Не знам дали тази тема е подходяща за основния форум, затова я пускам тук.Надявам се да има хора,на които да им е интересно Smile
1863г. - появява се първият автомобил с двигател с вътрешно горене
1888г. - изобретява се пневматична гума
1891г. - двигателят с вътрешно горене се поставя отпред и рамата се пригажда за него
1893г. - създава се поплавъко-разпръскващият карбуратор
1894г. - патентоват се полуваловете като средство за предаване на двигателният момент.Провежда се първото автомобилно състезание
1895г. - поява на първата автомобилна пневматична гума.Учредява се първият автомобилен клуб за популяризиране на новото транспортно средство.
1896г. - конструира се първият редови четирицилиндров двигател. Плъзгащите и зъбните колела започват да се прилагат в предавателната кутия
1897г. - появява се първият двуцилиндров двигател с хоризонтално разполагане на цилиндрите(тип боксер)
1898г. - създава се първият 4-цилиндров двигател. Валовото предаване на двигателния момент измества верижното. Изобретява се електромагнитната предавателна кутия
1899г. - прилага се автоматичнотоизпреварване на запалването. Изработва се първият електромобил с електродвигатели в главините на колелата
1900г. - масово се разпространява кормилният кръг. Автомобилът има вече стоманено-тръвна рама. Ражда се първото затворено и остъклено купе
1901г. - изработва се първата стоманена рама,с която започва съвременната кола на 20 век. Радиаторът с медни тръбички тип "пчелна пита" измества оребрените тръби в охладителната уредба. Въвежда се механично командване на всмукателните клапани. Използва се кулисен механизъм за превключване на предавките в предавателната кутия. В автомобила се появяват търкалящите лагери.
1902г. - изработва се първият редови 6-цилиндров двигател Twisted Evil
Правят се опити за свръхпълнене на двигателите Twisted Evil Twisted Evil
1903г. - търкалящите лагери стават основни за коляновия вал. Появяват се първите дискови спирачки за задни колела
1904г. - прилага се разпределителният механизъм(гърбичен вал, повдигачи, кобилици). В автомобила намира място карданното предаване. Автомобилът вече има диференциал. Спирачната уредба е снабдена с хидравличен привод
1905г. - прилага се принудително мазане на двигателя. Появява се първият редови 8 цилиндров двигател. Ражда се сухият еднодисков триещ се съединител
1906г. - Поставя се началото на масовото производство на сменяеми джанти
1907г. - конструира се хидравличната предавателна кутия с полуавтоматично командване. В окачването се използват винтови пружини. Появява се независимо окачване на предните колела.
1909г. - хидравличните амортисьори намират място в окачването
1911г. - появява се V8 двигателят. Изработват се алуминиеви бутала. масово се прилага стартерът. Въвежда се огледало за гледане назад.
1912г. - широко се разпространяват висящите клапани. Алуминият намира приложение в корпусните части на трансмисията. Поставя се началото на заводското серийно производство на автомобили.
1913г. - ражда се каросерията "седан". Пуска се в действие първата монтажна поточна линия
1914г. - въвежда се контактният ключ в запалителната уредба. Появява се автоматичната предавателна кутия
1916г. - поставят се сменяеми врати на каросерията
1917г. - стъклата на вратите се повдигат и свалят със специален механизъм
1920г. - в предавателната кутия намират място синхронизаторите
1921г. - автомобилът се снабдява с габаритни светлини и стоп сигнали
1922г. - изработва се вентилационна уредба на картера. Броните и декоративните части се хромират
1925г. - прави се опит за построяване на изцяло алуминиева конструкция на автомобила
1927г. - поставя се правопоточно заглушително гърне със стоманена вата
1928г. - започва серийното производство на автомобили с предно предаване
ДА СЕ ПРОЧЕТЕ
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта