Днес включих климатика и компресора не тръгна. Проверих бушона и е здрав. След това закачих колата на VCDS и проверих за грешки, защото преди време ми беше заминал пресостатен клапан и на диагностиката веднага ми излезе като грешка. Сега грешки няма. В Measuring Blocks ми показва следното:
https://ibb.co/fd7Xw3JV
Налягането на фреона 6 бара мисля че е в норми.
Притеснява ме Compressor Shut off code 0.0, защото някъде ми попадна че това значи че компресора е заминал. Някой може ли да даде мнение по въпроса преди да отида на майстор.
Голф 5 климатика не тръгва.
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Пон 04 апр 2022 17:59
- Автомобил: VW GOLF 5 19 TDI 105 hp
- Двигател: BKC 2004
Re: Голф 5 климатика не тръгва.
ton4o7601@abv.bg написа:Днес включих климатика и компресора не тръгна. Проверих бушона и е здрав. След това закачих колата на VCDS и проверих за грешки, защото преди време ми беше заминал пресостатен клапан и на диагностиката веднага ми излезе като грешка. Сега грешки няма. В Measuring Blocks ми показва следното:
https://ibb.co/fd7Xw3JV
Налягането на фреона 6 бара мисля че е в норми.
Притеснява ме Compressor Shut off code 0.0, защото някъде ми попадна че това значи че компресора е заминал. Някой може ли да даде мнение по въпроса преди да отида на майстор.
Тези 6 bar, kъде и как ги мериш?Предполагам, че е R134a и при температура на изпарение 5-8гр.трябва да бъде 2,5-3bar.Загрява ли нагнетателната...,включва ли вентилатора?
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Пон 04 апр 2022 17:59
- Автомобил: VW GOLF 5 19 TDI 105 hp
- Двигател: BKC 2004
Re: Голф 5 климатика не тръгва.
Това показва VcDs Refrigerant pressure 6 bar, 134а е. Не съм гледал дали загрява нагнетателната и дали включва вентилатора т.к. компресора не тръгва. Моментния разход на гориво си ми остава 0.6 л/ч независимо дали съм включил бутона за климатика. Преди докато го включех и разхода на гориво се вдигаше на 1 л/ч и компресора се усещаше как тръгва.
- williams_vn
- Мнения: 742
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
- Автомобил: opel astra H-OPC - lada 2103
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Голф 5 климатика не тръгва.
компресора е умрял 0/0 показва че компресора трябва да работи вижда се че клапана му черпи ток 820 милиампера
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Пон 04 апр 2022 17:59
- Автомобил: VW GOLF 5 19 TDI 105 hp
- Двигател: BKC 2004
Re: Голф 5 климатика не тръгва.
Така предполагам и аз, но искам да съм сигурен.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 5 климатика не тръгва.
По ред на параметрите :
- налягането се мери на клона с високо налягане (нагнетателна тръба), така че 6 бара си е в норма при неработещ компресор. Ниското налягане не се следи от контролера. Щом не се променя, значи налягане не се създава т.е. компресора в случая механично не работи.
- Shut Off 0.0 означава, че компресора работи (от 1 нататък, до 24, са различните причини контролерът да не го пуска).
Токът на клапана - на снимката с живите данни е показана стойносттa Specified т.е. какво се очаква да харчи клапана, само че Actual (реалната стойност) е празна и от тази диаг не става ясно какво реално харчи клапана. Това вероятно се дължи на грешен Label File на Vcds-a или кофти версия, но това не е толкова важно в случая, защото щом няма грешки и Shut-Off-a e 0.0 , компресорът трябва да работи и токът, който реално харчи клапана, си отговаря на изискания (иначе щеше да има грешка за веригата на клапана и Shut-Off нямаше да е 0.0).
Предвид това или компресорът е приключил или контролният му клапан не си върши работата механично.
Ако съединителят на компресора е здрав и компр. се върти, когато двг е запален, тогава пробвайте първо с нов клапан и ако не стане, компресорът е умрял.
В диаг. има поле с об. на компресора, но показанието там не означава, че съединителя е здрав, защото такъв датчик няма и това не са реалните му об. Показанието е функция от об. на двг. и дори компресорът изобщо да не се върти, то ще си бъде същото.
- налягането се мери на клона с високо налягане (нагнетателна тръба), така че 6 бара си е в норма при неработещ компресор. Ниското налягане не се следи от контролера. Щом не се променя, значи налягане не се създава т.е. компресора в случая механично не работи.
- Shut Off 0.0 означава, че компресора работи (от 1 нататък, до 24, са различните причини контролерът да не го пуска).
Токът на клапана - на снимката с живите данни е показана стойносттa Specified т.е. какво се очаква да харчи клапана, само че Actual (реалната стойност) е празна и от тази диаг не става ясно какво реално харчи клапана. Това вероятно се дължи на грешен Label File на Vcds-a или кофти версия, но това не е толкова важно в случая, защото щом няма грешки и Shut-Off-a e 0.0 , компресорът трябва да работи и токът, който реално харчи клапана, си отговаря на изискания (иначе щеше да има грешка за веригата на клапана и Shut-Off нямаше да е 0.0).
Предвид това или компресорът е приключил или контролният му клапан не си върши работата механично.
Ако съединителят на компресора е здрав и компр. се върти, когато двг е запален, тогава пробвайте първо с нов клапан и ако не стане, компресорът е умрял.
В диаг. има поле с об. на компресора, но показанието там не означава, че съединителя е здрав, защото такъв датчик няма и това не са реалните му об. Показанието е функция от об. на двг. и дори компресорът изобщо да не се върти, то ще си бъде същото.
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Пон 04 апр 2022 17:59
- Автомобил: VW GOLF 5 19 TDI 105 hp
- Двигател: BKC 2004
Re: Голф 5 климатика не тръгва.
Компресора се е споминал и съединителя не помръдва. Вече ми го подменят с нов Денсо.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта