Аларма за забравени фарове - РЕШЕНИЕ
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Аларма за забравени фарове - РЕШЕНИЕ
Карал съм и други коли освен пасата които имат едно страхотно удобство. Ако си забравил фаровете включени, загасиш колата и отвориш предната врата - веднага се включва гонг който те подсеща да си загасиш фаровете. Чудя се има ли ПРОСТ И ЛЕСЕН начин това да стане и на пасата. Мислех да вържа една пищялка към зелената лампичка на ключа за фаровете, но тя свети и когато съм на габарити...
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
от мосьо бриколаж се взима една сиренка за светлини-2-3лева беше на щанда за автоаксесоари.
тя има 2 полюса които трябва да бъдат задължително спазени!!
от тука има 2 варианта:
1 по прост-но на мене не ми харесва-връзваш черното кабелче на маса, която се взима от бутона на вратата (за да може все пак да бръмка само при отворена врата), изваждаш ключа за фаровете и мериш на кой кабел има ток при включени габарити-там връзваш червения кабел.
ефект-като си на габарити или фарове и отвориш вратата-пищялката пищи.
минус-пищи винаги-без значение дали работи мотора или не-е точно това ме дразни най много.
2 по сложен вариант-връзваш черното кабелче на маса, която се взима от бутона на вратата, взима се едно реленце, малко, електронкаджийско, и се връзва червеното кабелче на пищавицата на нормално затворения му контакт, на основния се връзва + от ключа за фаровете описан по горе. намотката (котвата) на релето се връзва единия край на маса а другия се връзва на контактния ключ на положението АСС в което обикновено свири и касетофона.
ефект-когато двигателя е загасен или не на контакт релето не е захранено и контактите дават накъсо зумера и ключа на фаровете и ако си на фарове (габарити) пищи, а ако си подал контакт или работи мотора релето се захранва и разпада пищавицата и дори да си на фаровете-не реве.
повече ми харесва щото вечер ако излезеш нещо от колата и си на фарове и работеща моторетка не плаче и не ме нервира.
е това е...ух!
ще ви го включа в сметката-така да знаете!!!
тя има 2 полюса които трябва да бъдат задължително спазени!!
от тука има 2 варианта:
1 по прост-но на мене не ми харесва-връзваш черното кабелче на маса, която се взима от бутона на вратата (за да може все пак да бръмка само при отворена врата), изваждаш ключа за фаровете и мериш на кой кабел има ток при включени габарити-там връзваш червения кабел.
ефект-като си на габарити или фарове и отвориш вратата-пищялката пищи.
минус-пищи винаги-без значение дали работи мотора или не-е точно това ме дразни най много.
2 по сложен вариант-връзваш черното кабелче на маса, която се взима от бутона на вратата, взима се едно реленце, малко, електронкаджийско, и се връзва червеното кабелче на пищавицата на нормално затворения му контакт, на основния се връзва + от ключа за фаровете описан по горе. намотката (котвата) на релето се връзва единия край на маса а другия се връзва на контактния ключ на положението АСС в което обикновено свири и касетофона.
ефект-когато двигателя е загасен или не на контакт релето не е захранено и контактите дават накъсо зумера и ключа на фаровете и ако си на фарове (габарити) пищи, а ако си подал контакт или работи мотора релето се захранва и разпада пищавицата и дори да си на фаровете-не реве.
повече ми харесва щото вечер ако излезеш нещо от колата и си на фарове и работеща моторетка не плаче и не ме нервира.
е това е...ух!
ще ви го включа в сметката-така да знаете!!!
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Пет 01 окт 2004 16:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Само да добавя за алармата за забравени фарове... мисля че е най-чисто да се вземе от автоморга такава аларма като за опел и да се монтира на пасата. Аз поне така направих. Всичко е в едно блокче като реле с 3 извода: от масата на вратата, плюс от фаоревете и плюс от ключа. Работи много просто, като имаш плюс от ключа и от фаровете не свири(при отворена врата), ако си извадил ключа свири и всичко е много компактно. Аз си го купих от автоморга за 5 лв. може и за по-малко да се намери сигурно ама не ми се обилаляше.
И възможно най-простия варианта за тия фарове.
Както каза Васко една пищялка за 2-3 лева.
На 3-ката.
Намираш предпазтелеите за Фаровете и Радиото.
Оголваш кабелите на зумера, връзваш ги за крачетата на препазителите, поставяш ги обратно и си готов.
Това е най-елементариня вариант. Ще ти пищи само като махнеш ключа.
Джаджата е много полезна, особено при мен, щото тука по правилник се кара на къси, дори и през деня.
Ако не си ги включил - глоба около 50 кинта..
Както каза Васко една пищялка за 2-3 лева.
На 3-ката.
Намираш предпазтелеите за Фаровете и Радиото.
Оголваш кабелите на зумера, връзваш ги за крачетата на препазителите, поставяш ги обратно и си готов.

Това е най-елементариня вариант. Ще ти пищи само като махнеш ключа.
Джаджата е много полезна, особено при мен, щото тука по правилник се кара на къси, дори и през деня.
Ако не си ги включил - глоба около 50 кинта..
- spokomen
- Мнения: 188
- Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
- Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
- Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
- Местоположение: София
- Контакти:
Случайно попаднах на темата. Не мога да разбера как ако вържа зумера на предпазителите на фаровете и радиото ще ми звъни само при махнат ключ и как се променя напрежението на тях в зависимост от това дали съм отворил шофьорската врата или не. Нали идеята е алармата да се задейства - зумера да пищи ако са налице едновременно 3 услови 1. Запалени фарове; 2. изваден контактен ключ; 3. отворена шофьорская врата?
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: Сря 20 окт 2004 12:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Аларма за забравени фарове
Прав е Васко.
Мен ме дразнеше и светенето на габарита, ако забравиш мигачите. За целта сложих реле преди пищялката(3-4лв. от магазина) и вързах по един диод на кабелите от ключа за мигачите.
Сега пищялката пищи, ако забравиш фаровете или мигач. За вратата - светенето на лампата ми стига....
Мен ме дразнеше и светенето на габарита, ако забравиш мигачите. За целта сложих реле преди пищялката(3-4лв. от магазина) и вързах по един диод на кабелите от ключа за мигачите.
Сега пищялката пищи, ако забравиш фаровете или мигач. За вратата - светенето на лампата ми стига....
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
spokomen написа:Случайно попаднах на темата. Не мога да разбера как ако вържа зумера на предпазителите на фаровете и радиото ще ми звъни само при махнат ключ и как се променя напрежението на тях в зависимост от това дали съм отворил шофьорската врата или не. Нали идеята е алармата да се задейства - зумера да пищи ако са налице едновременно 3 услови 1. Запалени фарове; 2. изваден контактен ключ; 3. отворена шофьорская врата?
радиото=АСС положение на ключа в което има ток
извадиш ли ключа + става -
вратата не играе при това свързване.
бушона на фаровете-+ за зумера. като има ключ=2плюса=не свири...

- mucho
- Палячо
- Мнения: 1367
- Регистриран на: Пон 05 апр 2004 12:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
моа ти каа аз кво наприх
- начи припомних си прекрасните ученически години и отскокнах до магазинчето за секви ел. чурки, намиращо се на ул. Екзарх Йосиф (невероятно, но то се още съществува) - пада се малко по диагонал на синагогата, на другия тротоар (няма начин да се сбърка) ... та от там си зех за 5 кинта едно комплектче от оназ поредица "млад техник" май и се викаше - водеше се нещо от сорта на полицейска сирена - та вътре си има сичко: платка, схема елементи и общо зето секи нормален човек, сръчен с поялника и умеещ да разчита схеми мое да си я сглоби ...
.... самата схема представлява две мултивибраторчета (с култовия таймер 555), като първия честотно модулира втория и така се получаа сирена с два тона (брех йош иам некви спомени за тез неща) - само тряя да замените говорителчето с некво миниатюрно зумерче (което в повечето случай дори ше си пасне на самата платка) и да пляснете някъв доволно голям електролитен кондензатор към захранването и воаля - имате една сладка и компактна сиренка, побираща се в кибритена кутийка
пия само бърбън - благодарЪ

.... самата схема представлява две мултивибраторчета (с култовия таймер 555), като първия честотно модулира втория и така се получаа сирена с два тона (брех йош иам некви спомени за тез неща) - само тряя да замените говорителчето с некво миниатюрно зумерче (което в повечето случай дори ше си пасне на самата платка) и да пляснете някъв доволно голям електролитен кондензатор към захранването и воаля - имате една сладка и компактна сиренка, побираща се в кибритена кутийка

пия само бърбън - благодарЪ

ДОБРЕ ДЕ взех си Зумерче
ама като няма радио, включих зумера на предпазителите на радиото и габаритите обаче не свири изобщо.
Сега е на Габарити и Фарове, като съм на фарове и изключа от контакт
и свири, обаче свири и като съм само на габарит независимо дали съм на контакт.
ВЪПРОСА е КОИ ПРЕДПАЗИТЕЛИ да ползвам като няма радио ?
ама като няма радио, включих зумера на предпазителите на радиото и габаритите обаче не свири изобщо.
Сега е на Габарити и Фарове, като съм на фарове и изключа от контакт
и свири, обаче свири и като съм само на габарит независимо дали съм на контакт.
ВЪПРОСА е КОИ ПРЕДПАЗИТЕЛИ да ползвам като няма радио ?
- Iavor
- Мнения: 3233
- Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
- Автомобил: Škoda Octavia VRS
- Двигател: CEGA 2008
- Местоположение: София
Iv4o написа:ДОБРЕ ДЕ взех си Зумерче
ама като няма радио, включих зумера на предпазителите на радиото и габаритите обаче не свири изобщо.
Сега е на Габарити и Фарове, като съм на фарове и изключа от контакт
и свири, обаче свири и като съм само на габарит независимо дали съм на контакт.
ВЪПРОСА е КОИ ПРЕДПАЗИТЕЛИ да ползвам като няма радио ?
На оветлението на таблото и на отоплението на задното стъкло,например!
Iavor написа:Iv4o написа:ДОБРЕ ДЕ взех си Зумерче
ама като няма радио, включих зумера на предпазителите на радиото и габаритите обаче не свири изобщо.
Сега е на Габарити и Фарове, като съм на фарове и изключа от контакт
и свири, обаче свири и като съм само на габарит независимо дали съм на контакт.
ВЪПРОСА е КОИ ПРЕДПАЗИТЕЛИ да ползвам като няма радио ?
На оветлението на таблото и на отоплението на задното стъкло,например!
Значи включих зумера на габарит и нагревател задно стъкло.
Като резултат при изключен контакт свиреше един тон при забравени фарове/габарити и друг тон при забравен нагревател.
Обаче като запалих на включени габарити се чу един Биип и спря да свири на забравени габарити, остана само на нагревател.
И се чудя дали не съм прецакал зумера явно е бил двутонов ?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта