След неуспешен първи опит да си подменя ремъка зимата дойде време да го направя пролетта ....и за да няма други като мене поснимах малко с фотото......
така се започна
След като демонтирате и кората отдолу се стига до това
Успеха на цялата операция се крие в успешното развиване на тези четири болчета на шайбата на коляновия вал с лимбусното ключе номер 6....и тук е много важно да спомена че ключето трябва да е много здраво защото първия път зимата счупих 2 и едно си размаза ръбовете с което замалко да заобли отвора в лимбусния болт и .....не ми се мисли...нататък.Добре е болтовете да се напръскат,намажат и.т.н с каквото се сетите...аз използвах спирачна течност...като преди това с чука и един прът ударих няколко пъти по главите на болтовете
Ето ги и тях м****м гадна!!
Демонтирате пистовия ремък и шайбата като преди това завъртате обтягащата ролка с ключ докъто пъхнете един пирон в отворите над ролката и блока за да се застопори ролката и освободи ремъка и махате тази пластмаса за да стигнете до заветния ремък..
Напасвате белезите на зъбното колело на разпределителния вал....там онази точка и долу шайбата на коляновия вал(забравих да кажа че белезите трябва да са савпаднали и горе и долу преди да демонтирате шайбата на вала и пластмасовия капак около нея)Може и после при монтажа да се напаснат белезите ама както си решите
Лично аз си белязах стария ремък преди да го сваля за да мога да съм сигорен че ремъците (новия и стария) са еднакви или евентуално ако не са да мога без проблем и колебание да върна стария
След като изсулите(извинявам се за израза ама какво по красноречиво) ремъка може да разхлабите водната помпа за да може да нахлузите обратно новия ремък и да проверите отново белизите дали савпадат
После обтягате водната помпа така че ремъка да е достатъчно натегнат като внимавате да не го претегнете защото ще си имате и нова водна помпа скоро...
Събирате всичко по обратния ред и се надявам да съм бил от полза !
П.с Снимката от аватара съм я правил на същото място кадето сменях и ремъка
Смяна на ангренажен ремък на Г3 ABU Мотор
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
Ами по книга дават да се разхлаби водната помпа но при мен майсторите не я развиха-на въпроса ,,защо не я разви?!,, ми отговориха че можело да протече.4 пъти съм сменял ангренаж, втория път сложих нова водна помпа и ,,майстора,, малко повече беше натегнал ангренажа и помпата след два месеца почна да свири,така че трябва да се внимава с натягането
Може и направо да се надене като внимателно се върти голямото зъбно колело с ключ.Има начин и да не се пипа водната помпа,но таза операция става след като се свали шайбата на разпределителния вал и се качват с ремъка заедно
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Уф... аз колко зор брах с тез болтове на шайбата , която се хваща към храповика... два се развиха , другите два превъртяха , след това набиване на еврейски звезди , и те превъртяха, по-големи с по-едри зъби - пак превъртяха (добре , че в сервиза инструмента е професионален и не се чупи лесно ) , накрая се ядосах , взех 2 болта М10 , яките заварки с телоподаващото върху главите на старите болтове, след това с гаечния ключ си тръгнаха с малко повечко зор , след това взех болтовете от ролката на водната помпа (при мен има обтяжна ролка , не е като при вас, а водната помпа е на трапецовидния ремък на алтернатора) и ги навих , след това подрязах три обикновени М6 болтчета и засега държат , макар и без шайби, а аз си карам в обороти (редовно над скалата на оборотомера - 7к)
Всъщност не е задължително мотора да е на фабричните белези , стига обаче да знаете какво правите!!! и да сте нарисували хубави нови белези и да НЕ ВЪРТИТЕ МОТОРА И НА МИЛИМЕТЪР.
Всъщност не е задължително мотора да е на фабричните белези , стига обаче да знаете какво правите!!! и да сте нарисували хубави нови белези и да НЕ ВЪРТИТЕ МОТОРА И НА МИЛИМЕТЪР.
- zdr_spasov
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Swistow
- Контакти:
The_Machine написа:...
Всъщност не е задължително мотора да е на фабричните белези , стига обаче да знаете какво правите!!! и да сте нарисували хубави нови белези и да НЕ ВЪРТИТЕ МОТОРА И НА МИЛИМЕТЪР.
По принцип може и така, но ако този преди вас не го е направил като хората - така ще си остане и след вашия ремонт.
При мен се оказа, че са разминали с 1 ( един ) зъб двигателя. Нищо фатално - 2 години така съм си карал колата без да знам. Когато си сменях ремъка забелязах това. След като напаснах двигателя по заводските белези на вървене кой знае каква разлика не усетих от предишното положение, но очевидно стрелката на термометъра ми падна с 5мм наляво - т.е. преди моторът е поддържал по-висока температура.
Така че моят съвет е - може и така, но е по-добре по заводските белези.
-
- Мнения: 186
- Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Колега, благодаря снимките. Скоро сменях водна помпа на голф 3, 1,4, АБД и използвах материала. Голям зор беше да се извади помпата от вътрешния капак на агренажния ремък. Ние повдигнахме двигателя, но варианта е вероятно да се свали ролката на разпределителния вал. Зацепването на ремъка се разминаваше с един зъб и аз го оправих. Въпросът е трябва ли да се прави центровка?
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
aspetkov написа:Колега, благодаря снимките. Скоро сменях водна помпа на голф 3, 1,4, АБД и използвах материала. Голям зор беше да се извади помпата от вътрешния капак на агренажния ремък. Ние повдигнахме двигателя, но варианта е вероятно да се свали ролката на разпределителния вал. Зацепването на ремъка се разминаваше с един зъб и аз го оправих. Въпросът е трябва ли да се прави центровка?
ако го зацепиш правилно и старият е бил зацепен правилно. .не никаква центровка..
в случая един зъб е около 5-6 градуса разлика, която много вероятно е била преди това коригирана от делкото.. та...
по принцип не е зле да се прегледа предварението след нов ремък.
още нещо..
- Тези 4 болтчета се сменяват с нови...
- Сменява се също и водноата помпа.. на много 1000 кубикови таралянки са пластмасови корпуси.. и не могат да се мръднат докато не ги счупиш..
по принцип при смяна на ремък се сменя и помпата при тези мотори...
Re: Смяна на ангренажен ремък на Г3 ABU Мотор
някои може ли да ми каже как да си направя центровка на запалване на поло 1.3
- yordankl
- Мнения: 68
- Регистриран на: Чет 19 апр 2007 20:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново,Голф3 1.6 моно ABU 1994
Re: Смяна на ангренажен ремък на Г3 ABU Мотор
Само да допълня за незнаещите че водната помпа за да охлаби ремъка леко се развиват боловете и тя се завърта може и с голяма отвертка/ на ексцентрик е/.....и някъде бях чел как да се провери обтягането на ремъка, т.е. като хванете и завъртите ремъка по средата между водната помпа и разпределителния вал с пръсти при максимално усилие трябва да се усуква на 90 градуса - не по малко , не повече.
Последна промяна от yordankl на Вто 13 окт 2009 13:53, променено общо 1 път.
- yordankl
- Мнения: 68
- Регистриран на: Чет 19 апр 2007 20:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново,Голф3 1.6 моно ABU 1994
Re: Смяна на ангренажен ремък на Г3 ABU Мотор
mi6letomi написа:някои може ли да ми каже как да си направя центровка на запалване на поло 1.3
Центровката е хубаво да се прави на компютър, щото докато работи компа на колата той постоянно коригира ъгъла ,а като отидещ да ти го включат на комп. диагностика първо му казват на авто компа че ще правят центровка за да си изключи корекциите.Така че мисля не е добре да го правиш на направи си сам.
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на ангренажен ремък на Г3 ABU Мотор
yordankl написа:Само да допълня за незнаещите че водната помпа за да охлаби ремъка леко се развиват боловете и тя се завърта може и с голяма отвертка/ на ексцентрик е/.....и някъде бях чел как да се провери обтягането на ремъка, т.е. като хванете и завъртите ремъка по средата между помпата и разпределителния вал с пръсти при максимално усилие трябва да се усуква на 90 градуса - не по малко , не повече.
Зависи колко си як в пръстите Аз като натегна ангренаж при тези условия, дадени от теб и започват да вадят специфичния за ФВ звук на пренатегнат ангренаж - едно цвилене при 1300-1600 оборота...
- yordankl
- Мнения: 68
- Регистриран на: Чет 19 апр 2007 20:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново,Голф3 1.6 моно ABU 1994
Re: Смяна на ангренажен ремък на Г3 ABU Мотор
The_Machine написа:yordankl написа:Само да допълня за незнаещите че водната помпа за да охлаби ремъка леко се развиват боловете и тя се завърта може и с голяма отвертка/ на ексцентрик е/.....и някъде бях чел как да се провери обтягането на ремъка, т.е. като хванете и завъртите ремъка по средата между помпата и разпределителния вал с пръсти при максимално усилие трябва да се усуква на 90 градуса - не по малко , не повече.
Зависи колко си як в пръстите Аз като натегна ангренаж при тези условия, дадени от теб и започват да вадят специфичния за ФВ звук на пренатегнат ангренаж - едно цвилене при 1300-1600 оборота...
Има момент който се усеща, ти да не бъркаш да усукваш вдясно ремъка между разпределителния и коляновия вал, аз говоря за часта от ремъка между водната помпа и разпределителния вал.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта