2011 Passat B7 2.0TDI CFFB - Не загрява достатъчно

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 8015
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Seat Alhambra
Двигател: CFFB
Местоположение: Горна Оряховица

Re: 2011 Passat B7 2.0TDI CFFB - Не загрява достатъчно

Мнениеот goppa » Нед 30 ное 2025 19:07


:bowdown
Благодаря!




Потребителски аватар
paagrio
Мнения: 503
Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
Автомобил: голф 1K
Двигател:

Re: 2011 Passat B7 2.0TDI CFFB - Не загрява достатъчно

Мнениеот paagrio » Нед 30 ное 2025 19:12


zfa159 написа:-> поради някаква причина не работи вакуумната клапа и EGR обемнника няма възможност да работи, защото няма поток на газовете през него. Това може да е поради повредена вакуумна клапа, повреден ел. клапан, скъсан вакуумен маркуч, механично блокрала клапа в обменника и т.н. Това води до невъзможността EGR обменника да дозагрява антифриза при темп. на двигателя над +50 градуса, което води до значително по-бавното му загряване над тази температура. Съответно парното изсмуква топлината, която двг успява да генерира и двг започва да тъпче на температура от около 50-60 градуса, без да може да качи повече, освен ако не се кара постоянно в по-високи обороти и натоварване. За този проблем ECU не би могъл да запише грешка, защото положнеието на тази клапа не се следи, както и температурат ана обменника не се следи. Ще запише грешка само за ел. вакуумния клапан, ако е прекъснал електрически.
:beer

Чак сега разбирам от какво страдах миналата зима. Загряваше до около 70 а 90 стигах само при изкачване в планината.
През лятото открих цепка в маркучето от вакумния резервоар до разпределителя под чистачките. Веднага се оправи колебливото спирачно усилие, както и максималната мощност на турбото. И макар още да не е много студено ми се струва, че дори в града колата стига до 90 по-бързо от миналата зима. Поживем увидим, но сега се радвам че не избързах да сменя термостата с някакво менте.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2721
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: 2011 Passat B7 2.0TDI CFFB - Не загрява достатъчно

Мнениеот Vasseto » Нед 30 ное 2025 20:19


zfa159 написа:Относително е кога проблемът е ... :beer


Респект за поста. Много добре си описал как работи EGR. Искам само да допълня, че всико което си го написал е при ППХ. Двигателя ако е натоварен EGR е затворен и изгорели газове през него не преминават. Така че няма как да топли в този режим на мотора.


Аз съм с спрян EGR и загряването ми е различно всеки ден. Преди да сменя малкия термостат смених големия и чак сега ми се изесняват нещата. Затова са ми генералните изводи за моето CFFB.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6398
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: 2011 Passat B7 2.0TDI CFFB - Не загрява достатъчно

Мнениеот ktamen » Пон 01 дек 2025 0:30


Vasseto написа: че всико което си го написал е при ППХ.
:question :question :exclaim :exclaim :thumb_down


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2721
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: 2011 Passat B7 2.0TDI CFFB - Не загрява достатъчно

Мнениеот Vasseto » Пон 01 дек 2025 6:59


Да, така е. Мога да добавя и празен ход на мотора.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9081
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 2011 Passat B7 2.0TDI CFFB - Не загрява достатъчно

Мнениеот samo_pechka » Пон 01 дек 2025 9:30


Евала за поста на Стефан!
Играл си е да го пише това цялото с подробни разяснение.
Пък аз , с три думи, оттам нанатък секикасипрецени :)
samo_pechka написа:..
При тези които имат ЕГР охладител - не подминавайте за евентуална причина оттам.

А относно кога е отворен или затворен.
При ППХ ЕГР стои затворен. Няма как да е отворен в него момент. Като и над определено натоварване, над определени обороти, също при по-рязко подаване на газ ( остава затворен) .
По време на регенерация-също е затворен , независим от режимите.
Та тъй де, отварянето му следи цял алгоритъм и определени условия.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7917
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq FL + Passat B4 Syncro
Двигател: DXRB AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: 2011 Passat B7 2.0TDI CFFB - Не загрява достатъчно

Мнениеот zfa159 » Пон 01 дек 2025 10:31


Благодаря ! :beer
Aз също пробвах да го кажа с няколко думи, ама видях, че не стана и объркахме хората още повече :mhihi .
Темата си заслужава внимание и затова реших да го опиша на дълго и на широко, за да е възможно най-ясно.

Да, точно така е - когато EGR клапанът е затворен, обменника няма възможност да работи, независимо в какво положение е вакуумната му клапа, защото няма поток на газовете.

Сега, ако трябва да сме напълно изчерпателни, а аз обикновено гледам да съм, дори EGR клапана да е затапен /затворен, теоретично обменника пак ще се нагрява от газовете, защото налягането в колекотора не е постоянно и изменението му поддържа някакъв поток на газове в самия обменник (завихряне и т.н.), отделно е точно зад турбината и изп. колекор, та те го греят и външно, но това е много по-неефективно, спрямо нормалния поток газове през обменника, при работещ EGR клапан.

До колкото ми е известно и каквото съм чел, EGR клапанът на този двг. работи основно в режим на празен ход, както и в движение, когато условията позволяват - двигателя поддържа що годе константни обороти и/или не е особено натоварен и т.н. При този тип EGR клапан, където клапата му е електромеханична, има възможност за частично отваряне на различни %-ти, което се регулира прецизно от ECU, според условията и натоваряването на двигателя. Възможността за това по-прецизно отваряне, му дава възможност да работи по-дълго и по-често, ако го сравним с по-старите варианти на EGR клапани с вакуумно управление.
При ускорение, е затворен напълно, така е, защото целият поток газове се използва за турбокомпресора, отделно на двг тогава му трябва макс. количество кислород (свеж въздух) и изгорели газове нямат място там.
При регенерация също е затворен, така е, но тогава целия двг. е в съвсем друг режим на работа.

Google AI не е най-подходящият източник за достоверна информация, ама в случая се припокрива с това, което и аз зная и съм чел насам-натам :

"The EGR valve on a CFFB engine is active when the engine is at idle or low load to reduce NOx emissions, and it is closed during startup and full acceleration to allow for maximum power. When the engine requires more power, the valve closes to ensure a higher concentration of oxygen for more efficient combustion. "

Да разгледаме един студен неделен ден - запалваме дизела студен и го оставиме да си работи на п.х. за някакво време. Тогава EGR работи и подпомага загряването на двигателя с вкарване на топли газове в цилиндрите. После тръгваме да излизаме от града и ако няма резки ускорения и натоварвания (все пак е неделен ден :icon_lol ), EGR предимно работи, но на по-малки %-ти и продължава да подпомага загряването. Достигаме 50 градуса, където в играта влиза и обменника и когато EGR е отворен на някакви %-ти, има няккаъв поток от газове през него и той също зачпова да подпомага загряването. Двг вече е позагрял, ние пък сме вече извън града и караме примерно на темпомат с 90-100км/ч, по сравнително равен път, двг тогава не се товари кой знае колко и това дава възможност на EGR отново да е частично отворен, което значи, че през обменника минават газове и той подпомага загряването на двг. Неговата работа (на обменника) компенсира това, че двигателя не грее много, защото не е натоварен, а пък от другата страна парното консумира голяма част от топлината, за да отоплява купето. Разбира се има много "ако", но общо взето това е.
В тази идилична картинка, ако EGR клапана не работи или пък обменника не работи, двигателят ще закове едни 60-70 градуса раб. температура и докато не дойде 2-3км изкачване, за да започне да грее, ще си остане така...

:beer


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6398
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: 2011 Passat B7 2.0TDI CFFB - Не загрява достатъчно

Мнениеот ktamen » Вто 02 дек 2025 1:08


samo_pechka написа:Евала за поста на Стефан!
Играл си е да го пише това цялото с подробни разяснение.
Пък аз , с три думи, оттам нанатък секикасипрецени :)
samo_pechka написа:..
:th_up :th_up :th_up
Даже за три думи пак трябва да ставам от креватчето и да си търкам клавиатурата, затова често се ограничавам само с емотикончета, за тях е достатъчна мишката, дето постоянно ми е в ръката.
Писанията на Стефан са много изчерпателни и точни, ама се съмнявам, че могат да повлияят на масовия потребител, щото са дълги и дори да бъдат прочетени едва ли ще бъдат разбрани. Масовият потребител знае, че единият радиатор е за охлаждане, а другият е за отопление и няма как отоплителен радиатор да пречи на загряването на двигателя. Също така знае, че ЕГРът е за охлаждане на изгорелите газове и не може това охлаждане да загрява двигателя.
Така или иначе и аз Благодаря на Стефан и му пожелавам да не стане мързелив като мене.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: koko__2002 и 61 госта