В деня преди да я взема, продавачът каза, че ще смени маслото, тъй като при пробното шофиране светна съобщение на infotainment системата, че колата трябва да мине регулярното обслужване на маслото, тъй като е минала 1 година от последното. Когато я пробвах, проверявах нивото на маслото и беше съвсем малко под горната черта на пръчката.
Доверих се на продавача и след като видях пак на infotainment системата, че има въведени данни за смяна на маслото точно в деня, в който продавача каза, че го е сменил. Да, знам, че направих грешка като не си го смених при обслужването веднага след като я взех, но започнах да я карам така. След изминати около 300-400км го проверих за първи път след като официално колата стана моя и нивото беше до средата между минимума и максимума на пръчката. Минах още около 200км. и пак го проверих - този път беше под минимума.
Колата беше паркирана под съвсем лек наклон нагоре. Понеже съм доста наплашен от проблеми с двигатели поради горене на масло и кола (от друга марка), която трябваше да се бракува, тъй като стойността на ремонта беше повече отколкото да се купи същата, но работеща кола, то долях около 600мл. масло в двигателя на Голфа и нивото се вдигна до малко над минимума. Карах още 20км така. През това време доста се бях филмирал вече, четох доста и вече си представях как ще трябва основен ремонт на двигателя със смяна на бутала и сегменти и шлайфане и си представях как едни 3-4 бона отлитат и за това... Днес проверих пак по някое време и маслото беше на същото ниво - малко над минимума. След известно време, колата беше паркирана вече на равно място и около 20-25 минути след изгасването на двигателя пак проверих - нивото "магически" се беше вдигнало до малко над средата, да кажем някъде 2/3 от разстоянието между минимума и максимума. Даже, невярващ няколко пъти проверявах и все получавах същия резултат.Та, въпросът ми вероятно е доста глупав, но ако може някой от по-опитните да сподели - възможно ли е наклонът да дава чак такава разлика в нивото премерено по пръчката? По мои изчисления разликата е над 500мл - може би повече отива към 600 даже...
Много се надявам тази кола да не гори масло. Информирах се доста преди да я взема, тези двигатели уж би трябвало да са надеждни, а и пробегът е такъв, че не би трябвало да има проблеми с износени бутала и уплътнения/сегменти.
