Днес бях на преглед за старата ни кола ( дизел) . Разбира се технически тя си е в много добро състояние по всички параметри ( поддържана изключително от мен ) и нямаше никакви проблеми и на ГТП-то.
Това което ме смути е, че преди мен имаше бензинови коли, по окомер диапазон 2005-2010 г. които бяха върнати. Четири на брой. За двете видях, че са и на газ сто на сто, другите- не знам. Имаше и други, пак бензинови, те си минаха. Дизел върнат не видях, отделно бяха и на макс 10- 15-ина г за разлика от моята , която навърши 26 г, но няма е далеч времето и тях ще им намерят "чалъма".
Според мен има нещо сбъркано в цялата тая история. В методологията ли кво , но има.
Да не се окаже, че кола с пресен немски тюф, да не може да "прескочи" нашенските мерки и теглилки .......
Годишен технически преглед - защо съществува?
- samo_pechka
- Мнения: 8997
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
-
- VW експерт
- Мнения: 2009
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
samo_pechka написа:Според мен има нещо сбъркано в цялата тая история. В методологията ли кво , но има.
Да не се окаже, че кола с пресен немски тюф, да не може да "прескочи" нашенските мерки и теглилки .......
Едва ли, немците мерят същото.
Е, не знам дали си виждал дизел как го мерят, и дали това ще стане така у нас(или вече да е станало)?
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Пон 29 юли 2024 20:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Здравейте!В началото на октомври ми предстои да минавам преглед. Колата е Евро 3, първа регистрация 22.12.2000, има катализатор, но няма ЕГР(премахнат) от 7-8 години. Колата е на Газ/Бензин и досега колата минаваше без проблем с ЕКО 3. Колата е и със спукано задно гърне и ръждясало междинно, но досега не е имало проблеми. Ще мога ли да мина според новите правила? Благодаря за отговорите предварително!:)
- samo_pechka
- Мнения: 8997
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Не, не съм. Никога не съм присъствал. Оставях си колата и си я получавах готова. Знам, че ги дънят на високи обороти дизеляците, ма се чудя как става при някои като не вдигат на място макс обороти...
ЕСП-ето ли барат? Или е друг чалъма?
ЕСП-ето ли барат? Или е друг чалъма?
-
- VW експерт
- Мнения: 2009
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Тия където не вдигат на място високи обороти, мисля не ги тормозят, нещо се пише там, като изключение. Чел съм преди, ама сега не помня точно. То до преди 2018г за по-новите и бензин и дизел, е било само проверка за грешки в компютъра на колата..
Но за тия форсиращите имах предвид...тука в България ако мерят така, и много от дизелите ще отпаднат.
Въвежда си ключовите кодове от талона в компа, и там му дава максималните обороти на мотора...плюс-минус малко. Съответно три пъти се дава газ до максималните обороти, като си има регламентирано време, за което трябва да се вдигнат...демек колко рязко да натискаш педала... На моите бивши 1,9PD тия оборот бяха около 5000...направо ти трепва сърцето нещо да не се пръсне. А не е ли в добро здраве...заминАл е, барем на теста...а може и директно в кофата...
https://youtu.be/tLxlNcaJ3eE?si=ZBgSTR3g6yD7pMp7
https://youtu.be/yTm4cBEurDA?si=lWoXY14CHMQxcSww
Но за тия форсиращите имах предвид...тука в България ако мерят така, и много от дизелите ще отпаднат.
Въвежда си ключовите кодове от талона в компа, и там му дава максималните обороти на мотора...плюс-минус малко. Съответно три пъти се дава газ до максималните обороти, като си има регламентирано време, за което трябва да се вдигнат...демек колко рязко да натискаш педала... На моите бивши 1,9PD тия оборот бяха около 5000...направо ти трепва сърцето нещо да не се пръсне. А не е ли в добро здраве...заминАл е, барем на теста...а може и директно в кофата...
https://youtu.be/tLxlNcaJ3eE?si=ZBgSTR3g6yD7pMp7
https://youtu.be/yTm4cBEurDA?si=lWoXY14CHMQxcSww
Последна промяна от cecoa1 на Пон 29 юли 2024 22:04, променено общо 2 пъти.
- valka
- Мнения: 300
- Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
- Автомобил: поцинкован танк
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
stefan4o написа:Къде са промените, че аз не успях да ги видя (специално в таблицата за CО при бензините)?

Последна промяна от valka на Пон 29 юли 2024 21:53, променено общо 1 път.
- tonkogtd
- Мнения: 353
- Регистриран на: Съб 04 май 2013 12:14
- Автомобил: Golf GTD Polo GTI
- Двигател: JR-1991 BJX-2006
- Местоположение: Ямбол
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
На бензиновите двигатели мерят два пъти.Първо на обороти на празен ход,второ на около 2500-3000 оборота.
На дизеловите двигатели е различно.Така ги "мачкат" на празен ход,което един съвестен човек няма да направи на своя автомобил.Най-доброто за един мотор с турбо.
На дизеловите двигатели е различно.Така ги "мачкат" на празен ход,което един съвестен човек няма да направи на своя автомобил.Най-доброто за един мотор с турбо.
- lubomir911
- Мнения: 66
- Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
- Автомобил: vw Bora
- Двигател: AJM 2000
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Сега да питам тези, които казваха, че пунктовете не си вършат работата и няма качество, как е сега? Доволни ли сте, че си вършат работата и се спират автомобили, които не отговарят на изискванията?
Едни колеги, които казваха, че това няма да стане, сега дават съвети как да се намалят вредните емисии и че ще дигат пунктове във въздуха ако им свалят еко категорията
Само да кажа- спират се наистина автомобили, които не отговарят на изискванията въведени от повече, от 15 години... Автомобили без работещи катализатори!
Известния мерцедес 2019 година никой не каза, че е с тунинг и генерация без никакви катализатори, ама спрян от движение... Честито, така ще бъде. Абсолютно същото е в Германия, както и в целия ЕС, ако някъде има изключения споко и там ще стане същото.
Едни колеги, които казваха, че това няма да стане, сега дават съвети как да се намалят вредните емисии и че ще дигат пунктове във въздуха ако им свалят еко категорията
Само да кажа- спират се наистина автомобили, които не отговарят на изискванията въведени от повече, от 15 години... Автомобили без работещи катализатори!
Известния мерцедес 2019 година никой не каза, че е с тунинг и генерация без никакви катализатори, ама спрян от движение... Честито, така ще бъде. Абсолютно същото е в Германия, както и в целия ЕС, ако някъде има изключения споко и там ще стане същото.
- lubomir911
- Мнения: 66
- Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
- Автомобил: vw Bora
- Двигател: AJM 2000
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Такъв филм, че нов автомобил не покрива нормите са абсолютни глупости, НЯМА ТАКЪВ АВТОМОБИЛ!
автомобил, който има работещ катализатор и не е преработван(побългарен) ще мине преглед без никакви проблеми!
Един катализатор има живот макс около 300к километра.
Който не минава преглед, да си купи катализатор и ще мине, какъв е проблема?
Обаче, на Ганьо като му бръкнеш в джоба и почва да разбира от всичко, даже от това където и не е виждал и даже и философства...
За сравнение днеска един VW Lupo 2001г покри норми дори за евро 6 - СО на празен ход 0.018, на високи обороти 0.010. Защо? Защото беше на реални 105к километра и катализатора му работеше перфектно! Опел астра 2006г СО на празен ход 0.9... Защо? Износен катализатор!
автомобил, който има работещ катализатор и не е преработван(побългарен) ще мине преглед без никакви проблеми!
Един катализатор има живот макс около 300к километра.
Който не минава преглед, да си купи катализатор и ще мине, какъв е проблема?
Обаче, на Ганьо като му бръкнеш в джоба и почва да разбира от всичко, даже от това където и не е виждал и даже и философства...
За сравнение днеска един VW Lupo 2001г покри норми дори за евро 6 - СО на празен ход 0.018, на високи обороти 0.010. Защо? Защото беше на реални 105к километра и катализатора му работеше перфектно! Опел астра 2006г СО на празен ход 0.9... Защо? Износен катализатор!
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
С катализатор реплика не се минава, само си хвърляте парите на вятъра. И то немалко пари. Проблема е, че катализаторите на повечето коли 1995>>>2000-2005 са заминали, и или са продадени, или колите така са си купени, понеже джамбаза ги е свалил. Но причината е че повечето за били запушени вече и това е пречело на работата на двигателя. A и по принцип живота на катализатор е 80-100 000 км, а не както колегата lubomir911 е написал - 300 000. Сравнително добър катализатор е 600-700 лева без монтажа, не говоря за ментетата от 150 лева които са си обикновени грънци и не вършат никаква работа. По принцип е много странно дизели зад които отзад е фурло от сажди и пушилка да минават, докато здрави коли на газ, които не се вижда прашинка зад тях да не минават понеже нямали катализатор, и били примерно превишили некакви норми от 0,3 станали о,5. Това е мерене с двоен аршин и си е направо расова дискриминация. Аз като гледам покрай нас строят магистрала и минават колони от камиони на две могъщи фирми превозващи фракции, ние седим на затворени прозорци че стаите ни се пълнат от смрад, те поне 7/8 от камионите са отровни и за спиране, да не говорим за дъртите бангии на по слабите фирми, да не говорим за фирмените бусове. Ми то ако се приложи справедливо упражнението за всички България трябва да спре и нищо да не работи ! Кой тогава от големите пътищарски фирми ще снася на политическите централи кинтите ? Това кой квото и да ми говори е некакво безумие, не че проявявам лично отношение, старая се да бъда обективен, моят голф е 96 година и зад него нито се вижда нито чува нещо, имам и 15 години по нов дизел, който осезаемо трови атмосверата много повече от голфчето, просто щото си дизел, Макар и в безупречно състояние, смърди повече от Голфа който е на газ. Не бих имал нищо против ако се прилагаше за всички ане избирателно, макар че и сегашното си е едно нагъзване пред ЕС , без никой да ни е молил за подобна стъпка. Не виждам причина, при все че и до сега си мереха газовете и си връщаха масларките
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Ми, аз все още не съм убеден че си вършат работата пунктовете за ГТП от гледна точка на емисиите, категорично.
От 2-3 страници назад има поне 3 начина да се излъже системата. Когато елиминираме всички възможности за манипулация, прецизираме си категориите без никакви отклонения наляво и надясно, за да знаем все пак тая кола коя категория трябва да е и наистина спираме чадящи дизели и бензинки без катализатори - тогава, Любчо, може да дойдеш и да направиш това велико изказване: "че си вършат работата и се спират автомобили". Такива тъпотии, например, че едната кола била с вписана евро категория в талона, а па другата(същата) - не била и затова двете коли попадат в различни еко-та не трябва да има.
Това не зависи само от пунктовете за ГТП, разбира се, а предимно от законодателни промени, но те няма да се случат, защото тогава ще има социално недоволство, което ще се отрази негативно в партийните структури, а те от това най-много се страхуват. И не говоря толкова за обикновените хора, а за големите фирми - автобусни, строителни, които са на "наши хора". Дори се сещам, че ЦГМ експлоатира все още бая дърти дизели(добре, че повечето оранжеви ги мият на няколко дни отзад, че да не се вижда мизерията). При сигнал, че се пускат такива автобуси из софийските улици на линия - ЦГМ казва: "не разполагаме с достатъчно по-модерни автобуси, за да предложим тях на линия". И ето ти затворената система - ако тия дизели спрат, поне 1/3 от градския транспорт в София(и не само в София) умира, а дори в момента не е септември, където трябват почти двойно повече коли, и къде отива мантрата да се качим на градския(за да не замърсяваме с по 1 човек в колата) като го чакаме 15-20 минути и вътре няма място?
От 2-3 страници назад има поне 3 начина да се излъже системата. Когато елиминираме всички възможности за манипулация, прецизираме си категориите без никакви отклонения наляво и надясно, за да знаем все пак тая кола коя категория трябва да е и наистина спираме чадящи дизели и бензинки без катализатори - тогава, Любчо, може да дойдеш и да направиш това велико изказване: "че си вършат работата и се спират автомобили". Такива тъпотии, например, че едната кола била с вписана евро категория в талона, а па другата(същата) - не била и затова двете коли попадат в различни еко-та не трябва да има.
Това не зависи само от пунктовете за ГТП, разбира се, а предимно от законодателни промени, но те няма да се случат, защото тогава ще има социално недоволство, което ще се отрази негативно в партийните структури, а те от това най-много се страхуват. И не говоря толкова за обикновените хора, а за големите фирми - автобусни, строителни, които са на "наши хора". Дори се сещам, че ЦГМ експлоатира все още бая дърти дизели(добре, че повечето оранжеви ги мият на няколко дни отзад, че да не се вижда мизерията). При сигнал, че се пускат такива автобуси из софийските улици на линия - ЦГМ казва: "не разполагаме с достатъчно по-модерни автобуси, за да предложим тях на линия". И ето ти затворената система - ако тия дизели спрат, поне 1/3 от градския транспорт в София(и не само в София) умира, а дори в момента не е септември, където трябват почти двойно повече коли, и къде отива мантрата да се качим на градския(за да не замърсяваме с по 1 човек в колата) като го чакаме 15-20 минути и вътре няма място?
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
В Европа средната възраст на камионите е 14.2 години. Сиреч за всеки нов камион се пада такъв на почти 30 години, а тогава не са били длъжни да имат катализатори и DPF-и и т.н. Камионите генерално не са драма.
Няма как да искаш от Шкода Мадара да ти покрива Евро 2/3/4/5/6
Принципно всичко различно от типовото одобрение трябва да не се допуска до пътната мрежа. Сложиш си права тръба - не те пускат, махнеш DPF - не те пускат, но също така ако сложиш LED крушки - пак не трябва да те пускат. Ако си сложиш китайски DRL - пак не трябва да те пускат, решиш да имаш по-големи джанти от предвидените от производителя - пак не трябва да те пускат.
Просто някой неща уж на хартия не са редни, ама никой не се заяжда за тях. В момента шума е около емисии. Докато ИААА не излезе и да каже - ами върнати има примерно 20/30% от колите и да си кажем, ами има проблем и нещо не е нормално. Напълно възможно е под 1% да са всички върнати коли от ГТП и тогава шума дето се вдига, няма да е толкова релевантен. Да кажем има 3 милиона МПС-та и от тях 1/3 са чист бензин. От тях 1% са върнати или 10 000 МПС-та (за 1 година), което е достатъчно да се появи в новините, но не е реална представителна извадка, защото 99% минават и 1% имат проблем. От както влязоха "новите" правила трябва да има примерно под 800 върнати коли в страната, за да кажем, че има нещо нередно. Ако приемем, че разпределението е равно по месеци за ГТП.
Няма как да искаш от Шкода Мадара да ти покрива Евро 2/3/4/5/6
Принципно всичко различно от типовото одобрение трябва да не се допуска до пътната мрежа. Сложиш си права тръба - не те пускат, махнеш DPF - не те пускат, но също така ако сложиш LED крушки - пак не трябва да те пускат. Ако си сложиш китайски DRL - пак не трябва да те пускат, решиш да имаш по-големи джанти от предвидените от производителя - пак не трябва да те пускат.
Просто някой неща уж на хартия не са редни, ама никой не се заяжда за тях. В момента шума е около емисии. Докато ИААА не излезе и да каже - ами върнати има примерно 20/30% от колите и да си кажем, ами има проблем и нещо не е нормално. Напълно възможно е под 1% да са всички върнати коли от ГТП и тогава шума дето се вдига, няма да е толкова релевантен. Да кажем има 3 милиона МПС-та и от тях 1/3 са чист бензин. От тях 1% са върнати или 10 000 МПС-та (за 1 година), което е достатъчно да се появи в новините, но не е реална представителна извадка, защото 99% минават и 1% имат проблем. От както влязоха "новите" правила трябва да има примерно под 800 върнати коли в страната, за да кажем, че има нещо нередно. Ако приемем, че разпределението е равно по месеци за ГТП.
- samo_pechka
- Мнения: 8997
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Специализирани машини няма се спират , колкото и да са стари, Това са кранове, специална строителна и горска техника , спасителна техника и т.н. Такива които ако има заместител съвременен някакъв , то ще е или много скъп, или липсва в днешно време .
Катализатори на бензин не знам колко издържат, но имам лично наблюдение над три мерцедеса, които са на бензин ( нямат и никога не са имали газ) и трита са на км , двата дори над 300. И си покриват нормите и минават ТЮФ без проблем. Катализаторите им са оригинални.
Катализатори на бензин не знам колко издържат, но имам лично наблюдение над три мерцедеса, които са на бензин ( нямат и никога не са имали газ) и трита са на км , двата дори над 300. И си покриват нормите и минават ТЮФ без проблем. Катализаторите им са оригинални.
- fur1ous
- Мнения: 1691
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Ако се кара с читав бензин и колата е здрава, не гори масло и тн. практически на катализатора няма какво да му стане. Това, че на 200-300к му става нещо е пълен мит. Станало му е щото я ДВГ е почнал да харчи масло, я е сложено газ или има друг проблем при ДВГ, което се отразява на катализатора.
- Stivi
- Мнения: 8374
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
С парите дето изчезнаха от КТБ можеше да купят по един катализатор за всяка стара кола /че даже и по една кола направо/, ама за това никой не беше "спрян от движение" виж, ако дядо Стойко запали опелчето да иде до градината...вече е масов убиец на бебета и веднага трябва да му се свалят номерата, типичната "българска" работа 

Последна промяна от Stivi на Вто 30 юли 2024 11:00, променено общо 1 път.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 99 госта