори между 5.5 и 6. Динамиката на колата е страхотна, особено сравнена със 105-те коня на моя вече над 13 годишен Голф.
Наскоро смених всички масла и всички филтри. Маслото на кутията, което източих беше като ново, но филтъра беше почернял. На цедката на помпата за Халдекса имаше доста стружки, което ме изненада, при положение, че се кара основно в града. Маслото на диференциала не се различаваше от чисто новото, което бях купил. Като цяло лесна за обслужване кола, въпреки DSG-то и Халдекса.
Като проблем мога да кажа само високата цена на маслата за скорости, халдекс и диференциал, както и филтъра на скоростната кутия които мой приятел ми намери на цена 910лв с отстъпката (говоря за оригинални масла VW). Понеже диференциала не се напълни с един литър отидох до Порше Юг и купих втора туба на цена 95 лева и отгоре. С нея цената стана 1005лв, като вътре не влизат двигателното масло и филтрите.
Не ми се мисли колко щяха да ми поискат в Сеат за подобно обслужване. Някой ако знае нека каже

-
- Мнения: 727
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: Мнение за сеат леон (октавия ) 2.0 тди 184к.с.
на този мотор - 184 кс, но монтиран на Шаран съм направил около 120хил от почти нов. За мотора не мога да кажа нищо лошо. Масло колата не гореше. Маслото започва да спада само когато колата мине 15 хил.км и се кара на дълъг интервал на смяна. Мотора е пъргав и икономичен. В градски условия аз почти винаги го карах на ръчен режим на скоростната кутия - ДСГ. Първо че имаме доста изкачване до вкъщи и не ми харесва да държи твърде ниски обороти, второто съображение ми беше ДПФа. За 6 години колата е поискала само веднъж да я разхождам на магистралата - мисля че беше на втората и година. От тогава, въпреки че карам много градско и на къси разстояния, никога не се е оплакала пак. Проблем имах веднъж с ДПФ системата, когато колата беше на около 30хил установих теч близо до двигателя и гаранционно подмениха цялата система. В резултат от многото ъпдейти на софтуера консумацията на аддблу почти се удвои.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта