Здравейте колеги и за много години!
Обмислям купуване на Поло 5 (около 2010 г) за жена ми и се чудя кой двигател да избера. Със сигурност ще е бензин, но се колебая между 1.2 TSI 105 кс и 1.4, 86 кс. Доколкото разбирам, първият е турбиниран и има разни проблеми (верига и т.н.), а вторият е по-безпроблемен.
Моля за някакви практически мнения и съвети? Благодаря!
Мнение за двигател на Поло 5
- inspektora
- Мнения: 378
- Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
- Автомобил: Honda CR-V
- Двигател: i_ctdi N22A2 2008
- Местоположение: Варна
Re: Мнение за двигател на Поло 5
Ако ще е основно градска кола, най-безболезнено е 1.4 85 коня мотора. Чиста атмосферка и прост двигател.
Все пак е хубаво като цяло колата да е читава и запазена, дори и на километри. Няма съществени проблеми. Може да гори малко масло, но примерно 1 литър на 10 000 максимум
Все пак е хубаво като цяло колата да е читава и запазена, дори и на километри. Няма съществени проблеми. Може да гори малко масло, но примерно 1 литър на 10 000 максимум
- inspektora
- Мнения: 378
- Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
- Автомобил: Honda CR-V
- Двигател: i_ctdi N22A2 2008
- Местоположение: Варна
Re: Мнение за двигател на Поло 5
Градска кола ще е. Благодаря за мнението!
- tdi fen
- Мнения: 4702
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Мнение за двигател на Поло 5
1.4 на колкото може по-малко километри не е много ресурсен мотора, като цяло харчи доста и не върви особено
Re: Мнение за двигател на Поло 5
1.2TSI защото и той не харчи масло и е ракета. Разтеглените вериги пък изобщо не са проблем, докато загрее също, че вибрира като дизел без маховик и тресе. За градска кола 1.4 си върви предостатъчно + това, че не е ресурсен мотора е глупост.
Ако може да намери който и да е от двата мотора на под 200 реални с изрядна история ще е доволен. Но да се твърди, че 1.2TSI е осезаемо по-добър от 1.4 MPI за градска кола .... ми не ...
Ако вземе кошница на 400 хил .... да... няма да е ресурсен, но малко двигатели са читави при такива километри.
Атмосферката и дават половин литър гориво спрямо 1.2TSI, като разликата в нютоните е под 50 нищо, че е с турбо. За грубо казано 5-6 хиляди километра на година, разликата от тоя половин литър е грубо казано 70-80лв. Комплект оригинални свещи за 1.2 TSI са 268лв, а за 1.4 MPI са 136лв. Или иначе казано почти 2 години има да я търкаля колата, докато избие разликата от горивото, защото 1.2 е по-скъп за обслужване.
И факта, че е с верига мотора, ама пак се сменя на 60 хиляди, да ти е мирна главата.
Да, 1.2 е по-еластичен и на теория може да е по-икономичен. Но ако няма истинска история и не е на може би максимум 160-180 хиляди, не си заслужава риска.
Човека каза, че ще е градска кола. Разликата от 2 сек от 0 до 100 между двата мотора в града не се усеща толкова много.
Ако жената е ентусиаст и парите не са проблем, да си вземат 1.2 TSI няма да останат недоволни, просто за нуждите за които е описана. 1.4 MPI си е напълно достатъчен и там поне няма нищо скъпо и сериозно за смяна. Възможно най-простия нов агрегат на VAG от 2010-те години е това.
Генералното правило е да се вземе по-запазената кола. При два екземпляра, където единствената разлика да е 1.2TSI или 1.4MPI - искам да кажа, че за описаните нужди е напълно достатъчен.
Все пак тук има хора, където за семейна кола препоръчват 4х4 250к.с. адаптивно окачване и т.н. Пък, нужно ли е ... ми не. Ако човек има мерак - нека се радва, щом има ресурс да си поддържа колата.
Идеята е да се взема информиран избор. Както за някой 2.0 TSI (272 Hp) 4MOTION DSG e космически кораб, така за други 50 TDI V6 (286 Hp) quattro Mild Hybrid Tiptronic е долната граница за семейна кола.
Масово хората се спират на 2.0 TDI 150/190кс или 1.8TSI-2.0TSI 190к.с. за среден клас автомобил за всичко.
Конкретно за градска кола, дори и 1.0 на Тойота е достатъчен.
Разни хора, разни идеали.
Ако може да намери който и да е от двата мотора на под 200 реални с изрядна история ще е доволен. Но да се твърди, че 1.2TSI е осезаемо по-добър от 1.4 MPI за градска кола .... ми не ...
Ако вземе кошница на 400 хил .... да... няма да е ресурсен, но малко двигатели са читави при такива километри.
Атмосферката и дават половин литър гориво спрямо 1.2TSI, като разликата в нютоните е под 50 нищо, че е с турбо. За грубо казано 5-6 хиляди километра на година, разликата от тоя половин литър е грубо казано 70-80лв. Комплект оригинални свещи за 1.2 TSI са 268лв, а за 1.4 MPI са 136лв. Или иначе казано почти 2 години има да я търкаля колата, докато избие разликата от горивото, защото 1.2 е по-скъп за обслужване.
И факта, че е с верига мотора, ама пак се сменя на 60 хиляди, да ти е мирна главата.
Да, 1.2 е по-еластичен и на теория може да е по-икономичен. Но ако няма истинска история и не е на може би максимум 160-180 хиляди, не си заслужава риска.
Човека каза, че ще е градска кола. Разликата от 2 сек от 0 до 100 между двата мотора в града не се усеща толкова много.
Ако жената е ентусиаст и парите не са проблем, да си вземат 1.2 TSI няма да останат недоволни, просто за нуждите за които е описана. 1.4 MPI си е напълно достатъчен и там поне няма нищо скъпо и сериозно за смяна. Възможно най-простия нов агрегат на VAG от 2010-те години е това.
Генералното правило е да се вземе по-запазената кола. При два екземпляра, където единствената разлика да е 1.2TSI или 1.4MPI - искам да кажа, че за описаните нужди е напълно достатъчен.
Все пак тук има хора, където за семейна кола препоръчват 4х4 250к.с. адаптивно окачване и т.н. Пък, нужно ли е ... ми не. Ако човек има мерак - нека се радва, щом има ресурс да си поддържа колата.
Идеята е да се взема информиран избор. Както за някой 2.0 TSI (272 Hp) 4MOTION DSG e космически кораб, така за други 50 TDI V6 (286 Hp) quattro Mild Hybrid Tiptronic е долната граница за семейна кола.
Масово хората се спират на 2.0 TDI 150/190кс или 1.8TSI-2.0TSI 190к.с. за среден клас автомобил за всичко.
Конкретно за градска кола, дори и 1.0 на Тойота е достатъчен.
Разни хора, разни идеали.
- inspektora
- Мнения: 378
- Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
- Автомобил: Honda CR-V
- Двигател: i_ctdi N22A2 2008
- Местоположение: Варна
Re: Мнение за двигател на Поло 5
Окончателно се спирам на 1.4, 86 кс. За нормално каране в града е достатъчен. Колкото харесвам турбодизела, толкова съм скептичен към турбобензина. За първия собственик е добре, но следващият да му мисли
. Според повечето експерти, животът на малките турбобензинки обичайно е 150-200К. Не знам дали е така, но нямам желание да разбирам от първо лице
.


Re: Мнение за двигател на Поло 5
Гледаш цялото състояние на колата, и ако се окаже, че е 1.4 не трябва да те притеснява. Може и да намериш по-запазен и по-изгоден 1.2TSI - просто не е задължително да е само с този мотор.
Все пак си е късмет за стара кола. Можеш да гледаш и Seat Ibiza и Skoda Fabia от същите години.
Каквото и да си харесаш - проверяваш всички есктри дали работят, огледала, климатици, автоматични хроматични огледала, круиз контрол, всички стъклоповдигачи или каквито екстри има. Ако нещо не работи е предпоставка за отбиване от цената. За предпочитане е да гледаш регистрирана кола или къща, където са съгласни за преглед в сервиз.
Винаги прави преглед в сервиз, ако нищо не разбираш и/или няма кой да дойде с теб за помощ.
История от VW чак няма нужда, но поне един удобен независим сервиз да я прегледа е силно препоръчително. Всичко се оправя, ама да дадеш едни пари и след 2 месеца да трябва да изсипеш още 1/3 кола, защото си имал лош късмет не е приятно и ще я намразиш от начало.
Не се хвърляй на големите джанти, тези коли и с 15-ки не излгеждат смешно и ще возят по-добре и ще са една идея по-здрави по бордюри и паланки. 17-ките са само за ентусиасти.
Все пак си е късмет за стара кола. Можеш да гледаш и Seat Ibiza и Skoda Fabia от същите години.
Каквото и да си харесаш - проверяваш всички есктри дали работят, огледала, климатици, автоматични хроматични огледала, круиз контрол, всички стъклоповдигачи или каквито екстри има. Ако нещо не работи е предпоставка за отбиване от цената. За предпочитане е да гледаш регистрирана кола или къща, където са съгласни за преглед в сервиз.
Винаги прави преглед в сервиз, ако нищо не разбираш и/или няма кой да дойде с теб за помощ.
История от VW чак няма нужда, но поне един удобен независим сервиз да я прегледа е силно препоръчително. Всичко се оправя, ама да дадеш едни пари и след 2 месеца да трябва да изсипеш още 1/3 кола, защото си имал лош късмет не е приятно и ще я намразиш от начало.
Не се хвърляй на големите джанти, тези коли и с 15-ки не излгеждат смешно и ще возят по-добре и ще са една идея по-здрави по бордюри и паланки. 17-ките са само за ентусиасти.
- tdi fen
- Мнения: 4702
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Мнение за двигател на Поло 5
първо зависи от подръжката карането, но това което се предлага на пазара са коли над 150-200 к км което за бензинова малаолитражка не са никак малко ,другото е държат много висока цена ,според мен тотално не си заслужава да се търси vw,skoda,seat с този мотор не зная как е бюджета единственият мотор който бих загледал е 1.2 TSI със ремъка по-новата генерация около на 100к км https://www.mobile.bg/obiava-1173029318 ... abia-kombi
Re: Мнение за двигател на Поло 5
Човека каза, че му трябва за жената за града. Т.е. комби отпада. Бюджет не е споменавал, но да се дават 18 хиляди за такава кола е безумие.
Не че обявата не е добра, ама за 2ра кола за градско само за жена и комби за такива пари .... някак си.... по-добре електричка по тая логика
Не че обявата не е добра, ама за 2ра кола за градско само за жена и комби за такива пари .... някак си.... по-добре електричка по тая логика
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: Пон 02 яну 2017 1:24
- Автомобил: Kia Ceed x-ecutive
- Двигател: 1600 126 hp 2010 year
- Местоположение: Варна
Re: Мнение за двигател на Поло 5
Добре ще е да се поспре с тоя мит , че живота на tsi моторите е 150-200 к. Не е трудно да се влезе в mobile.de и да се види , колко такива коли се продават с пробег над 250 к.
- inspektora
- Мнения: 378
- Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
- Автомобил: Honda CR-V
- Двигател: i_ctdi N22A2 2008
- Местоположение: Варна
Re: Мнение за двигател на Поло 5
thanis написа:Човека каза, че му трябва за жената за града. Т.е. комби отпада. Бюджет не е споменавал, но да се дават 18 хиляди за такава кола е безумие.
Не че обявата не е добра, ама за 2ра кола за градско само за жена и комби за такива пари .... някак си.... по-добре електричка по тая логика
Бюджета е около 10 хиляди и избора не се ограничава с Поло. Има и Фабия, Ибиза, Корса и Фиеста. Задължително атмосферка с 4 цилиндра. Колата ще се кара под 5 хиляди на година само в града и всякакви изхвърляния са излишни.
Вече гледахме 4-5 коли, вкл. над 10 хил. лв. и засега всички са по-зле от стария Меган, който кара жена ми. Тъжна картинка

Re: Мнение за двигател на Поло 5
Ами има около 70 обяви в мобиле за Ibiza,Polo,Fabia от 2009 до 2014 с 85 коня мотора 1.4 и 1.2. Харесай си някоя и пусни да я видим. Като се спреш на кола, преди да дадеш парите я водиш в сервиз за обстоен преглед и общо взетос 2000лв тези коли се стягат почти изцяло, колкото и да е зле.
Аз лично съм фен на Polo от тези години, в семейството караме такава Ibiza 1.4 дизел и също е непретенциозна кола, но за само градско няма голям смисъл. Препоръчвам да е задължително ръчка, а не DSG и по възможност с 5 врати и климатроник. Всички други екстри са бонус.
Фиестата също е хубава, но има лоша видимост и ако няма камера, може да е по-трудна за паркиране от другите. Както и централната конзола не е за всеки вкус. Корсата е най-дървена от всичките и бих гледал само ако е много запазена кола с истинска история или на много ниска цена.
Аз лично съм фен на Polo от тези години, в семейството караме такава Ibiza 1.4 дизел и също е непретенциозна кола, но за само градско няма голям смисъл. Препоръчвам да е задължително ръчка, а не DSG и по възможност с 5 врати и климатроник. Всички други екстри са бонус.
Фиестата също е хубава, но има лоша видимост и ако няма камера, може да е по-трудна за паркиране от другите. Както и централната конзола не е за всеки вкус. Корсата е най-дървена от всичките и бих гледал само ако е много запазена кола с истинска история или на много ниска цена.
- tdi fen
- Мнения: 4702
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Мнение за двигател на Поло 5
Имам същото виждане за фиеста като колегата ще добавя окачването е много твърдо в България не е продаван по-големия атмосферен 1.4 97кс има само 1.25 82кс
Имам познат с Опел Корса направо и се откара на тази кола неговата е 1.2 но иначе е много дървена
За мен супер смислен е рено клио евтина поддръжка и много мазно окачване което е голям плюс в града където е пълно с всевъзможни неравности
Имам познат с Опел Корса направо и се откара на тази кола неговата е 1.2 но иначе е много дървена
За мен супер смислен е рено клио евтина поддръжка и много мазно окачване което е голям плюс в града където е пълно с всевъзможни неравности
- inspektora
- Мнения: 378
- Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
- Автомобил: Honda CR-V
- Двигател: i_ctdi N22A2 2008
- Местоположение: Варна
Re: Мнение за двигател на Поло 5
Благодаря за мненията, но темата ми не е за избор на конкретен автромобил, а принципно за два мотора. Иначе Полото безспорно е най-класния автомобил от тези, които съм изредил, но когато се търси кола втора употреба, в крайна сметка се съобразяваш с това, което е на пазара и с бюджета си. Засега нямам намерение да обикалям цяла България, а се оглеждам във Варна и близките градове. Жена ми си има кола в отлично състояние за годините си, но е време да я сменим и това ще стане, когато намерим подходяща, която да и хареса и на нея. Вероятно като живне бизнеса след празниците, ще се появят по-сносни автомобили на пазара.
- NikMar55
- Мнения: 275
- Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
- Местоположение: Габрово
Re: Мнение за двигател на Поло 5
Ето малко съвети от мрежата
https://www.24chasa.bg/biznes/article/19654488
https://www.24chasa.bg/biznes/article/19654488