Допълнително светодиоди на таблото на В3 - ПРОВАЛ!

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Допълнително светодиоди на таблото на В3 - ПРОВАЛ!

Мнениеот zfa159 » Съб 14 апр 2007 9:07


Става дума за следната идея - искам да си сложа още един светодиод редом с тези за маслото,акумулатора,дългите и т.н. на таблото с уредите на пасатора.Идеята на светодиода е да свети,когато се включва перката за охлаждането (ма предишната ми кола си го бях направил и е доста полезно за да си следи човек охладителната система).Да ама като си разглобявах таблото въобще не съм заглеждал как са закрепени тези,които вече има и има ли възможност да се слагат още (не се изключва вариант лепене и т.н. ако се налага).
Някой правил ли е подобно нещо?
Ще съм благодарен на всякаква информация по повод закрепването на светодиодите (гледах из книгите ама не е показано това в детаили).
Благодаря предварително!

Последна промяна от zfa159 на Пон 23 апр 2007 18:04, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12120
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 14 апр 2007 9:36


Те няколко са празни и на тяхно място мисля, че може да се постави друг светодиод, но остава въпроса със захранването му.От пистите на таблото може и да стане, ако успееш да откриеш на кои пинове на буксата отиват двете писти и на самата букса да сложиш кабелчетата от перката, или другия вариант е от светодиода 2 кабелчета навън от таблото и там слагаш втора букса и така.
Вчера го разглобявах таблото, но не съм го снимал обаче оригиналните светодиоди са хванати за платката като щанцовани.

ПС.Днес или утре пак ще разглобявам таблото и ще го снимам


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 14 апр 2007 9:57


Ще съм ти много благодарен защото няма да см тук събота и неделя а през седмицата на работа и нямам време да го погледна.
Иначе захранването ще го измисля някак (както ти казваш на някой свободен пин от куплунга или д жичка).Дефако аз винаги мога да си хвана маса от таблото (или + зависи по какво се управлява перката) и да си пусна само едно допълнително кабелче и ако няма свободни или техническа възможност ще е на отделна буксичка някаква.
Благодаря!


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Съб 14 апр 2007 18:22


аз съм го свързал директно с датчика(през резистор)и съответно другия край-на "маса",а още по-добре е да вземеш двуцветен светодиод - при първата степен на вентилатора да свети зелено,при втората-примерно жълто


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12120
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 14 апр 2007 22:19


Днес го развалях таблото и пускам обещаните снимки, които може и да са в помощ на колеги при разглобяване на таблото.Пасат Б3
След свалянето на пластмасата около таблото идва ред на болтчетата, които държат самото табло
Изображение
Изображение

При мен таблото излиза през волана, като преди това се бърка зад него да се откачи присъединителната букса.Жилото на километража се откачва само с дърпане на таблото.
Изображение

Веднъж извадено таблото се отвиват малките болтчета от двете страни, които ридържат предния капак
Изображение

Това са диодите с които си преработих осветлението за незнам кой път щото тия от запалките взеха да горат стабилно.Сигурно не съм сложил правилните резистори.

Изображение
Най накрая и по темата на колегата

Изображение
Това е само горната част, която е като капаче на диодите и е на щипка, вади се с леко придърпване от единия край.Долната част е хваната здраво за платката, като диодите са щанцовани за пистите и според мен няма шанс да бъдат откачени, но върху горната част /капачето/ на празно место има място след разпробиване точно за 5 мм.диод, обаче захранването му сигурно ще трябва да е с допълнителни кабелчета.
Изображение

При връщане на таблото на мястото му цаката е само да се подведе жилото в конуса на таблото.Аз успявам с бъркане отгоре над него.
Изображение
Изображение

Надявам се да съм бил полезен и се извинявам за качеството на снимките, но моят апарат толкова си може


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Нед 15 апр 2007 10:40


К.Одаджийски написа:При връщане на таблото на мястото му цаката е само да се подведе жилото в конуса на таблото.Аз успявам с бъркане отгоре над него.

Така правех и аз докато не научих правилния начин на сваляне и поставяне на жилото,а именно от към отсека на двигателя се освобождава от държателя повдигайки го леко нагоре и се изважда назад(към мотора),поставянето е съответно по обратен ред - след като таблото си е вече на мястото жилото се избутва напред(към него) до упор,след което се надига леко и се поставя в държателя.Пиша го защото ми прави впечатление че много от колегите се мъчат по по-трудния начин - с бъркане под или над таблото...
А за светодиода - само с отделни кабелчета,леко се разширяват отворите за крачетата му(в пластмасата която го държи) за да може да мине кабела през тях и се извеждат извън таблото за свързване...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 15 апр 2007 17:13


Ами утре (исках днес ама нямам нито подходящи инструменти,нито бургии) ще го разглобя да си монтирам светодиод-а (един жълт мисля да си сложа понеже така или иначе си нямам жълт на таблото) и ще му свържа катода към "маса" през едно резисторче 47-610 Ома и ще видя има ли някаква възможност да монтирам някакъв куплунг отзад на таблото (много се замислям за BNC накрайник понеже може да се закача и откача многократно и то не трудно) и оттам да му пратя анодчето напред в моторния отсег и да го свържа към 1-ва скорост на перката.А като се замисля мога да използвам и външната част на куплунга за да пусна и 2-ра степен все пак да я има.Въпроса е да има подходящо място.
Благодаря!
Когато го изобретя ще кача някоя и друга снимка (от тел. ама все пак) за да видите крайния резултат.


Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Пон 16 апр 2007 8:58


Колега, не е ли много по-лесно да изведеш диода на една от декоративните капачки под касетофона? Би трябвало да имаш такава.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 16 апр 2007 18:44


Вече е факт 8)
Оказа се следното :
вътре на таблото,където са настоящите светодиоди на празните места има тапички (като за начало мислех че е просто пластмаса ама като почнах да я дупча се оказа че е тапичка).
Та свалих въпросната и се откри дупчица като за диод (с малко по-широка) и отдолу стойка за крачетата му и тялото му.Разбира се стойката леко се модернизира (разпробих я отстрани за да излезнат 3-те крачета).Все пак не си закачих масата в таблото и изкарах 3 жички отвън през таблото (отзад пробих една дупка 4мм и минаха 3-те кабелчета).Отзад оставих аванс на кабела около 5см и сложих един куплунг от комп.захранване (букса с 4 пина).Както си е по принцип и при пц-тата двете средни заедно и на - на диода, двете крайни съответно на двата края на диод-а (двата +).
Монтирах си таблото обратно и куплунга се оказа много удобен за бъркане отдолу под таблото за да си го закача.Сложих си другата част от куплунга на едно кабелче 6 проводничета (две по две заедно)
и го пуснах отпред покрай сноповете с кабели до под резервоарчето на хидравликата и утре ще го мисля накъде да ходи (бай-вероятно направо в перката за да си хвана двете степени и маса-та).
Ще гледам да кача снимки тези дни как изглежда.
Благодаря!


Потребителски аватар
proxy
Мнения: 259
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот proxy » Чет 19 апр 2007 8:19


Колега това като цяло е добра идея. Но се чудя дали е най-целесъобразно да се взима захранване за индикацията от двигателя на перката?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 23 апр 2007 18:19


Теоретично няма откъде другаде понеже преди датчика +12V са постоянни и датчика ги пуска към едната или другата степен.
Провал-а на цялото нещо е следния - въобще не съобразих, че тъпата перка е постояннотоков двигател и въздушната струя я завърта и тя генерира напрежение :shocked (нищо нелогично ама кой да помисли).
Ефектът :
когато колата е в задръстване няма проблеми и диод-а си показва идеално дали е пусната перката или не е.Обаче (винаги има едно обаче) при скорост по-голяма от 60км/час диод-а светва и като намаля изгасва постепенно.Закачих един волтметър за перката и го трих вътре при мен - при тази скорост перката вади напрежение около 6V и при около 100-120 вече е на 14-15V.Което само по себе си обезсмисля цялата работа понеже не може да се вадят коректни заключения за това кога работи и кога не (пак трябва да се съобразявам с датчика за температурата).
Какво измислих аз :
-перката винаги има закачена маса или - както искате го наречете,което не мога да избегна (иначе ако и тя се прекъсваше от датчика нямаше да свети диод-а понеже неговата маса щях да си я взема преди датчика).
-за да избегна маса-та се налага да сложа реле,което да включва и изключва перката както по + така и по маса.Ама усложнявам сиситемата и става по-ненадежна (по-простото е по-ефективно).
-другия вариант е да сложа обратен диод на перката за да не протича ток в обратна посока и диод-а ми в таблото да не свети - отново осложянавам системата и трябва да сложа як мощен диод понеже тока в права посока е много голям (няколко амперчета и то около 5-6-10).Отделно при пускане на перката тя ще се върти по-бавно (диод-а ще има пад върху себе си около 0.5-1 волт което ще се отрази на скоростта на перката макар и малко).
-другия вариант е да си измисля логическо решение с интегрална схема ама то не става - мислех да използвам следното - +12В от акомулатор-а са едни,а тези генерирани от перката са други обаче заради общата маса на перката и акомулатор-а схемичката (логическо И) ще си сработи и пак ще ми светне диод-а.Идеята беша да хвана постоянно единия вход на схемичката към + от акумулатора,а когато датчика сработи другия край да се оказва и той на + което води до + на изхода на логическия елемент.Обаче когато перката започне да генерира напрежението ще превключи лог.елемент и този вариант отпада.
Резултатът :
-диод-а си седи в таблото и кабела му е отрязан отпред при акомулатора и чака своето ново приложение.
-кабела от перката и той е срязан и добре изолиран и чака някакво евентуално решение.
-установих че точно на 95 градуса показание на стрелката се вкл.перката и работи докато стрелката падне на 90.
-установих че перката ми е един як генератор...


Ivandp
Мнения: 28
Регистриран на: Пет 20 апр 2007 23:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Ivandp » Пон 23 апр 2007 20:22


Доколкото ми е известно на повечето автомобили термодатчика задейства реле което вкл. вентилатора (заради големия ток на вентилатора) или няколко релета заради скоростите му.
Защо не хванеш захранването на бобината на релето ? :wink:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 23 апр 2007 20:36


Защото при мен няма релета.Не че искам да спорим ама аз досега не съм видял един автомобил,който да е с реле именно заради високия ток и възможността от дефектиране на релето което прави системата по-ненадежна.
Гледал съм на Опел Кадет,Вектра,Фиат Типо,Фолксваген голф 2,пасат 3,Форд Ескорт,няколко Алфи...нито едно от тях няма релета на датчика.
Възможно е по-новите вече да имат ама при мен няма и не искам и да слагам защото един колега в една друга тема беше пропищал че релето,което някой е сложил навремето се стопява много бързо а е 50 амперово и редовно не се вкл. перката.
Туку що ми хрумна едно друга идея у итре ше пробвам дали има шанс -
когато перката работи има пад на напрежение върху жицата от перката до датчика и там има пад единствено и само,когато има консумация т.е. перката работи.Ако пад-а е около 0.5 0.7 волта това е достатъчно да задейства светодиод (от новите поколения с галиево-ареснитни PN преходи) и това ми е шанса да успея да си направя желания диод.Утре ще премеря пад-а да видим.Ако е възможно показанието ще е дори по-вярно защото ако перката не се завърти т.е. не консумира ток пад на проводника няма да има и диод-а няма да светне.А ако окъси перката ще ми изгори диод-а :lol:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 24 апр 2007 9:40


А дали не може да се ползва рид-ампула, която да се задейства от тока за вентилатора - ако се намотаят няколко навивки около нея?


Потребителски аватар
Petyoffy
Мнения: 625
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
Автомобил: Passat B7
Двигател: CBBF 2012
Местоположение: София

Мнениеот Petyoffy » Вто 24 апр 2007 9:46


Идеята не е толкова лоша. Преди време и аз имах разни подобни за допълнителни индикации.
В твоя случай диода е решението: между "перката" и съединяването за св. диода за индикация, за да не ти връща напрежението обратно.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта