КОНКУРЕНЦИЯ
--------------------------------------------------------------------------------
Петгодишен “Голф” надви новия “Логан”
Най-евтиният модел на "Рено" харчи повече и е по-опасен
Моделът "Логан" се оказа най-ефикасното оръжие на "Рено" в битката за пазара на евтините коли. Румънският филиал на компанията вече отчита отлични продажби на "Дачия Логан". От "Рено" са инвестирали в завода в Питещи над 500 милиона евро. Целта е да се постигне производствен капацитет от 700 хиляди броя на година през 2010 година. Френският концерн официално откри производство и в Русия. На територията на бившия завод "Москвич" годишно ще бъдат сглобявани по 12 хиляди автомобила от модела "Логан". Те ще се появят при дилърите през есента, а в Русия стойността им ще варира между $9000 и $12 000. Според разчетите на специалистите за година могат да бъдат продавани около 69 хиляди автомобила от този модел. В своя московски проект компанията вече е вложила около $230 милиона. По думите на шефа на концерна "Рено" Луи Швайцер до 2008 г. производствените възможности на завода може да се увеличат два пъти - до 120 хиляди. "Не виждам препятствия "Рено Логан" да заеме в Русия ценовата ниша от $9000 до $12000", заяви при откриването на завода Луи Швайцер. По-голямата част от местното производство на леки автомобили не отговаря на световното ниво, а от чуждестранните производители са малко тези, които могат да предложат автомобил от този клас както "Логан" на такава цена. "Рено" възнамерява да продължи с пазарната си атака с помощта на мощното оръжие "Логан" и вероятно ще създаде подобни предприятия и в Китай и Иран. Множество неофициални дилъри на фирмата вече предлагат автомобила за цена между 7500 и 10 000 евро в Европа. С "Логан" французите хвърлиха ръкавицата не само на куп други производители, но и на всички търговци на автомобили втора употреба. Защо човек да рискува със стара кола, като може да си купи нова? На практика обаче нещата не се оказаха толкова розови. Затова дилемата употребяван автомобил от престижна марка или по-евтин или малък модел още няма категоричен отговор. Плановете на "Рено" предвиждаха румънският завод на компанията да пусне автомобил само за 5000 евро. Тогава шефът на "Фолксваген" Пишетсридер контрира, че за толкова пари може да се купи приличен "Голф" втора ръка. Тогава мнозина обявиха Пишетсридер за циник. Времето обаче показа, че думите му не са били лишени от логика. Отделно, че "Рено" не успя да се вмести в обещаната цена от 5000 евро и най-евтината версия скочи на над 7500 евро. След това стана ясно, че и качествата на този продукт съвсем не отговарят на хвалебствените думи на създателите. За да установи къде е истината, германското списание Auto Bild направи нарочен тест. Редакцията закупи един "Логан" за 8800 евро и употребяван "Голф" от четвърта серия, произведен през 2000 г. с навъртени 50 000 км. И двата автомобила разполагат с 1,4-литрови мотори и мощност от 75 к. с. Според редакторите на списанието голфът изглежда съвсем прилично, качеството му е повече от убедително и вътре не се усещат нито шум, нито тропане. За разлика от него "Логан" е изпълнен с евтини пластмаси и всичко е семпло и прагматично. Тъй като е по-лек, "Логан" ускорява до 100 км/ч за една секунда по-малко, но пък липсата на изолация (откъдето идва част от спестеното тегло) води до значително по-високо ниво на шума. "Голф" постига с 9 км/ч по-висока скорост и въпреки по-голямото си тегло изразходва по-малко гориво от "Логан". Според Auto Bild най-големият проблем на "Дачия Логан" са шокиращо лошите за модерен автомобил спирачки (средно с по 15 м при спиране от 100 км/ч) и "Рено" трябва спешно да вземе мерки в тази област. "Логан" остарява по-бързо и губи значителна част от стойността на старо. А като капак на всичко, след проведените краш тестове, се оказва, че дори доста по-старият "Голф" е значително по-сигурен от новия "Логан".
Инж. Георги Колев
Петгодишен “Голф” надви новия “Логан”
- zmej
- Мнения: 1510
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
- Автомобил: Audi 8D5 Quattro
- Двигател: AJL
- Местоположение: София
- Контакти:
Да има някой изненадан?
Специално пред дилемата 'нова кола' или 'втора ръка' за едни пари (не става въпрос за конкретния случай), винаги бих предпочел второто, въпреки риска.
А специално за случая - 7500 еври за (неу)дачия?!?! Че за 7500 еври такъв избор от много по-добри и по-висок клас коли в отлично състояние има, че тук изборът просто е ясен...
Специално пред дилемата 'нова кола' или 'втора ръка' за едни пари (не става въпрос за конкретния случай), винаги бих предпочел второто, въпреки риска.
А специално за случая - 7500 еври за (неу)дачия?!?! Че за 7500 еври такъв избор от много по-добри и по-висок клас коли в отлично състояние има, че тук изборът просто е ясен...
- Ice___Cool
- Мнения: 398
- Регистриран на: Съб 12 мар 2005 17:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- mucho
- Палячо
- Мнения: 1367
- Регистриран на: Пон 05 апр 2004 12:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
мчи те хангличанити са го казали ноо отдавна бе "не съм толкоз богат, че да си купувам евтино"
...
... кат говорим за (неу)дачия преди време един познат си купи чисто нова за такси (нал се сещате, беха ги напускали) и пузнайте на 22 000 км му са скапа скоростната кутия, ама се скапа ви казвам - за нищо не стааше и треаше нова (а той още не я беше изплатил дори)

... кат говорим за (неу)дачия преди време един познат си купи чисто нова за такси (нал се сещате, беха ги напускали) и пузнайте на 22 000 км му са скапа скоростната кутия, ама се скапа ви казвам - за нищо не стааше и треаше нова (а той още не я беше изплатил дори)

- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
Не че дачия ми е любимата марка, обаче искам да доуточня някои неща, защото този тест е направен изключително подвеждащо (както повечето тестове на Auto Build, където се сравняват немски коли с техни конкуренти).
Първо, Логан още не се внася официално в Германия, а сравнявания модел е купен от неофициален представител, който купува колите, които са предназначени за вътрешния пазар на Румъния, кара ги с автовоз до Германия, и там им слага разни допълнителни джаджи, за да отговаря колата на определени немски еко и др. стандарти и ги продава с печалба. Ако не се лъжа, цената на тази Дачия нова в Румъния е около 5000 евро, а те след цялата тази процедура я продават за 8500 евро в Германия.
Официалния вносител ще предлага модела за 7500 евро, който е специално за западните страни, и има доста доработки, за да отговаря на техните стандарти, вкл. и други гуми, по-стегнато окачване и вероятно по-силни спирачки.
Така че в този тест швабите сравняват Голф за 8500 евро с/у Дачия за 5000 евро.
Първо при тази Дачия качеството на изпълнение е много по ниско, от варианта, който ще е предлаган официално в Германия.
Второ - окачването на тази Дачия е твърде високо и стегнато, съобразено с Румънските пътища, и оттам идва нестабилността на колата.
Трето - гумите на тази Дачия са най-долнопробните Матадор, от твърд каучук, които на всичко отгоре са и доста тесни
по-голям спирачен път и пак - нестабилност.
И четвърто - за 7500 евро голфа ще е на около 100 000 км (справка - mobile.de), да не говорим, ако е за 5000 евро...
Първо, Логан още не се внася официално в Германия, а сравнявания модел е купен от неофициален представител, който купува колите, които са предназначени за вътрешния пазар на Румъния, кара ги с автовоз до Германия, и там им слага разни допълнителни джаджи, за да отговаря колата на определени немски еко и др. стандарти и ги продава с печалба. Ако не се лъжа, цената на тази Дачия нова в Румъния е около 5000 евро, а те след цялата тази процедура я продават за 8500 евро в Германия.
Официалния вносител ще предлага модела за 7500 евро, който е специално за западните страни, и има доста доработки, за да отговаря на техните стандарти, вкл. и други гуми, по-стегнато окачване и вероятно по-силни спирачки.
Така че в този тест швабите сравняват Голф за 8500 евро с/у Дачия за 5000 евро.
Първо при тази Дачия качеството на изпълнение е много по ниско, от варианта, който ще е предлаган официално в Германия.
Второ - окачването на тази Дачия е твърде високо и стегнато, съобразено с Румънските пътища, и оттам идва нестабилността на колата.
Трето - гумите на тази Дачия са най-долнопробните Матадор, от твърд каучук, които на всичко отгоре са и доста тесни

И четвърто - за 7500 евро голфа ще е на около 100 000 км (справка - mobile.de), да не говорим, ако е за 5000 евро...
- madmen
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливница
ACCELERATOR написа:Така че в този тест швабите сравняват Голф за 8500 евро с/у Дачия за 5000 евро.
И четвърто - за 7500 евро голфа ще е на около 100 000 км (справка - mobile.de), да не говорим, ако е за 5000 евро...
Виж сега колега, за това че им е крив анализа си много прав.
И за това, че въобще Дачия не се причислява към сериините автомобили също е така. Та тя си е самоделно устройство?!?
Минавал съм няколко пъти през Румъния от край до край и мога да то кажа, че такъв ужас и такива возила и в централна Африка не съм виждал.
А и преспокойно можеш да караш 7-8 годишен ФВ поне още толкова години, докато това румънско нещо е със срок на експлоатация 4 години максимум НОВО.
Шкодите няма да достигнат качествата на ФВ никога, Деу-тата сега се продават като Шевролет, но няма да станат никога Шевролети. Та в този ред на мисли и Дачия-та няма да стане Рено. Ще си остане някаква евтина еднодневка, която ще се продава както и досега в Румъния, България и Албания!
Статията за предстоящия нов модел на ФВ - "Фокс" на цена под 9000 евро много повече ме заинтригува!
Нищо лично.
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
Аз лично също не бих си взел Дачия. Е, ако е дизелова бих се замислил сериозно, с този Common Rail diesel на Рено.. Освен това окачване, електроника и двигател са от Клио. Друг е въпроса за изработката и ламарините
Обаче за всеки влак си има пътници, и истината е, че Логан в момента няма реален конкурент, и е ценови удар. Личи си, че немците са доста притеснени, и за това прибягват до такива изкривени тестове.
Със същия "успех" би се представил чисто нов Голф 5 срещу 5-годишно перфектно Ауди А6 или БМВ 5-ца.

Обаче за всеки влак си има пътници, и истината е, че Логан в момента няма реален конкурент, и е ценови удар. Личи си, че немците са доста притеснени, и за това прибягват до такива изкривени тестове.
Със същия "успех" би се представил чисто нов Голф 5 срещу 5-годишно перфектно Ауди А6 или БМВ 5-ца.
- luciuz
- Мнения: 919
- Регистриран на: Пет 11 юни 2004 11:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ACCELERATOR написа:
Трето - гумите на тази Дачия са най-долнопробните Матадор, от твърд каучук, които на всичко отгоре са и доста теснипо-голям спирачен път и пак - нестабилност.
на теста първо гумите са румънски някакви (не помня точно, а и списанието е в нас), след това има тестове с Continental - и в двата случая има доста по-дълг спирачен път.
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
Приятели които имат Фабии таксита не са много очаровани от тях. След 100 хил.км. им започнаха маса ядове, на някои от колите и основни ремонти направиха ...
Навремето Тико-тата ги караха по 400-500 хил. без да пипат мотора. Колкото е по-нова една кола, според мен, е по-калпаво направена - в смисъл, че е сметната да изкара 5, максимум 10 години, докато навремето (80-те и началото на 90-те години) колите са се правели доста по-солидно ...
Навремето Тико-тата ги караха по 400-500 хил. без да пипат мотора. Колкото е по-нова една кола, според мен, е по-калпаво направена - в смисъл, че е сметната да изкара 5, максимум 10 години, докато навремето (80-те и началото на 90-те години) колите са се правели доста по-солидно ...
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта