Passat vs. Bora

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Wizi
Мнения: 329
Регистриран на: Нед 06 мар 2005 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Passat vs. Bora

Мнениеот Wizi » Сря 04 май 2005 12:04


Привет,

След месец и нещо живот и здраве ще тръгна на лов за едно от двете, задължително TDI + комби. Ще гледам да са 00-01 година и съм си паднал принципно яко по Пасат-а, но проблема е че ще си го купувам от тук, Германия, вероятността да попадна на някое TDI на малко милометри е минимална. За това се загледах по Бора и там нещата седят коренно различно - доста екстри, малко километри, същите пари. Да де, но Пасата си е Пасат - друг клас автомобил принципно. Едното Голф, другото ала А4.

Питането ми е следното: може ли някой да ми помогне да разбера каква е разликата в големината на купетата? Дължина, широчина. Бората толкова ли е по-малка от Пасата? :?

Благодаря предварително!




Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Сря 04 май 2005 12:24


Пасата май върви повече към А6 според мене...


Потребителски аватар
HF
Мнения: 496
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 0:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот HF » Сря 04 май 2005 12:27


Ще изневеряваш на четирите кръга?

anyway, за размерите и друга техническа информация - http://catalog.auto.ru/volkswagen/

Иначе разликата предполагам знаеш е по-голяма във вътрешното пространство. Пасата е огромен, както и да го гледаш, много място, по-комфортно за пътниците и повече място за багаж (предполагам за това ти е комбито). При Бора се получава същия ефект като при А4 - отзад им е тесничко на пътниците, отпред става, но разбира се не е толкова широко като в Пасат. Все пак ти си правиш сметка за какво ще я ползваш колата и какво искаш от нея. Качи се и в двете и решавай.


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Сря 04 май 2005 12:33


Много оффтопик!!!
От града на Аудитата ще си кипуваш ФВ???
Майтапя се, сега ти се загледах в подписа .... в Инголщад съм обзавеждал три кръчми, едната е добра пицария "Ингобрау", до хотел Людвиг. Ееее колко бира се изпи тогава....
Сори за спама!

Иначе по темата Бора-та мен по ме кефи, но не комби. Според мен е слабичка като окачване за комби. Пасата е класика за комби, но също така е вярно че всеки нормален човек би си купил Пасат дизел комби за да товари яко и да кара много километри. Прецени сам!
Нюрнберг и Мюнхен са ти близо и мисля че там би имал по-голям избор. Успех


Потребителски аватар
Boxer
Мнения: 151
Регистриран на: Нед 06 мар 2005 0:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

...

Мнениеот Boxer » Сря 04 май 2005 12:49


Между двете коли има космическа разлика! Докато Бората е класическо Фауве с напречен мотор и окачване от ГОЛФ, Пасат след 97 е напълно "аудифициран" - надлъжен двигател, окачване с носачи като на А4/А6 (предполагам също алуминиеви); Според мен Пасата е по-добър избор ако рзполагаш с нужните средства, както за закупуване така и за поддръжка :)


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Сря 04 май 2005 13:00


Ако си семеен и отзад (задната седалка) ти трябва место, то Бората не ти върши работа - тясна е (както Шкода Октавия). Не знам каква е била идеята с този огромен багажник, като няма място за краката на хората.


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Сря 04 май 2005 13:17


нямам голям опит с тия коли, но да споделя от видяно при приятели-пасат и ауди а4 след 97-отпред-алуминиево окачване, което се скапва по нашите пътища за отрицателно време и е скъпо за правене, ама доста... :? и щото тоя с пасата не влага пари в коли, а в жени само :) такова тропане е отпред, каквото и в москвича не съм чувал


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Сря 04 май 2005 13:25


http://www.autobild.de/test/gebrauchtwa ... el_seite=0

прегледай това може да ти е интересно.


Потребителски аватар
Wizi
Мнения: 329
Регистриран на: Нед 06 мар 2005 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Wizi » Сря 04 май 2005 16:25


Мерси за бързите и точни отговори!

Аз съм принципно ултра-Ауди фен, но не мога да си позволя да си купя Ауди, което да отговаря на моите изисквания, пък и да го стопанисвам прилично след това, та за това разума надделя и ме опъти към Бора и Пасат.

Разликата в размера в дължината между Пасат и Бора/Голф е сериозен (всичко е комби/авант). Цели 20см, което никак не е малко. Това и всъщност праща Пасата в друг клас автомобил. Да де, но какво да направя като Пасата се оказва някаква мания в цяла Германия и хората си купуват дизел за да го смачкат от каране - иначе не им се връзва сметката с по-високите данъци, които плащат пред бензиновите агрегати.

Уфффф....

Голф комби няма да е. При положение, че са 1:1 с Бората, която мноо ме кефи отпред, не виждам смисъл.

Това ще бъде семейната кола, не моя лична - аз съм и без това келеш и такива екстри не ми се полагат :D Освен че това е главната причина да е комби просто идеята колата да е седан или хетчбек не ми допада толкова. Кофти е избора да е в мои ръце пред цялтото семейство :lol:

Последен вариант ми е Шкода Окравиа, където нямам сериозни претенции дали ще е комби или не, защото хетчбека е с 500 литра (!!!) багажник. Дори за тези пари + малко късмет може да си намери човек и Лаурент & Клемент, което е смърт просто! Но като се сетя как свети синьо в VWто..... разтапям се!


Благодаря за полезните линкове!!! Интересни неща и съвети има за подръжката на двигателите, основно дизеловите, които мен точно ме засягат.

Мерси още веднъж! Ще ви държа на течение как се развиват нещата за да ми кажете кога да дойда на следващата клубна среща :D


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Сря 04 май 2005 16:53


Имам един приятел, който има и Бора, и Пасат. Пасата обаче не е комби. Бората е дизел, 130 к.с. 4 моушън.
Пасата е доста по-голям отвътре - и като багажник (въпреки че Бората е комби) и като място отвътре. Особено голяма разлика има в мястото на задните седалки, и във возията. Бората вози доста по-твърдо.
Въпреки всичко според мен за парите си наистина Октавията е най-доброто решение, защото:
1. Направена е на базата на Голф/Бора, но е по-голяма от тях;
2. Доколкото съм чел в Ауто Билд е по-качествена и по-надеждна от Голф/Бора;
3. Доколкото знам в концерна Шкода се води под опеката на Ауди, и Октавията има много части взети направо от Ауди;
Естествено Пасата е по-добър, но е и по-скъп, но ако избираш м/у Бора и Октавия, според мен по-изгодна е Шкодата.


Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Сря 04 май 2005 17:44


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Съб 22 яну 2011 10:36, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
guard
Мнения: 975
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Silicon Valley, CA

Мнениеот guard » Пет 06 май 2005 15:58


Ще съм кратък, Октавия е колата за теб. :wink:


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Пет 06 май 2005 22:17


.... майче всичко вече беше казано, но и аз да обобщя тъй като притежавам 00 Пасат и 01 Голф.
1. Пасата е доста по-голям от Бората и даже от А4.
2. Пасата вози по-меко от което и да е Мк4. Това не е (+) задължително, зависи какво харесваш и какво търсиш. Аз лично смятам да сменя амортисьорите, пружините и да добавя уравнителна щанга (swaybar) на Пасата за да се "преборя" с understeering-a (този термин не го знам на български, сори :? )
3. Голфа се държи много неутрално на пътя, но при по-висока скорост (>170 км/ч) Пасата е по-стабилен.
4. Голфа е по-лек = по-икономичен (при еднакви двигатели разбирасе).
5. На Мк4 частите са доста по-ефтини и се намират по-лесно. :!: тъй като 80% от частите на Пасата са сходни с Ауди, включитено например джантите (5x110 Mk4 ~ 5x112 Пасат, Ауди).

Успех и ни кажи какво си решил.


Потребителски аватар
Wizi
Мнения: 329
Регистриран на: Нед 06 мар 2005 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Wizi » Съб 07 май 2005 18:56


Мерси!

Ами крайно решение още няма за сега. Днеска обаче за пореден път погледнах отношението цена/километри пробек и се убедих отново, че Октавия избива рибата. :( За 8500 Евро мога да си взема чудесна комби с климатроник (което аз лично МНОГО държа да има) на около 100к км, та дори с късмет и под 100к. При положение, че двигателите са еднакви, окачването предполагам ще е от А4, не знам със сигурност, не виждам смисъл да се напъвам за Пасат. Да, разбира се че Пасата е цяла класа нагоре и принципно е по-доброто решение, но се притеснявам, че колата ще я карам достатъчно дълго за да не мога да направя толкова лесно компромис с километрите.

Що се отнася до двигателя - ще се радвам дори повече ако е 1.9 TDI 90 коня, вместо 110. Адски нисък разход както на градско така и на извън градско, най-ниска подръжка от всичките дизелови двигатели на VAG, изцяло "разпуснат" двигател - т.е. нищо не го натоварва/напъва излишно, 200Нм и около 190км/ч Vmax са ми пре-пре достатъчни! А и погледнах в онзи чудесен руски сайт за размерите на Октавията и се оказа, че на дължина е точно между Бора/Голф комби и Пасат комби!

Самото пазаруване ще се проведе живот и здраве след месец и малко. Благодаря още веднъж за полезните зъвети и ще се похваля с придобивката веднага щом се докопам до ключовете :)


Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vladko » Съб 07 май 2005 22:05


окачването е от Голф 4



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта