Здравейте!
Току що съм регистриран,като нов тук.От доста време искам да намеря точна информация,но получавам много различна разнопосочна такава.
Понеже ми предстои покупка на VW Sharan/Seat Alhambra с мотор 2.0TDI 150 или 184к.с от 2016-2018г.Блока на двигателя трябва да бъде чугунен и желая возилото да е без система Adblue(SCR).Питането ми е:Има ли такива двигатели в тези години и с тези изисквания?Разновидности ли са,всички ли са или въобще няма такъв мотор EA288-чугунен блок и без Адблу в годините между 2016-2018?Кодовете на този мотор са множество и кои точно кодове са точните(кои да търся) според моите изисквания?
Благодаря!
Информация за двигателите EA288
- tdi fen
- Мнения: 4760
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Информация за двигателите EA288
Мисля че всички в Sharan са чугунов блок и имат scr
- Traytor
- Мнения: 2141
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Информация за двигателите EA288
Всички имат SCR. До колкото знам се премахва при желание, но при ЕА288 и ЕА288evo системата не е по-проблемна от всеки друг компонент на мотора и помага за регенерациите.
- tdi fen
- Мнения: 4760
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Информация за двигателите EA288
По скоро сериозните проблеми при този мотор идват от големия пробег и дългите интервали за смяна масло
така че търси на възможно най-малко километри, ако намериш около 100-120 к км най-добре
така че търси на възможно най-малко километри, ако намериш около 100-120 к км най-добре
-
Zdravko Zankov
- VW експерт

- Мнения: 13572
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia + Peugeot 308 T9 SW
- Двигател: AQY 2001 + Pure Tech 2017
- Местоположение: Враца
Re: Информация за двигателите EA288
И пропусни 184кс.
- deepd
- Мнения: 79
- Регистриран на: Пон 25 май 2009 20:17
- Автомобил: Golf VII
- Двигател: CLHB - 2015
- Местоположение: BG / Шумен
Re: Информация за двигателите EA288
Може да е от полза. В коментарите има примери за различните мотори. Ето един:
"@onescanpro 10 months ago
Здравствуйте, спасибо за видео!
Хотел еще добавить к вышесказанному уточнение к двигателям EA288 EVO:
- 90-110kw блок из серого чугуна + стальные поршни
- 147kw блок из алюминиевого сплава + алюминиевые поршни."
Доколко може да е вярно не знам. За Адблу сякаш няма инфо, но за другото има.
"@onescanpro 10 months ago
Здравствуйте, спасибо за видео!
Хотел еще добавить к вышесказанному уточнение к двигателям EA288 EVO:
- 90-110kw блок из серого чугуна + стальные поршни
- 147kw блок из алюминиевого сплава + алюминиевые поршни."
Доколко може да е вярно не знам. За Адблу сякаш няма инфо, но за другото има.
Re: Информация за двигателите EA288
tdi fen написа:По скоро сериозните проблеми при този мотор идват от големия пробег и дългите интервали за смяна масло
така че търси на възможно най-малко километри, ако намериш около 100-120 к км най-добре
Точно това правя!
А защо трябва да пропусна двигателя 184кс.?Точно към него съм се насочил главно.Похапва масълце ли или друг е проблема?!Има и други,които казват,че при по-честа подмяна на маслото на около 10-15к. не би трябвало да харчи масло.Имам познат със същия мотор но ЕА288 EVO и казва,че до смяната на 10к гълта не повече от 1л.,но това идва от проблема,че е сменяно на интервал 20-30к.Иначе неговата я взе на 175к,а сега е на 205к.Но аз търся Евото,а по-стария.
- joro_kem
- VW експерт

- Мнения: 3992
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Информация за двигателите EA288
nnp2 написа:...А защо трябва да пропусна двигателя 184кс.?Точно към него съм се насочил главно.Похапва масълце ли или друг е проблема?!...
много има изписано за този двигател. да, харчи масло, доста от определен пробег натам, което автоматично води и до други проблеми. правилно ти е писал по-горе Zdravko Zankov - пропусни този вариант. ето и кратък, но много точен цитат от "братовчедския" форум по повод скорошно питане за Октавия с такъв двигател:
"184 коня не. Просто никога няма гаранция дали харченето на масло е само от сегменти или износен блок, станал елипсовиден."
Re: Информация за двигателите EA288
Благодаря за информацията!Значи да пристъпвам само в търсене на 150к.с.?
-
Zdravko Zankov
- VW експерт

- Мнения: 13572
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia + Peugeot 308 T9 SW
- Двигател: AQY 2001 + Pure Tech 2017
- Местоположение: Враца
Re: Информация за двигателите EA288
Определено 150кс е за предпочитане.
Нашия приятел Иван Ванов беше пускал видео за ремонт на 184кс двигателя. Към 10000 беше тотала, в лева де. Да не се объркаме нещо.
Нашия приятел Иван Ванов беше пускал видео за ремонт на 184кс двигателя. Към 10000 беше тотала, в лева де. Да не се объркаме нещо.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта