Искренно благодаря на всички абсолютно компетентни колеги писали по темата по горе,особенно на Васко 1 за брилянтно изнесената лекция.
Поради факта ,че не съм от вашата величина имам няколко въпроса на които не съм намерил отговор.
От 2,5 години карам Г3 АЕЕ до момента само на бензин.Навъртял съм с него 40000км.Единственния по сериозен проблем с двигателя бе с механизма на дроселовата клапа както скоро писах и реших с ваша помощ/смених го с втора употреба за 120лв./
Не съм монтиралал газ,защото съм наясно че за този мотор единственното правилно решение е газов инжекцион,а цената е доста солена.
Не мисля ,че съм толкова наивен да се самозалъгвам,че като излъжем ламбда сондата ,като излъжем компа ,като излъжем кутията на въздушния филтър с клапа против нежелана детонация и още други лъжи ще се получи някаква истина.
От опит знам,че техниката е безпристрастна - не разсъждава -или го има, или го няма.Може да бъде допълнително обучена,ноооооооооо топлата вода отдавна са я открили . Особено немците.
По нагоре dj_tuhla зададе ВЪПРОС който интересува и мен относно маркучите след дюзите на газовия инжекцион.
На АЕЕ как се изпълнява- пробива ли се някъде , къде и как ,или се монтира нещо допълнително до всяка бензинова дюза?
Някъде из форума бях чел за дължина по -малка от 25см. вярно ли е и има ли значение диаметъра на маркучите?
След монтаж на газов инжекцион има ли вероятност от детонация в смукателните колектори?
Във В Търново вече се намират газови инжекциони пълен комплект с бутилка до 60литра и монтаж за 900лв.Доста съм се замислил.
газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
дюзите на моята спринцовка бяха най малките възможни-1.6мм. по справочни данни от фирмата производител (дават ти се с покупката) спрямо мотора ги разпробих със свредло 2мм.
е тва е.
колекторите се пробиват, нарязват и дюзите се навиват и лепят с loctite (моя случай) или каквото има там подръка за уплътнение. не е задължително тъй като налягането е малко-до 2.5 бара.няма да изпусне кой знае какво.
маркуча ако намериш такъв с под 1.6мм вътрешен диаметър ше те призная... така че това ти отпада като грижа.
дължината му определя колко бързо газта ще достигне до клапаните-ако са дълги ще има забавяне и лаг (дупка) в ускорението.
ми-тва е...
е тва е.
колекторите се пробиват, нарязват и дюзите се навиват и лепят с loctite (моя случай) или каквото има там подръка за уплътнение. не е задължително тъй като налягането е малко-до 2.5 бара.няма да изпусне кой знае какво.
маркуча ако намериш такъв с под 1.6мм вътрешен диаметър ше те призная... така че това ти отпада като грижа.
дължината му определя колко бързо газта ще достигне до клапаните-ако са дълги ще има забавяне и лаг (дупка) в ускорението.
ми-тва е...
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: Сря 21 фев 2007 22:14
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEE 1996
- Местоположение: Велико Търново
Васко мерси за отговора.
Има обаче нещо което не разбрах.Ако въпроса е елементарен или технически не грамотен моля да бъда извинен.
Мисля че много станаха дюзите.До колкото ми е известно например за четири цилиндров мотор има четири газови дюзи монтирани на разпределителна плочка и след тях газта преминава до колекторитте по маркучи .Може би ти говориш за завиване ,залепване или уплътняване на някакви щуцери които се завиват на колекторите.Не мисля ,че там проблема е свързан с налягане,а поскоро с подналягане и засмукване на въздух.Но това може би е най малкия проблем.
ВЪПРОСИ:
1 Къде на практика се разпробива колектора ?,и ако някой колега може да покаже снимка на монтаж на АЕЕ ще почерпя!?!
2 Има ли друг вариант без разпробиване на колекторите ?
Ако някой колега може да покаже снимка на монтаж на АЕЕ ще почерпя!?!
Има обаче нещо което не разбрах.Ако въпроса е елементарен или технически не грамотен моля да бъда извинен.
Мисля че много станаха дюзите.До колкото ми е известно например за четири цилиндров мотор има четири газови дюзи монтирани на разпределителна плочка и след тях газта преминава до колекторитте по маркучи .Може би ти говориш за завиване ,залепване или уплътняване на някакви щуцери които се завиват на колекторите.Не мисля ,че там проблема е свързан с налягане,а поскоро с подналягане и засмукване на въздух.Но това може би е най малкия проблем.
ВЪПРОСИ:
1 Къде на практика се разпробива колектора ?,и ако някой колега може да покаже снимка на монтаж на АЕЕ ще почерпя!?!
2 Има ли друг вариант без разпробиване на колекторите ?
Ако някой колега може да покаже снимка на монтаж на АЕЕ ще почерпя!?!
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
калибрирания отвор се завива на магнетвентила (газовата рейка) той е оформен като щуцер за да се прикачи маркуча към него. това е "газовата дюза" на практика. колектора се разпробива максимално близо до бензиновата дюза за да може газта да влезе по най краткия път в клапаните.
нарязва се и се навива още един щуцер за който да се закачи маркуча идващ от калибрирания отвор на магнетвентила.
не може без разпробиване-няма как да вкараш газта близо до клапаните-няма отвори на колекторите...
нарязва се и се навива още един щуцер за който да се закачи маркуча идващ от калибрирания отвор на магнетвентила.
не може без разпробиване-няма как да вкараш газта близо до клапаните-няма отвори на колекторите...
Здравейте!
Искам да споделя личните си наблюдения върху моята кола и това което преживя с моито ЕКУ
Говорим за ABU 1.6 моно. поставиха ми газовото в сервиз ново не че неможех сам но тъкмо бях зел голфето и не исках да го барам аз. и така в сервиз. Майстора ми каза за проблема "може някой път като го обръщах от газ на бензин да не запали видиш клемата и ............ това поради грешки в компа" ок ама при мен беше всеки път когато обръштам от газ на бензин спирай вади клема ............... този АД 2 години и дъж ме е валял докат откачам и на крастовище съм оставал. ТОВА БЕШЕ ГОЛЯМ АД идва най-интересната част преди известно време смених Датчик на Хол (имам и тема в техническия на голф от там получих съвет да го сменя ) който няма нищо общо с газта!!!!!!! от тогава не си нося десет ключе в колата Имам предвит че не вадя клемата вече нито веднъж не ми се е наложило и си обръщам на газ и бензин нормално и работи и на двете перфекно е газта ми е спъната за икономия но по мое желание ))
ВЪПРОСА ми е следния: Възможно ли е Компа да блокира и да иска ресет ако грешките са две или повече но от различен тип една от газта една от не добре работещ датчик на хол и стига си карал почини малко а ако е само една от двете караш.
е като се замисля можеби има и грешки които са с висок приоритет и на една да не запали ........... или има значение броя повтаряния на една и съща грешка което определя приоритета сериозната на проблема на колата
е като си чета поста от после май много се замислям ))
Искам да споделя личните си наблюдения върху моята кола и това което преживя с моито ЕКУ
Говорим за ABU 1.6 моно. поставиха ми газовото в сервиз ново не че неможех сам но тъкмо бях зел голфето и не исках да го барам аз. и така в сервиз. Майстора ми каза за проблема "може някой път като го обръщах от газ на бензин да не запали видиш клемата и ............ това поради грешки в компа" ок ама при мен беше всеки път когато обръштам от газ на бензин спирай вади клема ............... този АД 2 години и дъж ме е валял докат откачам и на крастовище съм оставал. ТОВА БЕШЕ ГОЛЯМ АД идва най-интересната част преди известно време смених Датчик на Хол (имам и тема в техническия на голф от там получих съвет да го сменя ) който няма нищо общо с газта!!!!!!! от тогава не си нося десет ключе в колата Имам предвит че не вадя клемата вече нито веднъж не ми се е наложило и си обръщам на газ и бензин нормално и работи и на двете перфекно е газта ми е спъната за икономия но по мое желание ))
ВЪПРОСА ми е следния: Възможно ли е Компа да блокира и да иска ресет ако грешките са две или повече но от различен тип една от газта една от не добре работещ датчик на хол и стига си карал почини малко а ако е само една от двете караш.
е като се замисля можеби има и грешки които са с висок приоритет и на една да не запали ........... или има значение броя повтаряния на една и съща грешка което определя приоритета сериозната на проблема на колата
е като си чета поста от после май много се замислям ))
- GOLF III PLAY STATION3
- Мнения: 24
- Регистриран на: Чет 21 фев 2008 7:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Много добро инфо, 10 точки и от мен.
Четейки го, възникнаха няколко въпроса, ще се радвам ако някой знае да сподели.
1. При обикновената газова, с плочка, защо не се стапят буталата ако се кара на силно обеднени смеси? Ако не възниква детонация, заради виското октаново число, то има мн.висока температура, заради по-бавното горене. Оттам идва и нуждата от по-висока степен на сгъстяване, или по-голям аванс(първото изключително рядко срещано, второто и то)
2.При турбо двг със същата газова уредба и турбо испарител, как стоят нещата?
Ще се радвам ако някой ми разясни
Четейки го, възникнаха няколко въпроса, ще се радвам ако някой знае да сподели.
1. При обикновената газова, с плочка, защо не се стапят буталата ако се кара на силно обеднени смеси? Ако не възниква детонация, заради виското октаново число, то има мн.висока температура, заради по-бавното горене. Оттам идва и нуждата от по-висока степен на сгъстяване, или по-голям аванс(първото изключително рядко срещано, второто и то)
2.При турбо двг със същата газова уредба и турбо испарител, как стоят нещата?
Ще се радвам ако някой ми разясни
- group®
- Темерут
- Мнения: 9869
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
vaskoto1 написа:дюзите на моята спринцовка бяха най малките възможни-1.6мм....
Васе аз тия дето ги взех бяха на 1.4
Малко ще добавя към темата и по-специално за дюзите към ГИ (тъй като ми се наложи да понауча туй онуй за тях , та дано е полезно на някой):
Та видовете дюзи, тоест рейки с дюзи са 3 - валтек, метрикс и някакви други за които нямам инфо. Та основната разлика е в скоростта на дюзите, като най-бързи са метрикс - слагат се на по-мощни мотори (да кажем условно над 130к.с.). Валтека и другите(на които не им знам името) са по бавни, но имат едно предимство - могат да се сменят отделни инжектори. Тоест ако ви изгори 1 инжектор сменяте само него, а не цялата рейка, както аз с метрикса.
Цената на валкера е доста по ниска от тази на метрикса (около 150лв - сравнено с около250-600 на метрикса), което също е предимство. Немога да кажа каква би била разликата във вървежа при използване на валтек при по-мощен мотор, сравнено с метрикса, но по уверение на инженери такава усезаема има.
Ако имате кола с метрикс и ви се наложи да сменяте рейката, можете да сложите валтек, като се сменя само буксата и софтуерно се променя/регулира инжекторното време.
Също трябва да се отбележи, че живота на метрикса сравнено с валкера е по-кратък (не разполагам с данни точно колко). Но основно за живота на дюзите е начина по който газовото ЕКУ ги опрявлява. По-старите ЕКУ (и по-недомислени - моето) пускат един дълъг импулс към дюза, а по-новите (и измислени - това на Ваското1) пускат един къс и после няколко по-къси, което значително одължава живота на дюзата.
Ако купувате ГИ за колата си решете какви дюзи искате (метрикс или валтек - по-скъпи/по-евтини, по-вървежни/по-невървежни, неремонтируеми/ремонтируеми) и попитайте как ЕКУ-то ги управлява.
- krauser
- Мнения: 138
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 17:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Евалата пичове !!! Много изчерпателни мнения , удоволствие е да се четат ваште теми .Имам елементарен и прост въпрос Къде в София да отида за да ми монтират един хубав и качествен ГИ.колата е Г 4 1.4 16 V AKQ ?
P.S Надявам се и на това място да знаят всички проблеми с газта и как да ги решат! БЛАГОДАРЯ!!
P.S Надявам се и на това място да знаят всички проблеми с газта и как да ги решат! БЛАГОДАРЯ!!
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта