Здравейте!
Наскоро купих VW Polo 1.4 Bifuel 4цилиндров за първа кола, която изглеждаше доста запазена. След покупката съм я карал вече 2-3 месеца предимно на газ след припалване на бензин. Наскоро реших най-накрая да я заведа при някой газаджия след като масово ми отказваха да работят по моя автомобил, тъй като “моето е фабрично и не могат да му бърникат на него”. Днес успях да се свържа с един читав, който освен че ми провери системата, взе че ми смени един филтър. Освен това реши и да ми рекламира как би било добре да се “изхвърли цялото това нещо” и да се замени с такава, която той щял да ми монтира за почти без пари, пък и нали бутилката ми изтичала скоро (на стикера пише 07/25). Освен това установи, че има малък теч при единия клапан за регулиране на налягането, което мен лично ме притесни, но наскоро я бях напълнил до горе от 0 и може и да е било заради това.
При работа на газ също се усеща тракане отпред(може би някоя от инжекциите е заминала и не впръсква добре гориво), като има и видимо леко тресене на двигателя и се усеща на моменти в купето в спряно положение и включен на газ двигател.
Въпросът ми е възможно ли е някой да ми препоръча сервиз/газаджия във Варна или наоколо (Бургас напр.), който би решил да се ангажира с моя проблем?
При евентуална смяна на газовата уредба с друга (нефабрична) няма ли да се повреди LPG комп. или ECU и да започне да дава грешки, тъй като двата са вързани един за друг?
Възможна ли е смяна на газова бутилка STAKO с друга идентична на пазара някъде в България?
Колата е с валиден техн. преглед до 01/2026!!!
Благодаря предварително за отделеното време!!
Смяна на газова бутилка STAKO и инжектори на VW Polo 1.4 Bifuel
Re: Смяна на газова бутилка STAKO и инжектори на VW Polo 1.4 Bifuel
Ако искаш да си напълно легален си приготви поне 4000лева. Stako е полски производител, който има одобрение за конкретната бутилка за вграждане в МПС Volkswagen и не продават на дребно. Всичко става през дилъра, който в случая ти е Порше и цените на такива бутилки са около 3000-4000лв.
Реално погледнато за системата няма значение каква е бутилката. Нито газовия компютър знае, нито клапана го бърка. Но трябва да намериш такава бутилка, където да могат да се прехвърлят нещата (евроклапана основно и да е с подобни крепежи)
Ако си смениш газовата уредба с афтърмаркет, компа ще си я търси и може би софтуерно ще трябва да се пипа с VCDS.
Ако системата си работи, според мен просто си смени бутилката с някаква, която става и след това недей да излизаш много извън България, защото МПС-то ти ще се води без типово одобрение и може да ти спрат колата от движение.
Тук по нашите ширини, това им е ядрена физика и проблем няма да имаш.
Има един друг момент, ако намериш място където да ти направят така наречената водна проба на бутилката и и залепят стикер, нямаш проблем да си караш с текущата бутилка. Просто за целта, ако правилно се изпълнява процедурата е да се свали от колата да се дегазира, след това се пълни с вода до определено налягане и се гледа за течове, след което трябва да се подсуши много добре и да се върне пак в колата.
Да сменяш цяла фабрична работеща система, с такава монтирана в България, няма голям смисъл.
Реално погледнато за системата няма значение каква е бутилката. Нито газовия компютър знае, нито клапана го бърка. Но трябва да намериш такава бутилка, където да могат да се прехвърлят нещата (евроклапана основно и да е с подобни крепежи)
Ако си смениш газовата уредба с афтърмаркет, компа ще си я търси и може би софтуерно ще трябва да се пипа с VCDS.
Ако системата си работи, според мен просто си смени бутилката с някаква, която става и след това недей да излизаш много извън България, защото МПС-то ти ще се води без типово одобрение и може да ти спрат колата от движение.
Тук по нашите ширини, това им е ядрена физика и проблем няма да имаш.
Има един друг момент, ако намериш място където да ти направят така наречената водна проба на бутилката и и залепят стикер, нямаш проблем да си караш с текущата бутилка. Просто за целта, ако правилно се изпълнява процедурата е да се свали от колата да се дегазира, след това се пълни с вода до определено налягане и се гледа за течове, след което трябва да се подсуши много добре и да се върне пак в колата.
Да сменяш цяла фабрична работеща система, с такава монтирана в България, няма голям смисъл.
- ivan_pop
- Мнения: 823
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Смяна на газова бутилка STAKO и инжектори на VW Polo 1.4 Bifuel
mrtngrgv669 написа:Освен това реши и да ми рекламира как би било добре да се “изхвърли цялото това нещо” и да се замени с такава, която той щял да ми монтира за почти без пари, пък и нали бутилката ми изтичала скоро (на стикера пише 07/25).
Прав е! Ако се направи кадърно имаш нова уредба с гаранция!
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта