По-високо октановия бензин, води ли до по нисък разход?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

По-високо октановия бензин, води ли до по нисък разход?

Мнениеот lyubobg » Съб 31 мар 2007 21:13


98 е 10ст на литър по-скъп от 95, при разход 10/100 ще идва 1лв по-скъпо на всеки 100км да се кара с този бензин. Разлика във вървежа и работата се усеща.
Силно предполагам че и разхода ще падне с примерно 200мл, което са 40ст, или в крайна сметка тоталната разлика ще е 0.60ст на 100км градско да се кара с 98, вместо 95 :roll:
Отделно по-малко нагари в двигателя, по-малко изхабяване.
Или се оказва в 1 момент че по-скъпото излиза по-евтино.

Някой да мисли като мен, да имам някъде грешка в изчисленията, моля коментирайте :wink:




Потребителски аватар
svetlin
Мнения: 743
Регистриран на: Съб 23 сеп 2006 21:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: На Софията
Контакти:

Мнениеот svetlin » Съб 31 мар 2007 21:21


Нямам преки наблюдения но един приятел твърди че разхода на БМВ-то му е паднал с почти 2/100 градско със 100октана като кара :shock . А за вървежа няма две мнения повъпроса...


Потребителски аватар
ceco_passat B4
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 01 дек 2006 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ceco_passat B4 » Съб 31 мар 2007 21:21


Аз лично карах с 98 и колата вървеше перфектно.Реших да пробвам с 95 заради цената и да ти кажа честно не откривам разлика във вървежа,за разхода все още не знам.(сипвам само на Лукойл,но не този,дето е смес със Петрол)Според мен няма разлика :)


Потребителски аватар
Jetman
Мнения: 435
Регистриран на: Пон 28 авг 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Jetman » Съб 31 мар 2007 21:25


Определено подкрепям тезата, че по-хубавия бенз е по-икономичен, отделно наистина щади двигателя, а и носи по голямо удоволствие от карането :wink:
Ама то дали 95 е наистина 95(а не 92) е друг въпрос - все пак говорим за България :lol:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Съб 31 мар 2007 22:09


Ако на някой му се чете на английски, тук има доста интересни неща (включително и питането в тази тема) - ЦЪК


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Съб 31 мар 2007 22:14


Реално погледнато, ако не минаваш много хиляди километри на месец, разликата в цената си струва в полза на 100 октановия бенц :wink:

За разхода да пада - не съм забелязал, но разликата във вървежа е очевидна, въпреки, че и на 100 октанов кофти бенц съм попадал и то на една и съща бензиностанция (Еко)


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Съб 31 мар 2007 23:39


много много коментирано..
нека някой потърси вместо мен..
да пусне линкове...
любо.. дори и в рено форума е коментирано много това


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Нед 01 апр 2007 2:04


It's a common misconception amongst car enthusiasts that higher octane = more power. This is simply not true. The myth arose because of sportier vehicles requiring higher octane fuels. Without understanding why, a certain section of the car subculture decided that this was because higher octane petrol meant higher power.

"масова заблуда сред автомобилистите е, че по-вокото октаново число дава повече ПОВЕР :) . Това просто не е вярно..... "
и къде я видяхте вие всички тая разлика във вървежа не ми стана ясно


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Нед 01 апр 2007 5:47


Хехе, браво!


Потребителски аватар
bomber
Мнения: 4315
Регистриран на: Вто 13 дек 2005 17:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Софията

Мнениеот bomber » Нед 01 апр 2007 7:15


А на мен някой ми беше казал,че ако карам мойта с 100 октанов щели да ми изгорят гумечките на клапаните :roll: Дали е вярно това :?:


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10432
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Мнениеот IvanMan » Нед 01 апр 2007 8:48


от личен опит: при зареждане с 100 октановия бензин на OMV разхода ми беше по голям в сравнение с този при каране с 95. :dontknow:


Потребителски аватар
orgasmatron
Мнения: 1333
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 19:47
Автомобил: Passat B4 Syncro
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот orgasmatron » Нед 01 апр 2007 9:06


аз лично не намирам никаква разлика във вървежа между Н92 и Н95, въобразявам си даже че колата май е даже малко по спъната и харчи малко повече. до нова година на пасата съм сипвал само 92 сега 95 и ефект никакъв. 100 октана не съм сипвал никога


Потребителски аватар
julylevi
Мнения: 118
Регистриран на: Чет 25 май 2006 15:22
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот julylevi » Нед 01 апр 2007 9:22


handycam написа:от личен опит: при зареждане с 100 октановия бензин на OMV разхода ми беше по голям в сравнение с този при каране с 95. :dontknow:

сигурно се увличаш и го настъпваш повече.....за това :!:


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Нед 01 апр 2007 9:23


nii написа:къде я видяхте вие всички тая разлика във вървежа не ми стана ясно


хехе :) ами при мен има разлика, защото двигатела ми е стандартно правен за 98 бензин :wink: и с 95 просто не върви както требе :)

Отделно, че по бензиностанциите в БГ масово 95 октана са всъщност 92 или 93, което веднага означава, че когато сложищ 98 (което да е 96) ще има разлика във вървежа към по-добро :idea:


devil_vas
Мнения: 1367
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 13:25
Автомобил: BMW 330Cd 261hp 591nm
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот devil_vas » Нед 01 апр 2007 9:58


чипосаните двигатели на които им се вдига аванса също се нуждаят от високооктанов бенз, защото иначе има детонации, същото важи и за напилените мотори :wink:.

пример - карам с 95 и ауспуха свети - получават се детонации, връща аванса, което е последвано с невървеж на колата. след това карам с 100 октана и няма такъв проблем :wink:

за моторите без промении по тях, по вискооктановия бенз би трябвало да изгаря по-добре и да дава малко по-нисък разход :roll:



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 109 госта