Имам колата от няколко месеца и подозирам че нещо отнема "повърхностното" напрежение на акумулатора без обаче да го изчерпва. Още през лятото забелязах че като сложих хубавия АГМ зареден на 100%, на другата сутрин вече беше 12,2 волта. От няколко седмици откакто застудя сложих оловен 100 Ач проверен с товарна вилка, и след половин-един час непрекъснато шофиране, на другия ден показва 11,9 волта. Ако го оставя още един ден паркиран пак е толкова, не слиза надолу. Още не съм пробвал колко дни може да изкара до състояние да не запали, но първото въртене е супер вяло и ако не запали, то забележете второто завъртане е рязко като чисто нов акумулатор и двигателят пали без проблем.
Нямам допълнителни аларми, видеорегистратори, мултимедията е заводската, печката е изключена през бушоните. Единствената електрическа нередност, за която се сещам е че бравата на едната врата лъже централното кога е отворена (но пък плафонът работи коректно). В запалката постоянно има 14,4 волта, когато двигателят работи. Моля дайте насоки от вашия челен опит с 20 годишен ВАГ.
Голф 5 Падащ волтаж през нощта и слабо първо завъртане
Голф 5 Падащ волтаж през нощта и слабо първо завъртане
Последна промяна от paagrio на Пон 30 дек 2024 18:03, променено общо 1 път.
- tdi fen
- Мнения: 4660
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Падащ волтаж на системата през нощта и слабо първо завъртане
първо замери утечка viewtopic.php?style=26&f=59&t=447783
моят акумулатор който беше доста стар
се предаде по подобен начин миналата седмица взе да върти трудно замерих го беше 12.15V онзи ден се качвам въобще не завърта направо го хвърлих
моят акумулатор който беше доста стар
се предаде по подобен начин миналата седмица взе да върти трудно замерих го беше 12.15V онзи ден се качвам въобще не завърта направо го хвърлих
Последна промяна от tdi fen на Чет 21 ное 2024 9:59, променено общо 1 път.
-
- VW експерт
- Мнения: 13340
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Падащ волтаж на системата през нощта и слабо първо завъртане
Колега, редно е да напишете каква е колата, двигателя уточнете, бензин, дизел.
Re: Падащ волтаж на системата през нощта и слабо първо завъртане
Колата е пето поколение Голф. Появи се половинчат проблем с отключването на още една от вратите и вече сериозно подозирам глупавите брави с микроключета вътре.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Падащ волтаж на системата през нощта и слабо първо завъртане
Да, явно комфорт модула не заспива и отчита някоя врата и/или капак отворен.
Re: Падащ волтаж на системата през нощта и слабо първо завъртане
paagrio написа:Имам колата от няколко месеца и подозирам че нещо отнема "повърхностното" напрежение на акумулатора без обаче да го изчерпва. Още през лятото забелязах че като сложих хубавия АГМ зареден на 100%, на другата сутрин вече беше 12,2 волта. От няколко седмици откакто застудя сложих оловен 100 Ач проверен с товарна вилка, и след половин-един час непрекъснато шофиране, на другия ден показва 11,9 волта. Ако го оставя още един ден паркиран пак е толкова, не слиза надолу. Още не съм пробвал колко дни може да изкара до състояние да не запали, но първото въртене е супер вяло и ако не запали, то забележете второто завъртане е рязко като чисто нов акумулатор и двигателят пали без проблем.
Нямам допълнителни аларми, видеорегистратори, мултимедията е заводската, печката е изключена през бушоните. Единствената електрическа нередност, за която се сещам е че бравата на едната врата лъже централното кога е отворена (но пък плафонът работи коректно). В запалката постоянно има 14,4 волта, когато двигателят работи. Моля дайте насоки от вашия челен опит с 20 годишен ВАГ.
Смених проблемната брава, която лъжеше компютъра и поведението на стартера коренно се промени, вече няма такива колебания в скоростта на въртене. Още не мога да повярвам, че един объркан комфорт модул може да черпи толкова много ампери ток в реално време. За пълно отстраняване на утечката още не мога да кажа, но се радвам че най-накрая взех тежкото решение да купя нова брава, когато старата не е "много" развалена. Естествено вътре имаше изолирбанди и силикони от разните салонджии и бояджии, които са разглобявали безброй пъти само и само да не се охарчат малко. Имаше и ясни следи от теч на вода заради лошо напаснатите уплътнения. Като бонус смазахме водачите на стъклото и сега се вдига бързо и леко догоре от раз.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13538
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Падащ волтаж на системата през нощта и слабо първо завъртане
paagrio написа: ...Още не мога да повярвам, че един объркан комфорт модул може да черпи толкова много ампери ток в реално време. ...

Re: Падащ волтаж на системата през нощта и слабо първо завъртане
И то без да отключва/заключва, без нищо да свети - просто седи и се чуди и гълта ток. Релето за стартера е направено да реже лампи и реотани, но не и този модул очевидно. Кой проектант мисли след 15-20 години като се развали една от десетте функции на бравата какво ще е поведението на другите части от колата?
Иначе през лятото си бях съчинил филма че вътре в стартера има замърсявания и нагари и тормозих сервиза да го свалят и разгледат за моя сметка, хубаво че ми отказаха - ще отида да им направя символична почерпка.
Иначе през лятото си бях съчинил филма че вътре в стартера има замърсявания и нагари и тормозих сервиза да го свалят и разгледат за моя сметка, хубаво че ми отказаха - ще отида да им направя символична почерпка.
Re: Падащ волтаж на системата през нощта и слабо първо завъртане
След час и половина пътуване в събота, днес на обяд (48 часа по-късно) отново бях на 12.0 волта
Калпаво въртене на стартера и като покарах и загасих колата и извадих ключа от контакта, само за една минута докато изляза и заключа спадна на 12,4 волта
през тази една минута работеше само автоматичния плафон с диодни крушки в него, никаква мултимедия никакви външни фарове, никакви подгреви - какво може да го източва? Скъсвам се от яд как другите коли имащи хиляда лампички светещи докато се доближаваш и отдалечаваш от тях ги зарязват по 10-15 дена после палят и тръгват, а аз с тъпия фолксваген през два дена свалям клемите на акумулатора
Този волтметър в запалката го изваждам през нощта, извън подозрение е. Акумулаторите и алтернаторът също са проверени. Гледам в една друга тема споменават че диодните крушки може да лъжат комфорт модула дори без плафона да е задействан, но няма потвърждение дали с това им се е излекувала утечката. Така или иначе колата дойде с халогенни крушки и пак си губеше тока, затова и предишния беше извадил пластмасите да натъпче 100А акумулатор.



Този волтметър в запалката го изваждам през нощта, извън подозрение е. Акумулаторите и алтернаторът също са проверени. Гледам в една друга тема споменават че диодните крушки може да лъжат комфорт модула дори без плафона да е задействан, но няма потвърждение дали с това им се е излекувала утечката. Така или иначе колата дойде с халогенни крушки и пак си губеше тока, затова и предишния беше извадил пластмасите да натъпче 100А акумулатор.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Голф 5 Падащ волтаж през нощта и слабо първо завъртане
Виж бушон при малките бушони дали имаш за фабрична аларма/сирена, вадиш бушона и решаваш проблема, друго което можеш да направиш е да измериш точния разход в милиампери с мултицет при затворени врати, капак и заключена с дистанционното, по спомени фабрична аларма с повредено собствено захранване точи към 5 милиампера. След около 20 минути консумацията трябва да ти спадне на 0,01 Ампера. Според разхода можеш да се насочиш евентуално кой модул точи.
Re: Голф 5 Падащ волтаж през нощта и слабо първо завъртане
Здравей, благодаря за насоката. Това е снимка на моите бушони, според този сайт https://fuseandrelay.com/volkswagen/golf5-jetta5.html на 17 номер е anti-theft alarm horn а при мен е празно. Номер 35 (5A) Anti-theft system също ми е празно, както и F38 (20A) Horn relay, anti-theft alarm, convenience system central control unit. Какво предлагаш да направя?


- tomata
- Мнения: 497
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
- Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
- Двигател: AWT AWC
- Местоположение: Пазарджик
Re: Голф 5 Падащ волтаж през нощта и слабо първо завъртане
Аз неразбрах дали имаш отечка или просто си за нов акумулатор.
При "по новите" коли трябва внимателно да се пипа с допълненията по инсталацията.
При "по новите" коли трябва внимателно да се пипа с допълненията по инсталацията.
Re: Голф 5 Падащ волтаж през нощта и слабо първо завъртане
Акумулаторите са два и са здрави, със сходно поведение. Редовно ги сменям и дозареждам с автоматично зарядно. Снимката на бушоните е както съм взел колата, нищо не съм пипал. Чудя се дали някой преди мен е вадил бушони наслуки за да търси утечка и после забравил да ги върне? Дали липсата на някои от тях пречи да се затвори някаква верига и неуспешната проверка държи компа буден и объркан?
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Голф 5 Падащ волтаж през нощта и слабо първо завъртане
Пробвай да извадиш под номер 35 25А, измери ли утечката колко милиампера е?
- tdi fen
- Мнения: 4660
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Голф 5 Падащ волтаж през нощта и слабо първо завъртане
Аз не разбрах има ли нещо допълнително монтирано по колата радио/мултимедия аларма при мен се оказа че алармата е проблема като стигаше почти 100 милиампера намерих я срязах и стана 0 както трябва да е фабрично
.
.
Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта