Проверка на 1-ва и 2-ра степен на перката на радиатора - как

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Проверка на 1-ва и 2-ра степен на перката на радиатора - как

Мнениеот doktora » Пет 20 апр 2007 10:56


Колеги, перката не ми включва първа степен - минава 92-93 градуса, температурата продължава да се качва но не започва да върти?
Помогнете ми да разбера дали работят 2-те степени на перката, преди да започна какъвто и да е ремонт!
С търсачката бях намерил един съвет от Niksi за тест на степените, но не ми стана ясно плюса и минуса от къде да ги взема - директно от акумулатора ли? Ето неговия съвет:

"Колега направи следното.
Вадиш буксата от перката и закачаш + и - за да провериш дали степените бачкат. Мисля че имаше един кафяв и два двуцветни /червено и жълто и червени и нещо друго беше/. На кафявия даваш маса или минус, а на другите закачаш +. Първо на единия после на другия. Трябва да имаш 2 различни степени на двата различни входа. Ако ги има е почти сигурно че е датчика, ако не - перка."




Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Пет 20 апр 2007 11:09


Като извадиш буксата от термовключвателя просто дай последователно клемите накъсо с един кламер. Едноцветната с тези, които имат ивици.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Пет 20 апр 2007 13:30


Става направо с кабели и ток от акумулатора. Хубаво е да има кабелни обувки на кабелите от страната, която ще влиза в буксата на вентилатора.
Дори да объркаш "+" и "-", единственото което ще стане е да се обърне посоката на духане :lol: на вентилатора, което за целта на пробата не е опасно. Със сигурност ще разбереш дали работят степените.

Ако искаш пиши на лични, бих ти съдействал утре и си в София.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Пет 20 апр 2007 15:35


Miki написа:Като извадиш буксата от термовключвателя просто дай последователно клемите накъсо с един кламер. Едноцветната с тези, които имат ивици.

Ако правилно съм те разбрал колега, трябва да дам накъсо клемите на буксата, нали така?Защото иначе няма логика да давам накъсо клемите на термопревключвателя?!
Ще пробвам довечера първо този вариант, а след това и варианта със свързването на перката към акумулатора.


Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Пет 20 апр 2007 16:02


Правилно си ме разбрал докторе. Даваш накъсо клемите на буксата. Двете крайни, после и едната крайна със средната. За съжаление в момента не мога да погледна за цветове, но мисля беше както съм го написал - едноцветната (май беше кафява) даваш последователно накъсо с всяка от тези с цветна ивица.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Мнениеот znainainai » Пет 20 апр 2007 16:34


КОЛЕГА даваш на късо БУКСАТА НА ДАТЧИКА а не на ВЕНТИЛАТОРА защото ако я окъсиш ще си пробваш предпазителя колко е надежден. Пак казвам НА ДАТЧИКА :!: :!: :!:
Там са ЧЕРВЕН :!: ЧЕРВЕН С БЯЛО :!: ЧЕРВЕН С ЧЕРНО :!:


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Пет 20 апр 2007 20:36


Сега да кажа какво констатирах днес.
Направих теста който Miki ме посъветва - с кламерче да дам накъсо клемите на буксата на термодатчика. Кабелите са: червен (1) и два разноцветни - единият от тях е с зелен и бял цвят (2) , а другия е с червен и бял цвят(3 ).
Най-вероятно перката не е на степени - 1-ва и 2-ра,а само с една степен на въртене, защото от нея излизат само 2 пластини, на тях съотвестват кабел (1) и (2) от буксата . За кабел (3) свързан с буксата няма пластина .
Когато дам накъсо клемите на буксата на термодатчика - кабел (1) с кабел (2), вентилатора започва да работи, но когато дам накъсо кабел (1) с кабел (3), перката не работи.
Изводите които си направих:
- единият от кабелите - кабел (3) не изпълнява никаква роля,защото перката най-вероятно има само една степен на въртене
- много вероятно причината перката да не включва на 92-93 градуса да е термодатчика , тъй като когато дам накъсо кабел (1) и (2) - перката сработва

Вие какво ще кажете колеги, след тези констатации - термодатчика ли е "ритнал камбаната" :) ?


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Мнениеот znainainai » Пет 20 апр 2007 20:54


Вие какво ще кажете колеги, след тези констатации - термодатчика ли е "ритнал камбаната"
По всяка вероятност е :D


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Съб 21 апр 2007 9:03


doktore, според мен мотора на вентилатора ти е с една степен, както е и при мен.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Съб 21 апр 2007 10:14


Днес ще купя от "Auto +" един термодатчик, утре ще го сложа и след това ще ви пиша резултата.
Благодаря на всички за съветите


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Съб 21 апр 2007 10:37


doktora написа:Днес ще купя от "Auto +" един термодатчик, утре ще го сложа и след това ще ви пиша резултата.
Благодаря на всички за съветите


Не си купувай нов термодатчик, освен ако не искаш просто да подмениш стария.
Ако искаш да имаш още една степен на вентилатора си купи нов вентилатор, на чийто мотор има три извода за клемата(втора ръка ок 50 лв.).
Утре има среща на НИМ в 17.00 ч., може да се видим там. :)


Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Съб 21 апр 2007 13:19


Ами след като от перката ти излизат само два кабела то е ясно, че не е на степени. Ама ми е чудно защо датчика пък ти е триполюсен. :hmmmm Няма логика нещо.


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Съб 21 апр 2007 14:54


Miki написа: :hmmmm Няма логика нещо.

най-вероятно моторчето е сменяно :idea:


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Съб 21 апр 2007 15:23


jerrry написа:
Miki написа: ... . :hmmmm Няма логика нещо.

най-вероятно моторчето е сменяно :idea:


Мисля, че не е задължително да е сменяно. :dontknow: Възможно е за страни с по-студен климат по принцип да е с такъв вентилатор, а датчика да е стандартен, т.е. с три извода. :roll: Както има пасати за Италия например.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта