мисля че темата е актуална
като за начало какво мислите за добавките които се сипват преди смяна на маслото?
Като си сменях маслото ми сипаха ново масло "ПРИСТА за почистване" 4 литра за 14 лв. Работи 5 мин и го източиха. Казаха че имало ефект.
Мисля си по въпроса дали има някаква киселина която да се впръсква през колекторите за почистване на клапаните.
как да си почистим двигателя ОТВЪТРЕ
- R@do
- Батето
- Мнения: 5449
- Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
- Автомобил: Audi 80
- Двигател: ABK 1993
- Местоположение: В планината
Аз лично съм доволен от тези добавки - мисля,че имат ефект, а и досега не съм имал проблем.
В БИЛА съм виждал на щанда за автокозметика, някаква немска 6,50 лв. слагаш я, караш 30-100 км и след това смяна на масло и филтър.
Аз лично съм ползвал друга, мился на СТП - слагасе, двигателя работи на място и след това източване.
В БИЛА съм виждал на щанда за автокозметика, някаква немска 6,50 лв. слагаш я, караш 30-100 км и след това смяна на масло и филтър.
Аз лично съм ползвал друга, мился на СТП - слагасе, двигателя работи на място и след това източване.
- georgipass
- Мнения: 1061
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: как да си почистим двигателя ОТВЪТРЕ
plamen написа:мисля че темата е актуална
като за начало какво мислите за добавките които се сипват преди смяна на маслото?
Като си сменях маслото ми сипаха ново масло "ПРИСТА за почистване" 4 литра за 14 лв. Работи 5 мин и го източиха. Казаха че имало ефект.
Мисля си по въпроса дали има някаква киселина която да се впръсква през колекторите за почистване на клапаните.
"Лики Моли" имат такива продукти,виж в ОМВ там се продават
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
Да много е актуална темата /особено за такива като мене дето наскоро открих, че: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=5521 /.
- Дайте някакви съвети за марки, цени и ефект от такива почистващи добавки за маслото.
- Някъде бях чел, че след употреба на такова нещо може да почнат течове от разни уплътнения и маркучи на и след маслената помпа, защото малките луфтове с времето се запълвали с мръсотии, а това ги изчиствало.
Какво мислите по въпроса?
- Дайте някакви съвети за марки, цени и ефект от такива почистващи добавки за маслото.
- Някъде бях чел, че след употреба на такова нещо може да почнат течове от разни уплътнения и маркучи на и след маслената помпа, защото малките луфтове с времето се запълвали с мръсотии, а това ги изчиствало.
Какво мислите по въпроса?
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
musura написа:абе някой производител написал ли е в сервизната книжка на автомобила "преди новото масло, направете промивка с еди какво си" ?
Не, не е написал, ама и никой производител не е написал, че може да си караш колата 30-40000 км с едно масло, да минаваш от минерално на синтетика и обратно без промивка, и да доливаш двигателното маслото примерно с трансмисионно : /червен нагар/ , така че остави ти какво пишел производителя..., като си внесеш кола от Италия ще видиш какво е обслужване.
P.S. Колата ми е със оригинална сервизна книжка - първите 3 години редовно има отметки от сервиз /явно е била в гаранция/ следващите 7 години - нищо, май не е стъпвала в оторизиран такъв.
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Pichaga написа:новобранец, какъв е тоя италиански способ????
Имам само смътни спомени, това го четох в един сайт за Digifant на мотор 2E, идеята беше мотора да поддържа обороти непосредствено преди прекъсвача, за да се "продуха" или нещо от сорта, но на мен ми се стори прекалено зверско и не помня подробности Може би Ваското1 може да каже ако е чувал за такова нещо
- Golf 3 -Astra 1.6
- Мнения: 67
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 11:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
DMITKO е много прав като говори за автомобил от Италия. Това са най-големите мърлячи по авто обсужване. Автомобилите от там идват сякаш са карани с грес не с масло. Затова промивка (не само една е просто задължителна). Всеки уважаващ себе си сервиз за смяна на масло би трябвало да извършва такава услуга. Аз лично освен сервизна промивка на двигателя правя и следното. Промивам и сменям маслото преди да имам по-дълго пътуване 500-600км. Правя си пътуването, следя си маслото и цвета му. Обикновенно след 1000-1500км то вече е отново черно. Отивам в сервиза отново промивка и ново масло и филтър. Това трябва да е повече от достатъчно. След тази процедура (на новозакупен автомобил втора ръка) си сменям маслото на 8000км, при смяната цвета на маслото е леко по-тъмен от това на свежото. А аз карам само АРАЛ, хем достатъчно евтино, хем хубаво. При смяна на 8000 до 10000км не би трябвало да има никакъв проблем. Слагам винаги малък филтър за да може по-бързо да качва масло.
ПС Четох някъде в клуба, че някои от вас ползват синтетика или полусинтетика (то такова животно няма, ама както и да е). Хубаво е да се знае, че синтетиката е за нови двигатели до 70000-80000км. Синтетиката е тънка и уплътнява добре само нов двигател, след тези километри синтетиката е повече вредна отколкото полезна.
Добър път на всички
ПС Четох някъде в клуба, че някои от вас ползват синтетика или полусинтетика (то такова животно няма, ама както и да е). Хубаво е да се знае, че синтетиката е за нови двигатели до 70000-80000км. Синтетиката е тънка и уплътнява добре само нов двигател, след тези километри синтетиката е повече вредна отколкото полезна.
Добър път на всички
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
- Контакти:
Golf 3 -Astra 1.6 написа:Хубаво е да се знае, че синтетиката е за нови двигатели до 70000-80000км. Синтетиката е тънка и уплътнява добре само нов двигател, след тези километри синтетиката е повече вредна отколкото полезна.
Добър път на всички
Не мога да се съглася с това изказване, че е "тънка" ?!
Да не искаш да кажеш, че ще изтече през гарнитурите "тънкото" масло или пък през сигментите? Точно обикновенното минерално масло при високи работни температури (над 140 градуса примерно) става "по-тънко" от синтетичното, което не променя вискозитета си. Отделно, че синтетичното масло не гори.
Просто синтетиката запазва вискозитета си в много по-големи граници студено-топло и е силно препоръчителна за шофьори които карат "спортно" - високи обороти, газ-спирачка ... Това даже си го пишат и производителите на масла - виждал съм на Valvoline една таблица по сервизите - какво масло за каква кола препоръчват и за един и същ двигател като пробег и години има значение типа каране - преобладаващо градско или извънградско, спортно или нормално, зима или лято. Та точно там си пише - градско шофиране + спортно = синтетика
Каръл съм дизелов опел на 400 хиляди км. със синтетично масло (зимата) и въпреки, че всеки би ми казъл, че съм луд, колата нито гореше масло, нито и тракаха клапаните сутрин, абе вървеше си супер.
Винаги когато имам възможност сипвам синтетика и определно не са ми горяли масло колите, или ако са горяли е било в рамките на допустимото (винаги ми е било над "min" маслото при смяна на 8-10хил. км)
Отделен е въпроса, дали си заслужава да се сипва доста по-скъпата синтетика при положение, че ватомобила се управлява нормално, без екстремни претоварвания. Като екстремно примерно приемам дълго време шофиране в "червения" сектор на оборотомера
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4204
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
- Контакти:
Мусура, под ТЪНКА разбирай рядка, направо като вода и щот не е достатъчно гъста, маслената помпа не може да загребе достатъчно - начи ако на един стар двигател ти гасне лампата на маслото още докато върти стартера със минералното, то ако сипеш синтетика ще угасне малко по-късно и ще държи по-ниско налягане.
Освен това щото е много рядка изтича не извън мотора, а вътре в него. Нали знаеш че целия ти двигател е разпробит на едни малки каналчета и тръбички по които маслото стига от помпата до различните чаркове?... Еми синтетиката маи не винаги стига - лично сменях на една Вектра повдигачи на 10хил.км. щото приятелчето решил да сипе синтетика на мотор с не по-малко от 700000 км минати. Бяха изядени повече от оригиналните :
Освен това щото е много рядка изтича не извън мотора, а вътре в него. Нали знаеш че целия ти двигател е разпробит на едни малки каналчета и тръбички по които маслото стига от помпата до различните чаркове?... Еми синтетиката маи не винаги стига - лично сменях на една Вектра повдигачи на 10хил.км. щото приятелчето решил да сипе синтетика на мотор с не по-малко от 700000 км минати. Бяха изядени повече от оригиналните :
- CyberBlade
- Мнения: 426
- Регистриран на: Съб 08 яну 2005 11:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта