Golf 6 блокирала клапа за външен/вътрешен въздух към купето

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 236
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Golf 6 блокирала клапа за външен/вътрешен въздух към купето

Мнениеот PzKpfW » Пет 22 ное 2024 1:06


Здравейте. Още през лятото при преминаване през Факултето открих, че клапата на климатика е блокирала на външен въздух. При натискане на копчето се чуваше само единично цъкване и нищо не се случваше. Онзи ден вече в студеното време пак пробвах да я задействам, като сега се чува дълго и продължително стържене, като ефект няма и клапата си стои на външен въздух. Само че сега след палене се появява около 30 секунди гадния и стържещ шум и вече доста дни е така. Явно ще се наложи да опитам да я ремонтирам.

Въпросът ми е: Може ли някой да сподели как да достигна до въпросната клапа без да изпотроша купчина пластмасови елементи преди това?




Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1464
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Golf 6 блокирала клапа за външен/вътрешен въздух към купето

Мнениеот dontaskdontsay » Съб 23 ное 2024 10:28


Сваляш жабката и зад нея е клапата. Почваш да я задействаш и гледаш от къде стърже. Ако няма нищо счупено гресираш всички движещи се части и пак тестваш.


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 236
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 6 блокирала клапа за външен/вътрешен въздух към купето

Мнениеот PzKpfW » Пон 02 юни 2025 20:24


И така след много месеци дойде решението на задачата:

За да се свали жабката се свалят последователно: Пластмасата под маншона на скоростния лост :arrow пепелника :arrow пластмасата около мултимедията :arrow пластмасата около управлението на климатика :arrow самото управление на климатика :arrow пластмасата, която е хоризонтално над пепелника :arrow големия пластмасов панел, който обгръща скоростния лост и на който стои пепелника. Сваля се отстрани на таблото един пластмасов капак, в клиповете дават там да има болт, но при мен няма.
След като всичко това е свалено има 3 болтчета долу под жабката, които са видими и още три, които са вътре в нея. Има и още едно скрито болтче при контролера на климатика. Леко и внимателно жабката се издърпва, като преди да се извади докрай се разкача буксата на еърбега, буксата на осветлението и тръбата за охлаждащия въздух.

Самото "моторче" всъщност представлява механизъм, който се състои от същинско най-обикновено електромоторче заедно с два червяка, които предават движението на едно зъбно колело, което мести клапата. Целия механизъм е затворен в две пластмасови черупки, които от времето се бяха деформирали и заради това първия червяк, който е на самото моторче не правеше хубав контакт с червячното колело на междинния червяк.

Решението: Подложих парче дебела хартия над моторчето така, че когато двете пластмасови черупки се затворят моторчето да бъде притиснато максимално надолу към червяка, за да може да има максимален контакт между зъбите. Намазах контактните повърхности на двете черупки със секундно лепило и ги стегнах от всички страни с различни клещи тип чираци. Изчаках половин час, след което допълнително пристегнах двете черупки с изолирбанд. Накрая сглобих всичко и системата заработи. За всеки случай си снимах номера на моторчето, за да може ако пак дефектира да си купя ново.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта