Здравейте колеги!Имам следния проблем: имам си аларма на колата - обемен и шоков датчик които си вършат чудесно работата, НО... Гаража ми е малко далеч,имам видимост към него но когато почне да вие сирената не я чувам,особено когато спя. Или пък друг случай - паркирал съм колата някъде и съм се отдалечил от нея на 50-100 м. В този момент аз нямам нито видимост към нея, нито мога да чуя сирената.
Въпроса ми е следния: може ли да се направи нещо като пейджър който да ми пищи когато се задейства алармата?
Знам че се предлагат такива аларми с пейджъри, но са малко скъпички, та за това питам дали може да се направи нещо подобно но на по малка цена?!
Нещо като пейджър за алармата - как?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Ами аз тази тема я бях чел, но в крайна сметка не можах да разбера WDW успял ли е да направи нещо сполучливо. Плюс това имам мобилно телефонче Ericson T230 което не се ползва и чака само да се инсталира в колата.
Също така не ми стана ясно как ще се зарежда телефона, тъй като Ericsona малко са му зле батериите - по добрия вариант е да си се зарежда от колата, т.е. ще трябва зарядно за кола. Не знам обаче дали ще е удачно да бъде включен постоянно към захранването на колата?!
Не искам допълнителни гъзарии като палене/гасене на двигателя дистанционно. Само да ми звънне когато се активира алармата и евентуално да прекъсне работата на двигателя.
Сега се сещам, че ако това се получи на колата, веднага ще поискам същото и за алармата в офиса, която сега е вързана за БТК!
Също така не ми стана ясно как ще се зарежда телефона, тъй като Ericsona малко са му зле батериите - по добрия вариант е да си се зарежда от колата, т.е. ще трябва зарядно за кола. Не знам обаче дали ще е удачно да бъде включен постоянно към захранването на колата?!
Не искам допълнителни гъзарии като палене/гасене на двигателя дистанционно. Само да ми звънне когато се активира алармата и евентуално да прекъсне работата на двигателя.
Сега се сещам, че ако това се получи на колата, веднага ще поискам същото и за алармата в офиса, която сега е вързана за БТК!
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20243
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Незнам за теб, но аз като си слагах мойта аларма ми предлагаха да ми свържат pager към нея за $40-50, което не ми се вижда скъпо! Това включваше и дисплей на pagera, който известява дали е шоков, обемен или токов датчик!!!
В момента му го нямам телефона на тоя човек, но ако кажеш че те интересува такъв вариант ще го намеря.
В момента му го нямам телефона на тоя човек, но ако кажеш че те интересува такъв вариант ще го намеря.
- WDW
- Мнения: 1505
- Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
doktorе, Не знам дали админите няма да се сърдят,че повтаряме теми,но все пак като си я открилл ......
Готов съм с окончателния вариант и всичките терзания за които споменаваш са решени!!! Системката ми работи заедно със алармата и когато се задейства ти звъни на GSM-а и ако не направиш нищо по въпроса продължава да звъни и на останалите 2 номера !!!
Нямаш ограничения за разстоянието както при пейджърите и най-важното,недай си боже,ако попадне в чужди ръце винаги могат да ти я намерят по GSM-a!!!
Всичко се монтира в една кутиика и ти не мислиш за нищо!!! Активира се и деактивира чрез твоята аларма!!!! А алгоритъма за дистанционното палене и другите "кретениики" е заложен и ти ако искаш си го правиш,ако не , не го правиш!!!
Другата седмица ще монтирам първото в колата на баща ми и ако си зорлия пиши на лични !!!!
А за офисите имам три монтирани и за сега клиентите нямат оплаквания!!!!
За съжаление на тоя етап стават перфектно по-старите палки на Ериксон (А1018,Т10 и Т18)!!!! Все не ми остава време пък и един оборотен от по-новите да го направя и за тях !!!!
П.С. Дали да не пусна една тема в сервизи ???
Готов съм с окончателния вариант и всичките терзания за които споменаваш са решени!!! Системката ми работи заедно със алармата и когато се задейства ти звъни на GSM-а и ако не направиш нищо по въпроса продължава да звъни и на останалите 2 номера !!!
Нямаш ограничения за разстоянието както при пейджърите и най-важното,недай си боже,ако попадне в чужди ръце винаги могат да ти я намерят по GSM-a!!!

Всичко се монтира в една кутиика и ти не мислиш за нищо!!! Активира се и деактивира чрез твоята аларма!!!! А алгоритъма за дистанционното палене и другите "кретениики" е заложен и ти ако искаш си го правиш,ако не , не го правиш!!!
Другата седмица ще монтирам първото в колата на баща ми и ако си зорлия пиши на лични !!!!
А за офисите имам три монтирани и за сега клиентите нямат оплаквания!!!!
За съжаление на тоя етап стават перфектно по-старите палки на Ериксон (А1018,Т10 и Т18)!!!! Все не ми остава време пък и един оборотен от по-новите да го направя и за тях !!!!
П.С. Дали да не пусна една тема в сервизи ???

- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
WDW написа: ...и най-важното,недай си боже,ако попадне в чужди ръце винаги могат да ти я намерят по GSM-a!!!![]()
Това с намирането по GSM е интересен момент. Доколкото знам МВР съвместно с М-Тел закупиха апаратура, която дава възможност да се локализира в обхвата на коя точно клетка се намира даден GSM номер. НО ако кажеш на полицията откраднаха ми колата и вътре има работещ GSM - дали някой ще ти помогне

Защото ако биха ти помогнали може просто да си сложим по един GSM на скришно място в колата и шансовете да я открият след кражба са доста големи.
Какво ви е мнението по въпроса?
- WDW
- Мнения: 1505
- Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Няма такова нещо съвместно били закупили апаратура !!!
Просто самата система GSM работи по такъв начин,че локализира всеки един номер към коя клетка е най-близко за да може да го прехвърля когат се движиш !!! Тъй,че номера може да се намери в рамките на клетката!!! Но тази информация е строго поверителна,но когато има престъпление(в случая кражба на МПС), полицията има право да изиска тази информация от МТЕЛ и той е задължен да им я предостави!!
Така,че може !!! "Забравяш" си GSM-a в колата и те ти я намират по него !!!

Просто самата система GSM работи по такъв начин,че локализира всеки един номер към коя клетка е най-близко за да може да го прехвърля когат се движиш !!! Тъй,че номера може да се намери в рамките на клетката!!! Но тази информация е строго поверителна,но когато има престъпление(в случая кражба на МПС), полицията има право да изиска тази информация от МТЕЛ и той е задължен да им я предостави!!
Така,че може !!! "Забравяш" си GSM-a в колата и те ти я намират по него !!!

- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20243
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
WDW написа:Няма такова нещо съвместно били закупили апаратура !!!![]()
Просто самата система GSM работи по такъв начин,че локализира всеки един номер към коя клетка е най-близко за да може да го прехвърля когат се движиш !!! Тъй,че номера може да се намери в рамките на клетката!!! ...
Да добавя по въпроса. Когато си закачен на 1 клетка, апаратът винаги поддържа връзка и със съседните клетки - те се припокриват, макар и с по-слабо ниво. По този начин на база на 2 клетки може да се определят 2 места. На базата на 3 клетки може еднозначно да се определи къде се намираш!
Имах едно време нокиа 6110 и активирано меню "нет монитор". С него виждах ниво на сигнал от до 12 клетки, както и разстояние до тях (стъпка 30 метра). Така че Мобилтел си имат доста добър начин да те следят къде ходиш! Това с ГСМ оставен в колата си е много добра оферта. Още повече ако е свързан и с алармата ще е перфектно!
П.С. А още по-добре би било ако може и самия телефон да изпраща някаква информация за това къде се намира! Това вече много пофешънъл стана

- WDW
- Мнения: 1505
- Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Vlad777 написа:WDW написа:......Така че Мобилтел си имат доста добър начин да те следят къде ходиш! Това с ГСМ оставен в колата си е много добра оферта. Още повече ако е свързан и с алармата ще е перфектно!
П.С. А още по-добре би било ако може и самия телефон да изпраща някаква информация за това къде се намира! Това вече много пофешънъл стана
Нали точно за това говорим !!??? Такава е идеята в общи линии !!!
Дори от онези дни ми дойде още една идея!!!! "Загубих" си колата и не мога да я намеря !!! Просто бях паркирал в една от многото еднакви улички и не мога да се ориентирам !!! Та можеше примерно с ГСМ-то да си задействам аварииките и да си я видя от далеч !!!
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
Vlad777 написа:Да добавя по въпроса. Когато си закачен на 1 клетка, апаратът винаги поддържа връзка и със съседните клетки - те се припокриват, макар и с по-слабо ниво. По този начин на база на 2 клетки може да се определят 2 места. На базата на 3 клетки може еднозначно да се определи къде се намираш!
Така работят GPS-те, ама за GSM-те не съм на това мнение. Твоя телефон може по силата на сигнала от отделните клетки да си определи местоположението, но GSM мрежата май знае само в момента с коя нейна клетка работиш /последното се определя от твоя GSM по силата на приемания сигнал се прехвърля на по-силно излъчващата клетка/.
Искам да попитам WDW /ако това не нарушава авторските му права

- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20243
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
dmitko написа:Vlad777 написа:Да добавя по въпроса. Когато си закачен на 1 клетка, апаратът винаги поддържа връзка и със съседните клетки - те се припокриват, макар и с по-слабо ниво. По този начин на база на 2 клетки може да се определят 2 места. На базата на 3 клетки може еднозначно да се определи къде се намираш!
Така работят GPS-те, ама за GSM-те не съм на това мнение...
Сега не искам да влизам в спорове, но GPS не получава инфо от клетките на GSM а от сателит! Има 24 сателита, които обикалят около земята и GPS се ориентира по тях. Затова GPS ако няма пряка видимост към небето няма да се ориентира за координатите.
"GPS-България" АД - което е фирмата, която предоставя охранителни услуги работи на следния принцип: Има 1 устройство GPS модул, който приема координати от сателит и изчислява къде се намираш. 2ро устройство изпраща местоположението по GSM мрежата. 1вото устройство GPS е уязвимо, защото антената му трябва да има видимост към небето и съответно лесно може да се намери антената и да се отскубне. 2рото устройство е един много малък модул, който приема/предава към М-тел и той всъщност е скрит.
dmitko написа:но GSM мрежата май знае само в момента с коя нейна клетка работиш /последното се определя от твоя GSM по силата на приемания сигнал се прехвърля на по-силно излъчващата клетка/...
На коя клетка си закачен не зависи от телефона а от GSM системата. Например, ако имаш добра връзка към 2 клетки, системата може да реши да те включи в тази, която е по-разтоварена! Това, което го "знае" телефонът ти го знае и М-тел!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 94 госта