масло в кутията на въздушния филтър

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
karrr
Мнения: 156
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

масло в кутията на въздушния филтър

Мнениеот karrr » Пон 26 мар 2007 21:03


Днес си смених въздушния филтър и ми направи впечатление, че има маалко насъбрало се масло в средата на кутията. Колата е 1.4 със овалните филтри и омасленото е по средата на филтъра, съвсем малко е и го попих с един парцал.
Нормално ли е това колеги? Трябва ли да се притеснявам?
Мерси :wink:




Потребителски аватар
intatto
Мнения: 115
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 21:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: масло в кутията на въздушния филтър

Мнениеот intatto » Пон 26 мар 2007 21:46


не е нормално да се качва масло до филтъра.според мен си сложил малко над максимума на щеката.по лошия вариант е да ти изтарват сегментите компресия в картера и през отдушника да го качва горе.като е запалена колата извади щеката на маслото и виж дали духа от там


Потребителски аватар
Vextor
Мнения: 1221
Регистриран на: Нед 04 мар 2007 14:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: с.Нови хан ,обл.Софийска

Мнениеот Vextor » Пон 26 мар 2007 23:59


Ако го настъпваш е нормално да има съвсем по малко масалце :wink:


Потребителски аватар
karrr
Мнения: 156
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: масло в кутията на въздушния филтър

Мнениеот karrr » Вто 27 мар 2007 11:27


intatto написа:не е нормално да се качва масло до филтъра.според мен си сложил малко над максимума на щеката.по лошия вариант е да ти изтарват сегментите компресия в картера и през отдушника да го качва горе.като е запалена колата извади щеката на маслото и виж дали духа от там

ами маслото го сменяха на скоро, и беше до горе, не съм доливал, не ми гори грам масло между смените, обаче поради предимно градското каране явно нивото се вдига леко /имаше голяма тема по въпроса/
не го жаля, смисъл радвам се на колата :lol: пък и маслото е съвсеем малко /по-скоро като омазнено от изпарения/ така че разчитам на поста на колегата Vextor
ще проверя щеката и ако духа съм за диагностика до колкото разбирам :horror:
благодаря :!:


Потребителски аватар
flameman5
Мнения: 386
Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
Автомобил: Polo + Leon TDI
Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
Местоположение: Варна

Мнениеот flameman5 » Вто 27 мар 2007 12:47


Коолега Карр изобщо не се притеснявай изобщо не е това което си мислиш. Това омасляване става от мъркуча за картерните газове. Погледни отстрани в кутията на Възд. филтър влиза един черен мъркуч, всичко което си видял е от него :))). Има доста писано по въпроса, дори някой го извеждат отстрани до калника за известно време или го по4истват и пак го пъхат на место. Само ако караш с изваден маркуч да не забравиш да си запушиш отвора му към филтъра. Успех! :)


Потребителски аватар
POLO GTI
Мнения: 1155
Регистриран на: Вто 29 авг 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот POLO GTI » Вто 27 мар 2007 13:25


flameman5 написа:... Само ако караш с изваден маркуч да не забравиш да си запушиш отвора му към филтъра. ...


А самия маркуч да оставиш отпушен!


Потребителски аватар
karrr
Мнения: 156
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот karrr » Сря 28 мар 2007 18:53


Благодаря колеги, ще спя спокойно

Ще го фикс-на и маркуча :D

Поздрави


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Сря 28 мар 2007 19:04


Запушването на тенджерата става с коркова тапа, базикаме се като го наричаме "ваското1 тунинг", че той много обича да го прави на стари коли като нашите :)


Потребителски аватар
Vextor
Мнения: 1221
Регистриран на: Нед 04 мар 2007 14:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: с.Нови хан ,обл.Софийска

Мнениеот Vextor » Сря 28 мар 2007 19:11


karrr написа:Благодаря колеги, ще спя спокойно

Ще го фикс-на и маркуча :D

Поздрави
НЕ СЕ ПРИТЕСНЯВАИ бе 4ове4е , това масалце от марку4а е съвсем нормално , няма да ти прецака нито филтара нито колата . М-у другото доколкото съм запознат то3и марку4 е за не добре отработени газове от двигателя , които минават през целият процес наново за да доизгорят , така се намалява РАЗХОД !

Моя също вкарва по някоя капка масло като се кара ЯКАТА ,ама не е страшно. Но не съм извадил марку4а .Двама разли4ни диагностици в два разли4ни сервиза ми казаха да не го вадя !


Потребителски аватар
minimiro
Мнения: 676
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот minimiro » Сря 28 мар 2007 22:50


Това са картерни газове
Нормалното и правилното е маркуча за картерните газове да е включен в въздушния филтър. Тези газове са канцерогенни и си мисля че всякак е по разумно да се връщат и изгарят отколкото да духат отпред в отсека на двигателя или пък някъде настрани....
Смятайте всеки ако направи така с кви чудеса се надишваш докато си седиш в задръстването.
Омасляването е поради факта че на тези години колата вече има относителни хлабини в сегментите - т.е. оттърва по малко налягане надолу което повишено налягане засмуква и малко количество масло и го вади през отдушника. Нищо фатално си мисля. Все пак най-разумното е иди да ти замерят една компресия на студен двигател и ще се разбере тръгнала ли е и доколко е тръгнала.
Нерядко, двигатели дето са пътници изкарват десетки хиляди докото станат напълно за ремонт. Тук във форума някой беше постнал максимални-препоръчителни и минимални стойности за компресия на различните модели двигатели. Това е, поразрови се виж твойте данни, иди да ти замерят и си прецени.


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Чет 29 мар 2007 12:50


Не е само екология.
Ако не омаслява прекалено, не елиминирай системата, а почиствай от време на време. Наличието на системата гарантира качественото вентилиране на картера.
Дъвкали сме го вече.


Потребителски аватар
Vargal
Мнения: 94
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Vargal » Съб 31 мар 2007 14:10


flameman5 написа:Коолега Карр изобщо не се притеснявай изобщо не е това което си мислиш. Това омасляване става от мъркуча за картерните газове. Погледни отстрани в кутията на Възд. филтър влиза един черен мъркуч, всичко което си видял е от него :))). Има доста писано по въпроса, дори някой го извеждат отстрани до калника за известно време или го по4истват и пак го пъхат на место. Само ако караш с изваден маркуч да не забравиш да си запушиш отвора му към филтъра. Успех! :)

Картерните газове съдържат освен маслени пари ,а и неизгоряло гориво,което се връща обратно за доизгаряне,така че с изваждането на маркуча няма да оправиш кой знае нещата.Е,,, ако цапа МНОГО филтъра,то вече си е ясно-издухан двигател.


Потребителски аватар
karrr
Мнения: 156
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот karrr » Съб 31 мар 2007 17:15


не бе, съвсем леко беше омаслен при положение 4е филтъра беше на над 11к километра...вече не се притеснявам - колегите ме успокоиха с изчерпателни обясненния :да:
така или иначе тия дни ще си правя диагностика в сервиза на scirocco и ще видимв какво е положението под капака

може да заключвате темата, мисля че се изчерпа :arrow: мерси на всички за отговорите


Потребителски аватар
Vargal
Мнения: 94
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Vargal » Съб 31 мар 2007 20:48


Натискай и не се притеснявай.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта