Горивна помпа Bosh VP37

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
nesor_v
Мнения: 6
Регистриран на: Чет 30 окт 2025 19:51
Автомобил:
Двигател:

Горивна помпа Bosh VP37

Мнениеот nesor_v » Чет 30 окт 2025 19:59


Здравейте!
Търсих подобна тема, но не открих, ако е коментирано моля да ме извините!

Най кратко - какво пречи на горивото да се оттича от помпата при дълъг престой на място? Входящата линия на горивото е потопена почти на дъното на резервоара, а обратната линия не е потопена в горивото в резервоара. По закона на скачените съдове горивото трябва да се върне по обратния път. Та въпроса ми е, какво в помпата пречи на горивото да се връща?

Благодаря на всички отзовали се, хубава вечер!




Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7988
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Seat Alhambra
Двигател: CFFB
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Горивна помпа Bosh VP37

Мнениеот goppa » Пет 31 окт 2025 8:41


Първо връщашата нафта не е високо в резервоара.
И второ на края на маркуча и има възвратна клапа, така че нафтата не може да тръгне в обратна посока и да източи ГНПто.

А и изходящият клапан на капака на помпата май имаше възвратна клапа в него.


nesor_v
Мнения: 6
Регистриран на: Чет 30 окт 2025 19:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Горивна помпа Bosh VP37

Мнениеот nesor_v » Пет 31 окт 2025 16:59


Благодаря за включването!

На края на кой маркуч има възвратна клапа? Къде се намира - в резервоара?
Изходящия клапан който, ако не бъркам, се намира в щуцера на маркуча за обратната нафта?

Благодаря!


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4746
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Горивна помпа Bosh VP37

Мнениеот tdi fen » Пет 31 окт 2025 18:08


А какъв е проблема ? резервоара нама клапан поне аз не съм виждал а съм го разглабял


nesor_v
Мнения: 6
Регистриран на: Чет 30 окт 2025 19:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Горивна помпа Bosh VP37

Мнениеот nesor_v » Пет 31 окт 2025 21:07


По принцип влиза въздух в помпата, а няма теч. но искам да се запозная с принципа на работа...
След като монтирах възвратен клапан на входящата нафта чувствително се подобриха нещата. но е заобикаляне на проблема. Искам да го реша...


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2022
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Горивна помпа Bosh VP37

Мнениеот cecoa1 » Пет 31 окт 2025 23:20


Напиши на каква кола е.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19726
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Горивна помпа Bosh VP37

Мнениеот radotom » Пет 31 окт 2025 23:27


Преди помпата имаш ли прозрачен маркуч, където да виждаш постъпващото гориво?
Има ли балончета в него, като е запалена колата?

Имах такъв проблем след смяна на горивен филтър на Шарана.
Оказа се, че съм забравил да стегна скобата на входящото гориво на щуцера на филтъра.
Затруднено палене сутрин и балончета в тръбичката.
Цяла седмица къде ли не се Дзверих, докато не дойде време да проверя за спукване и това маркучле ...


nesor_v
Мнения: 6
Регистриран на: Чет 30 окт 2025 19:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Горивна помпа Bosh VP37

Мнениеот nesor_v » Съб 01 ное 2025 7:34


Да, съжалявам, трябваше да напиша автомобила - Шкода Фабия 1, 1.9 SDI
Няма прозрачен маркуч преди филтъра. Не е от филтъра, не е и от клапанчето което се монтира на филтъра. Маркучите около помпата, и дюзите са подменени с нови и няма разлика. Съмнението ми е там където маркучите се свързват с шлауха към резервоара, но основно искам да разбера има ли възвратен клапан в системата и къде се намира, за да се ориентирам в нещата.

Благодаря ви за включването!


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9064
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Горивна помпа Bosh VP37

Мнениеот samo_pechka » Съб 01 ное 2025 10:48


В тия помпи въздух "влиза" основно от три-четири-пет места .
1) ГНП: от семерингата на вала ( в студено време се проявява остро , ако е оттам) . Класика е кога има проблем с отдушника на резервоара, тогава дори и при здраво ГНП, го точи . Има едно клапанче и на самото ГНП , на капака на ГНП-ето е, което по начало не е нещо уау и си пуска там... Т.е. често не е точно конкретната причина за проблема, но в съчетания с посочените по-долу , се проявява .
2) от маркучета за обратната нафта по дюзи.
3) от термостатния клапан,ако го има на гор.филтър , там има едни о-пръстени. Опичат се.
4) от напукани горивопроводи и други проблеми , по веригата резервоар-сонда гориво-горивен филтър-ГНП.


nesor_v
Мнения: 6
Регистриран на: Чет 30 окт 2025 19:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Горивна помпа Bosh VP37

Мнениеот nesor_v » Съб 01 ное 2025 20:25


Много благодаря за намесата.

Възможно ли е да влиза въздух от семеринга или уплътненията на горивната помпа, а да няма теч при работа?

Клапанчето на капака на помпата - на изхода към обратната нафта е възвратен клапан, така да разбирам? значи той пази да не се връща горивото обратно?

Маркучлетата за обратната нафта са и между дюзите са сменени без ефект.

Термостатния клапан е подменен, както и о пръстенчетата на него, едно синьо и едно черно (ще съм задължен някой да обясни защо са различни на цвят и как е правилно да се монтират) - пак без ефект.
веригата резервоар -горивен филтър не е проверявана основно.

за одушника на резервоара - нямам проблем с вакуум в резервоара, капачката се отваря лесно, по какъв друг начин мога да съдя за състоянието на клапана, и къде се намира?

Благодаря още веднъж!


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4746
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Горивна помпа Bosh VP37

Мнениеот tdi fen » Съб 01 ное 2025 21:16


Огледай хубаво помпата за течове


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9064
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Горивна помпа Bosh VP37

Мнениеот samo_pechka » Нед 02 ное 2025 11:33


nesor_v написа:Възможно ли е да влиза въздух от семеринга или уплътненията на горивната помпа, а да няма теч при работа?

Да, теч може да няма . Теча е вече напредналата/крайната му фаза . Но често има едно натрупване на мръсотия/гумен прах и т.н. около вала /фланеца на ГНП и стои едно като мазен налеп. Отначало почти го няма, после има лек филм, след това вече е по-дебел и т.н.
Една от причините е проста-износването с годините, няма нищо вечно.Да се провери за луфт вала. Във втория случай се налага отваряне/ремонт на ГНП.
И третата причина е карането с масла, олиа и други мазгочи , различни от АДГ в студа. Смазването в тая област се компрометира сериозно и не трае семерингата дълго.


nesor_v
Мнения: 6
Регистриран на: Чет 30 окт 2025 19:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Горивна помпа Bosh VP37

Мнениеот nesor_v » Нед 02 ное 2025 17:11


Благодаря ви!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: MyLens, zueka1 и 84 госта