t C° на самозапалване.

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

t C° на самозапалване.

Мнениеот °niksi° » Съб 18 юни 2005 22:27


Има ли някой информация какви са температурите на самозапалване на бензина и съответно на нафтата.
Под самозапалване имам в предвид следното - колко трябва да е гореща дадена повърхност за да може като изтече или като се напръска с бензин/нафта да се запали.




Потребителски аватар
relaxxx
Мнения: 1279
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
Автомобил: 4x4
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот relaxxx » Нед 19 юни 2005 20:19


ОФФ -- Ами бензина по принцип не гори :idea: , горят парите му. -- ОФФ


Потребителски аватар
malcho
Мнения: 288
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 14:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот malcho » Пон 20 юни 2005 8:05


За дизелът е 55°С, за бензините не знам дали се определя.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13543
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пон 20 юни 2005 18:20


relaxxx написа:ОФФ -- Ами бензина по принцип не гори :idea: , горят парите му. -- ОФФ

Не знам дали не "гори", но примерно ,ако имаш спукан маркуч, теч на бензин и се запали някъде тръгва подир колата докато се запали колата. Газ пропан гори само на мястото на изтичане, не се разпространява. Ако изтича от 1 място то си гори като газов котлон, но покрай него започва да гори и останалото. Опастното на газ пропан е взрив на бутилката като се нагрее - няма накъде да се разшири газта , налягането се вдига много и бутилката се цепи по шевовете.
Нафтата трудно гори при разлив.


Потребителски аватар
batmilko
Мнения: 8857
Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
Автомобил: Opel Zafira
Двигател: 1900 CDTI
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batmilko » Вто 21 юни 2005 9:05


значи излиза, че е по-безопасна газта отколкото бензина :idea:


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Вто 21 юни 2005 9:27


Код: Избери всички

По статистика при 90 % от пожарите с автомобили с газова уредба изгаря само бензиновият резервоар. В останалите 10 % първо се възпламенява резервоарът за бензин и след това от високата температура гърми бутилката. Това е така, защото бензинът гори с пълзящ пламък, а газта със стоящ пламък. Ако се запали автомобилът отпред, в двигателното отделение има опасност по бензинопровода огънят да стигне до резервоара за бензин и да се взриви, но няма никаква опасност, ако се запали отпред, газта да се взриви в бутилката, тъй като тя е под налягане и гори като дюза на запалка.



Източник: http://www.avtogaz.com/cgi-bin/advice.pl?54


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13543
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 21 юни 2005 12:11


Sunny написа:

Код: Избери всички

По статистика при 90 % от пожарите с автомобили с газова уредба изгаря само бензиновият резервоар. В останалите 10 % първо се възпламенява резервоарът за бензин и след това от високата температура гърми бутилката. Това е така, защото бензинът гори с пълзящ пламък, а газта със стоящ пламък. Ако се запали автомобилът отпред, в двигателното отделение има опасност по бензинопровода огънят да стигне до резервоара за бензин и да се взриви, но няма никаква опасност, ако се запали отпред, газта да се взриви в бутилката, тъй като тя е под налягане и гори като дюза на запалка.



Източник: http://www.avtogaz.com/cgi-bin/advice.pl?54

И практиката го показва.В почти всички случаи колата се самозапалва от пропуск на бензин/ спукан, скъсан, маркуч за бензина,скъсано,пукнато платно на бензинова помпа, пропуск по щутцерите на инжекциона. Особено при попадане на пръски върху нагрят колектор.
А да си призная вчера на 22.06 както си карам ми замириса на безнин от климата. Спрях отворих капака и като се даде на контакт пръска бензин от входящият щуцер на инжекционана.Маркуча малко сцепен,резнах го и закрепих, а днес си сложих чисто нов 10 бара -4 лв/лин м.
Колеги проверете си маркучите, до самозапалването крачката е една.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13543
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: t C° на самозапалване.

Мнениеот kris11 » Съб 25 юни 2005 12:04


niksi написа:Има ли някой информация какви са температурите на самозапалване на бензина и съответно на нафтата.
Под самозапалване имам в предвид следното - колко трябва да е гореща дадена повърхност за да може като изтече или като се напръска с бензин/нафта да се запали.

Niksi днес попаднах на този сайт :http://www.inkar-gas.ru/ago/about/[url]
На руски е, но има графика и ще се оправиш.[/url]


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Съб 25 юни 2005 12:19


Много много много благодарности :wink: :wink: :wink:



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта