Ето едно наблюдение, с което съм съгласен, относно неосъзнатите минуси:
Здравейте, приятели,
Имах възможността да посетя някои от отсечките за средна скорост, както на извънградски двулентов път, така и на магистрала.
Съответно и забелязах някои новости, които определено не ми харесаха.
На извънградски път при двулентов път с по 1 лента в посока:
1. Колоните са огромни, дори при сравнително слаб трафик. Хората отказват да изпреварват. Ще кажете супер - значи по-малко челни катастрофи. Не. Даже напротив! Четете надолу!
2. Когато някой искаше да ме изпревари - се залепяше на една боя разстояние от мен, това се случи при 4 от 5 коли, които ме изпреварваха. Това е много нова, принципно само разни бързаци се лепят така, но сега се случва значително по-често. Дистанцията е по-малка, явно за да могат да изпреварят по-бързо без да ускоряват твърде много! И тук идва следващият проблем!
3. Няколко пъти хванах хора, които изпреварват с 1-2км/ч отгоре на изпреварвания И дори при идващата кола отсреща - не си дават зор. На няколко пъти имаше близки разминавания от ПТП, защото изпреварващият не иска да ускори достатъчно много за да направи бързо изпреварването.
4. Трафикът се движи с поне 15-20км/ч под ограничението. При ограничение 90км/ч - редовно се движехме 70-75. Определено се усеща, че се пътува на "ластици", защото може да се види напред как колоната се разделя и после събира, защото едните забързват, други забавят. В същото време - тежкотоварните камиони държат много малка дистанция един зад друг и когато се изпреварват 2-3 камиона поред - създава много голямо неудобство да се влезе между тях.
Средна скорост на магистралата:
1. Вървят на групички 2 колони коли. Тоест, има група от 20-30 автомобила, после почти няма никой, после пак група от 20-30 автомобила и така. Защо? В следващите точки.
2. Идва трасето със средна скорост, колите отпред, пред които няма други коли, скачат на спирачките и от 120-130км/ч скорост - падат на 90-95. След това плавно ускоряват до към 110-120 и там застива всичко. И едни дълги колони коли се влачат, защото отпред двама се изпреварват с по 1км/ч отгоре.
3. Масово няма съобразяване с околния трафик. Какво значи това? Значи, че един е излязъл да изпреварва със 122км/ч, колата в дясната лента кара със 119км/ч по леко нанагорно. Идва равното, колата вдясно ускорява до 122км/ч и тя и двамата остават един до друг (случи се няколко пъти). И ни единия отстъпва, ни другия дава газ. Колоните се събираха и докато се "отпуши" - отнемаше минути. После се кара малко нормално и пак в следващата купчинка коли с хора, които отново се изпреварват с по 1-2км/ч отгоре.
4. Свършва трасето със средната скорост и юруш - трафикът се отпушва, групичките се развалят, всичко върви идеално, отново имаме възможност да караме с ограничението на скоростта.
Толкова кошмарно пътуване в рамките на 1-2 часа - не съм имал. Не да не помня откога, а не съм имал! И това не е само мое виждане, получавам десетки лични съобщения от приятели и познати, които ми споделят абсолютно идентични неща при техни пътувания.
За мен лично, за моето виждане - средната скорост ще влоши нещата, защото ще изнервя все повече хора, които ще раздават още повече газ на местата извън следенето за средна скорост и ще стават още по-тежки птп. Въпрос на време е да започне да се случва!
Не случайно в развития свят, средната скорост е нещо по-рядко срещано като следене за пътната безопасност, защото е чудесен вариант на много опасни и рискови отсечки, но не и за масово следене навсякъде.
И не на последно място - изразходвах повече гориво и спирачки, отколкото обикновено. Или иначе казано - замърсих повече околния свят, спрямо това, което правя обикновено. Което също е голям негатив!
От тук:
https://www.facebook.com/AznaPytiaИ второто нещо е, че днес попаднах на публикация, че Waze вече показва отсечките, в които се измерва средна скорост. 