Здравейте, имам колата от 8години и съм изминал около 60хил км. От около година при студено палене започна да се усеща претрисане на мотора и при загряване изчезваше. Постепенно с времето при студеното палене това претрисане стана по-усезателно и при загрял мотор също се усеща. Направи ми впечатление, че при работещ климатроник тресенето на мотора сякаш спира. На таблото няма никаква светеща индикация, при ускорение няма прекъсване, няма загуба на масло, няма загуба на мощност. няма пушене от ауспуха. На диагностиката няма записани никакви грешки, но при четене на живи данни на празен ход на първи цилиндър се наблюдава трупане на невъзпламенявания, които при включен климатроник или подаване на газ ги няма! Започна се със смяна на свещи (оригинални за модела от VW) - без резултат, размяна на бобини и свещи по другите цилиндри- проблема остава винаги на първи цилиндър.
Продължи се със сваляне на всмукателния колектор, вихрови клапи и дюзи. Дюзите минаха на тест и почистване в София дизел център Драгалевци от където ми казаха, че проблем в дюзите няма и да ги изключа като причина . Колектора , вихровите клапи и всмукателните клапани бяха силно замърсени от нагар и маслени отлагания. Всичко се почисти както механично така и с различни химии. Всичко се събра като дюзата от първи цилиндър отиде на четвърти и резултат няма. Проблема с първи цилиндър остава. Единствено колата стана сякаш по-пъргава при ускоряване.
При измерване на импулсите с осцилоскоп от компютъра до бобините не се наблюдава разлика!
През годините при диагностика се е случвало да има записана грешка на клапана за газоразпределението на валовете, но при настоящия проблем тази грешка я няма!
Искам да спомена също и това, че след палене на студено през първите 1-2 минути се чува пропуск от областта на изпускателния колектор, след което затихва. Това го има от около година две. Според хората, които се занимават с проблема, това не би трябвало да свързано.
Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем и го е решил или има идеи моля да сподели.
Passat b6 2.0 fsi BVY 2006г - мотора тресе на празен ход
Re: Passat b6 2.0 fsi BVY 2006г - мотора тресе на празен ход
Да допълня - в момента колата по километраж е на 198000км, компресията е мерена и е между 11.6 и 13 атм
Като на въпросния първи цилиндър е 12.5 атм
Като на въпросния първи цилиндър е 12.5 атм
- boichopavlov
- Мнения: 209
- Регистриран на: Чет 13 юли 2006 21:37
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSX 2006
- Местоположение: Плевен
Re: Passat b6 2.0 fsi BVY 2006г - мотора тресе на празен ход
Вентилация картер и/или семеринг колянов вал откъм кутията. Омасляване между кутия и двигател е признак за отлепен семеринг.
Re: Passat b6 2.0 fsi BVY 2006г - мотора тресе на празен ход
Колега, дай повече информация. Няма проблем с картерната вентилация, нито теч на масло.
Re: Passat b6 2.0 fsi BVY 2006г - мотора тресе на празен ход
Ако мотора ти е BLR, на него аутодата му дава компресия 11.5 Ти мериш значително по-висока, което навежда на мисълта, че имаш много депозити в камерата и и се вдига компресията. Бороскопна камера ако можете да вкарате да видите какво е положението. Студените стартове са най-трудни за мотора. Щом сте чистили от горе мотора за депозити (колектор, клапани), няма логика по самите бутала да няма отлагания.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 80 госта