Нещо като пейджър за алармата - как?

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Нещо като пейджър за алармата - как?

Мнениеот doktora » Сря 20 апр 2005 21:04


Здравейте колеги!Имам следния проблем: имам си аларма на колата - обемен и шоков датчик които си вършат чудесно работата, НО... Гаража ми е малко далеч,имам видимост към него но когато почне да вие сирената не я чувам,особено когато спя. Или пък друг случай - паркирал съм колата някъде и съм се отдалечил от нея на 50-100 м. В този момент аз нямам нито видимост към нея, нито мога да чуя сирената.
Въпроса ми е следния: може ли да се направи нещо като пейджър който да ми пищи когато се задейства алармата?
Знам че се предлагат такива аларми с пейджъри, но са малко скъпички, та за това питам дали може да се направи нещо подобно но на по малка цена?!




Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Нещо като пейджър за алармата - как?

Мнениеот alpine » Сря 20 апр 2005 21:14


http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=3735

WDW е открил топлата вода...;)


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Чет 21 апр 2005 19:32


Ами аз тази тема я бях чел, но в крайна сметка не можах да разбера WDW успял ли е да направи нещо сполучливо. Плюс това имам мобилно телефонче Ericson T230 което не се ползва и чака само да се инсталира в колата.
Също така не ми стана ясно как ще се зарежда телефона, тъй като Ericsona малко са му зле батериите - по добрия вариант е да си се зарежда от колата, т.е. ще трябва зарядно за кола. Не знам обаче дали ще е удачно да бъде включен постоянно към захранването на колата?!
Не искам допълнителни гъзарии като палене/гасене на двигателя дистанционно. Само да ми звънне когато се активира алармата и евентуално да прекъсне работата на двигателя.
Сега се сещам, че ако това се получи на колата, веднага ще поискам същото и за алармата в офиса, която сега е вързана за БТК!


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20243
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vlad777 » Чет 21 апр 2005 20:21


Незнам за теб, но аз като си слагах мойта аларма ми предлагаха да ми свържат pager към нея за $40-50, което не ми се вижда скъпо! Това включваше и дисплей на pagera, който известява дали е шоков, обемен или токов датчик!!!

В момента му го нямам телефона на тоя човек, но ако кажеш че те интересува такъв вариант ще го намеря.


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Чет 21 апр 2005 23:22


doktorе, Не знам дали админите няма да се сърдят,че повтаряме теми,но все пак като си я открилл ......
Готов съм с окончателния вариант и всичките терзания за които споменаваш са решени!!! Системката ми работи заедно със алармата и когато се задейства ти звъни на GSM-а и ако не направиш нищо по въпроса продължава да звъни и на останалите 2 номера !!!
Нямаш ограничения за разстоянието както при пейджърите и най-важното,недай си боже,ако попадне в чужди ръце винаги могат да ти я намерят по GSM-a!!! :wink:
Всичко се монтира в една кутиика и ти не мислиш за нищо!!! Активира се и деактивира чрез твоята аларма!!!! А алгоритъма за дистанционното палене и другите "кретениики" е заложен и ти ако искаш си го правиш,ако не , не го правиш!!!
Другата седмица ще монтирам първото в колата на баща ми и ако си зорлия пиши на лични !!!!
А за офисите имам три монтирани и за сега клиентите нямат оплаквания!!!!
За съжаление на тоя етап стават перфектно по-старите палки на Ериксон (А1018,Т10 и Т18)!!!! Все не ми остава време пък и един оборотен от по-новите да го направя и за тях !!!!

П.С. Дали да не пусна една тема в сервизи ??? :roll:


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот alpine » Пет 22 апр 2005 14:19


давай пускай;)


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Съб 23 апр 2005 18:28


WDW написа: ...и най-важното,недай си боже,ако попадне в чужди ръце винаги могат да ти я намерят по GSM-a!!! :wink:

Това с намирането по GSM е интересен момент. Доколкото знам МВР съвместно с М-Тел закупиха апаратура, която дава възможност да се локализира в обхвата на коя точно клетка се намира даден GSM номер. НО ако кажеш на полицията откраднаха ми колата и вътре има работещ GSM - дали някой ще ти помогне :roll: ?
Защото ако биха ти помогнали може просто да си сложим по един GSM на скришно място в колата и шансовете да я открият след кражба са доста големи.
Какво ви е мнението по въпроса?


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Нед 24 апр 2005 22:26


Няма такова нещо съвместно били закупили апаратура !!! :!:
Просто самата система GSM работи по такъв начин,че локализира всеки един номер към коя клетка е най-близко за да може да го прехвърля когат се движиш !!! Тъй,че номера може да се намери в рамките на клетката!!! Но тази информация е строго поверителна,но когато има престъпление(в случая кражба на МПС), полицията има право да изиска тази информация от МТЕЛ и той е задължен да им я предостави!!
Така,че може !!! "Забравяш" си GSM-a в колата и те ти я намират по него !!! :wink:


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20243
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vlad777 » Нед 24 апр 2005 22:55


WDW написа:Няма такова нещо съвместно били закупили апаратура !!! :!:
Просто самата система GSM работи по такъв начин,че локализира всеки един номер към коя клетка е най-близко за да може да го прехвърля когат се движиш !!! Тъй,че номера може да се намери в рамките на клетката!!! ...


Да добавя по въпроса. Когато си закачен на 1 клетка, апаратът винаги поддържа връзка и със съседните клетки - те се припокриват, макар и с по-слабо ниво. По този начин на база на 2 клетки може да се определят 2 места. На базата на 3 клетки може еднозначно да се определи къде се намираш!

Имах едно време нокиа 6110 и активирано меню "нет монитор". С него виждах ниво на сигнал от до 12 клетки, както и разстояние до тях (стъпка 30 метра). Така че Мобилтел си имат доста добър начин да те следят къде ходиш! Това с ГСМ оставен в колата си е много добра оферта. Още повече ако е свързан и с алармата ще е перфектно!

П.С. А още по-добре би било ако може и самия телефон да изпраща някаква информация за това къде се намира! Това вече много пофешънъл стана :)


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Пон 25 апр 2005 14:45


Vlad777 написа:
WDW написа:......Така че Мобилтел си имат доста добър начин да те следят къде ходиш! Това с ГСМ оставен в колата си е много добра оферта. Още повече ако е свързан и с алармата ще е перфектно!

П.С. А още по-добре би било ако може и самия телефон да изпраща някаква информация за това къде се намира! Това вече много пофешънъл стана :)


Нали точно за това говорим !!??? Такава е идеята в общи линии !!!

Дори от онези дни ми дойде още една идея!!!! "Загубих" си колата и не мога да я намеря !!! Просто бях паркирал в една от многото еднакви улички и не мога да се ориентирам !!! Та можеше примерно с ГСМ-то да си задействам аварииките и да си я видя от далеч !!!


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Сря 27 апр 2005 12:13


Vlad777 написа:Да добавя по въпроса. Когато си закачен на 1 клетка, апаратът винаги поддържа връзка и със съседните клетки - те се припокриват, макар и с по-слабо ниво. По този начин на база на 2 клетки може да се определят 2 места. На базата на 3 клетки може еднозначно да се определи къде се намираш!

Така работят GPS-те, ама за GSM-те не съм на това мнение. Твоя телефон може по силата на сигнала от отделните клетки да си определи местоположението, но GSM мрежата май знае само в момента с коя нейна клетка работиш /последното се определя от твоя GSM по силата на приемания сигнал се прехвърля на по-силно излъчващата клетка/.

Искам да попитам WDW /ако това не нарушава авторските му права :wink: / но как се решава проблема с захранването на GSM-а /модула/? По мое мнение той трябва да е с независимо такова, т.е да ползва акумулатора само за дозареждане на собсвената си батерия а не /примерно чрез конвертор/ да се захранва от акумулатора само и единствено.


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Сря 27 апр 2005 13:38


Може да се реализират и двата варианта на захранване! Но аз лично използвам вторият подход !!


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20243
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vlad777 » Чет 28 апр 2005 12:54


dmitko написа:
Vlad777 написа:Да добавя по въпроса. Когато си закачен на 1 клетка, апаратът винаги поддържа връзка и със съседните клетки - те се припокриват, макар и с по-слабо ниво. По този начин на база на 2 клетки може да се определят 2 места. На базата на 3 клетки може еднозначно да се определи къде се намираш!

Така работят GPS-те, ама за GSM-те не съм на това мнение...


Сега не искам да влизам в спорове, но GPS не получава инфо от клетките на GSM а от сателит! Има 24 сателита, които обикалят около земята и GPS се ориентира по тях. Затова GPS ако няма пряка видимост към небето няма да се ориентира за координатите.

"GPS-България" АД - което е фирмата, която предоставя охранителни услуги работи на следния принцип: Има 1 устройство GPS модул, който приема координати от сателит и изчислява къде се намираш. 2ро устройство изпраща местоположението по GSM мрежата. 1вото устройство GPS е уязвимо, защото антената му трябва да има видимост към небето и съответно лесно може да се намери антената и да се отскубне. 2рото устройство е един много малък модул, който приема/предава към М-тел и той всъщност е скрит.

dmitko написа:но GSM мрежата май знае само в момента с коя нейна клетка работиш /последното се определя от твоя GSM по силата на приемания сигнал се прехвърля на по-силно излъчващата клетка/...


На коя клетка си закачен не зависи от телефона а от GSM системата. Например, ако имаш добра връзка към 2 клетки, системата може да реши да те включи в тази, която е по-разтоварена! Това, което го "знае" телефонът ти го знае и М-тел!


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Чет 28 апр 2005 23:25


На готовият модул може и да не му се вижда антената !!! Може да е скрита и да върши работа !!!



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 94 госта