Passat B6 2009 2.0 TDI CBAB - Изчезване и появяване на антифриз в разширителния съд

Техническа и сервизна информация за Passat
Дечев89
Мнения: 94
Регистриран на: Пон 18 юли 2022 22:43
Автомобил:
Двигател:

Passat B6 2009 2.0 TDI CBAB - Изчезване и появяване на антифриз в разширителния съд

Мнениеот Дечев89 » Пет 11 апр 2025 10:46


Вчера смених ангренажен комплект и водна помпа .
Взех колата от сервиза карам нама проблем.
Тази сутрин паля колата и ми изписва ниско ниво на антифриз, отварям капака в разширителния съд има един пръст на дъното антифриз .
Долях малко вода може би един пръст за да покрие датчика .
Карам към 20 км вдигам капака отварям капачката изсъсква и нивото на антифриз се покачи, нивото отиди един пръст над мах.
Викам си не е било добре обезвъздушена системата.
След 2 часа престои отивам към колата и реших да проверя нивото на антифриза , беше паднал на минимум.
Преди смяна на ангренажа и водната помпа нивото на антфриза не мърдаше при студен и топъл двигател.
Колата е пасат Б6 2009 година CBAB.




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8942
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Изчезване и появяване на антифриз в разширителния съд , на пасат Б6.

Мнениеот samo_pechka » Пет 11 апр 2025 11:04


С вакуум ли ти смениха антифриза?
Щото ако е по "стандартния" начин , така прави и се рискува опичане на тиквата .

Направете наново процедурата ! И тоя път под вакуум да се напълни.


Дечев89
Мнения: 94
Регистриран на: Пон 18 юли 2022 22:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Изчезване и появяване на антифриз в разширителния съд , на пасат Б6.

Мнениеот Дечев89 » Пет 11 апр 2025 11:15


Не е сменян целия антифриз.
При смяна на водната помпа е изтикло някво количество и после е само долят нов .
Някой ми казват гарнитура на главата.,
Ама къде отива то автифриз е после се връща ?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13340
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Изчезване и появяване на антифриз в разширителния съд , на пасат Б6.

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 11 апр 2025 11:20


Не е обезвъздушена. Покарай я малко, дано в тоя студ отвори термостата.


Дечев89
Мнения: 94
Регистриран на: Пон 18 юли 2022 22:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Изчезване и появяване на антифриз в разширителния съд , на пасат Б6.

Мнениеот Дечев89 » Пет 11 апр 2025 11:28


Zdravko Zankov написа:Не е обезвъздушена. Покарай я малко, дано в тоя студ отвори термостата.

Карам я в момента , когато тръгнах нивото беше на минимума , сега след 20 мин каране нивото отиде на макс .


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8942
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Изчезване и появяване на антифриз в разширителния съд , на пасат Б6.

Мнениеот samo_pechka » Пет 11 апр 2025 11:38


Има джоб и не може да се изкара въздуха, затова си има процедура по смяна на охл.течност.
И като не се спази , така става.
Според мен най-добре наново да се източи всичко и напълни под вакуум.
Предполагам мастера го няма уреда .
Върви там де го имат.
Не се шегувам, ще опечеш тиквата и ще има друга тема.
П.п. каква гарнитура? Нали преди манипулацията ( смяна на помпа) е било всичко в ред? Значи ако е така, нещо след смяната се случи . Или да е съвпадение?


Дечев89
Мнения: 94
Регистриран на: Пон 18 юли 2022 22:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Изчезване и появяване на антифриз в разширителния съд , на пасат Б6.

Мнениеот Дечев89 » Пет 11 апр 2025 12:43


samo_pechka написа:Има джоб и не може да се изкара въздуха, затова си има процедура по смяна на охл.течност.
И като не се спази , така става.
Според мен най-добре наново да се източи всичко и напълни под вакуум.
Предполагам мастера го няма уреда .
Върви там де го имат.
Не се шегувам, ще опечеш тиквата и ще има друга тема.
П.п. каква гарнитура? Нали преди манипулацията ( смяна на помпа) е било всичко в ред? Значи ако е така, нещо след смяната се случи . Или да е съвпадение?


Нямаше такива проблеми преди смяна на помпата.
Нали системата се самообезвъздушава .
Покарах колата известно време, когото тръгнах беше но минимум , спирам стои на макс , отвъртам капачката изсъсква и сякаш избърбуква и нивото отива над макс.
Тръгвам да карам ,спирам пак гледам паднало е до чертата на макс.


ивчо3
Мнения: 13
Регистриран на: Сря 13 май 2009 11:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Изчезване и появяване на антифриз в разширителния съд , на пасат Б6.

Мнениеот ивчо3 » Пет 11 апр 2025 13:40


Както преди мен коментираха, има въздушна възглавница в главата. По описанието проблемът е сериозен ако се кара, не знаеш колко въздух има и може да пострада главата. Няма самообезвъздушаване при херметически затворена система. Въздухът се събира в най- горната част на системата (главата), като не може да се поеме от казанчето, затова нивото на антифриза се мени. За да се избута този въздух в казанчето, трябва да се отвие пробка/и някъде около радиатора или на някой от маркучите. В момента на изтичане на антифриз през тях се завиват и системата е обезвъздушена. При липса на пробки се прилага описания метод с вакуума или прекарваш колата под възможно най- голям наклон с предницата нагоре, така че най ниското ниво на казанчето да бъде над горната част на главата. Последното съм пробвал с друга марка автомобил, който нямаше нито пробки, нито казанче, иначе казано единствения начин ако нямаш вакуумна машина.


Дечев89
Мнения: 94
Регистриран на: Пон 18 юли 2022 22:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Изчезване и появяване на антифриз в разширителния съд , на пасат Б6.

Мнениеот Дечев89 » Пет 11 апр 2025 15:47


ивчо3 написа:Както преди мен коментираха, има въздушна възглавница в главата. По описанието проблемът е сериозен ако се кара, не знаеш колко въздух има и може да пострада главата. Няма самообезвъздушаване при херметически затворена система. Въздухът се събира в най- горната част на системата (главата), като не може да се поеме от казанчето, затова нивото на антифриза се мени. За да се избута този въздух в казанчето, трябва да се отвие пробка/и някъде около радиатора или на някой от маркучите. В момента на изтичане на антифриз през тях се завиват и системата е обезвъздушена. При липса на пробки се прилага описания метод с вакуума или прекарваш колата под възможно най- голям наклон с предницата нагоре, така че най ниското ниво на казанчето да бъде над горната част на главата. Последното съм пробвал с друга марка автомобил, който нямаше нито пробки, нито казанче, иначе казано единствения начин ако нямаш вакуумна машина.


Ако колата работи на място с отворена капачка на на разширителния съд няма ли да стане обезвъздушаване .
Последно карах колата антифриза беше на мах, след престои близо два часа ,нивото подно под минимума.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8942
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B6 2009 2.0 TDI CBAB - Изчезване и появяване на антифриз в разширителния съд

Мнениеот samo_pechka » Пет 11 апр 2025 16:18


Не винаги успява. Затова процедурата отново, но този път под вакуум.
При по-стара кола, примерно 1.9 тди , става сама да си обезвъздуши. При по-новите обаче е трудно до невъзможно, така от само себе си .
При някои коли пък е абсолютно невъзможно без вакуумиране да стане. При тях и казанчето е по-долу от най-високата точка на мотора. Често са съчетани с повече от два кръга на охлаждането .
Мисля, че няма успее и при теб да изкара въздуха как бъде само с каране.
Не знам , но аз бих спрял с експериментите и бих отишъл на сервиз , който разполага с уред д изкара въздуха и да напълни под вакуум системата. Пак остава съвсем малко въздух, но той вече не е проблем и колата успява да се обезвъздуши


Дечев89
Мнения: 94
Регистриран на: Пон 18 юли 2022 22:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2009 2.0 TDI CBAB - Изчезване и появяване на антифриз в разширителния съд

Мнениеот Дечев89 » Пет 11 апр 2025 20:53


samo_pechka написа:Не винаги успява. Затова процедурата отново, но този път под вакуум.
При по-стара кола, примерно 1.9 тди , става сама да си обезвъздуши. При по-новите обаче е трудно до невъзможно, така от само себе си .
При някои коли пък е абсолютно невъзможно без вакуумиране да стане. При тях и казанчето е по-долу от най-високата точка на мотора. Често са съчетани с повече от два кръга на охлаждането .
Мисля, че няма успее и при теб да изкара въздуха как бъде само с каране.
Не знам , но аз бих спрял с експериментите и бих отишъл на сервиз , който разполага с уред д изкара въздуха и да напълни под вакуум системата. Пак остава съвсем малко въздух, но той вече не е проблем и колата успява да се обезвъздуши

Колата съм я оставил в сервиз , където също ми обясниха, че обезвъздушаването е по- спечефично.
Когато има решение , ще пиша какво е било точно .


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1112
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat B6 2009 2.0 TDI CBAB - Изчезване и появяване на антифриз в разширителния съд

Мнениеот railfan » Съб 12 апр 2025 8:51


Като собственик на същия автомобил - за първи път чувам, че чак такива филми трябва да се изиграят за едно обезвъздушаване. Колата го прави сама, но не при отворена капачка, а при затворена. Ако казанчето е оригинално и капачката е оригинална, много е важно защото афтърмаркетите не го правят, на нея има клапан с точно тази цел да обезвъздуши сама.
Мисля си, че това всеки себеуважаващ се сервиз трябва да може да го прави, по един или друг начин.

Поне 3 пъти съм точил антифриза за разни неща през маркуча на радиатора - после правя следното: наливам и пълня докато напълня казанчето на МАХ. Паля и тръгвам, като взимам антифриза с мен, колата загрява до 90 и почва да пищи, че няма достатъчно антифриз, спирам, гася и отварям казанчето внимателно и доливам до максимума отново. Тук излиза въздух основно. Обикновено взима около 700-800 мл още и затварям. Продължавам да карам още малко и я оставям през нощта да изстине - сутринта проверявам отново на равно и студен мотор дали има нужда да се долива до МАХ - обикновено не, или още много малко. След тази процедура няма никакви въздушни джобове и колата е напълно обезвъздушена без никакви проблеми.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8942
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B6 2009 2.0 TDI CBAB - Изчезване и появяване на антифриз в разширителния съд

Мнениеот samo_pechka » Съб 12 апр 2025 10:11


Лятото е едно , зимата е друго....
Не съм казал, че е чак невъзможно , по-скоро е трудно, до понякога доста трудно.
С вакуум ще заспи работата и ще стане бързо и лесно.


Дечев89
Мнения: 94
Регистриран на: Пон 18 юли 2022 22:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2009 2.0 TDI CBAB - Изчезване и появяване на антифриз в разширителния съд

Мнениеот Дечев89 » Съб 12 апр 2025 10:40


railfan написа:Като собственик на същия автомобил - за първи път чувам, че чак такива филми трябва да се изиграят за едно обезвъздушаване. Колата го прави сама, но не при отворена капачка, а при затворена. Ако казанчето е оригинално и капачката е оригинална, много е важно защото афтърмаркетите не го правят, на нея има клапан с точно тази цел да обезвъздуши сама.
Мисля си, че това всеки себеуважаващ се сервиз трябва да може да го прави, по един или друг начин.

Поне 3 пъти съм точил антифриза за разни неща през маркуча на радиатора - после правя следното: наливам и пълня докато напълня казанчето на МАХ. Паля и тръгвам, като взимам антифриза с мен, колата загрява до 90 и почва да пищи, че няма достатъчно антифриз, спирам, гася и отварям казанчето внимателно и доливам до максимума отново. Тук излиза въздух основно. Обикновено взима около 700-800 мл още и затварям. Продължавам да карам още малко и я оставям през нощта да изстине - сутринта проверявам отново на равно и студен мотор дали има нужда да се долива до МАХ - обикновено не, или още много малко. След тази процедура няма никакви въздушни джобове и колата е напълно обезвъздушена без никакви проблеми.


Не знам какъв е точно сега проблема .
След смята на ангренаж и водна помпа прави тези аномалии.
Преди смяната им анифриза в разширитилния съд не мърда.
Сутринта казанчето празно .
Карам малко 20 минути отививам капачкото и отива над мах.
Карам пак спирам течноста е на минимум.
Отвивам капачката пак се покачва нивото до макс .
Понякога и над макс отиво .
После докато спада .
А при престои вчера 2 часа нивото пада под минимум .
Не знам къде е проблема, но според мен не е нормално.
Някой ми казват , че може да е издухана гарнитура.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1112
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat B6 2009 2.0 TDI CBAB - Изчезване и появяване на антифриз в разширителния съд

Мнениеот railfan » Съб 12 апр 2025 11:01


Смени сервиза… такива съвпадения не съществуват след смяна на ангренаж да ти върнат колата с проблем.
Бих отишъл да проверят и центровката на помпата за високо налягане, защото е много важно и тя да е зацепена правилно при КР моторите.. просто за спокойствие щом с едно обезвъздушаване не могат да се справят.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], MamaMy и 54 госта