Няма термореле на фитъра а пресостат или датчик за високо и ниско налягане. Той се води здвоен датчик. 2-те крачета са за компресора другите за перката.
Това на коя степен да е перката според мен зависи от налягането в системата, колкото по-горещ става фреона толкова по-високо налягане и съответно включване на по-висока степен на перката. Когато е в движение с примерно 100 км може и да не се включва перка заради обдухването.
Може и да греша но така знам.
Иначе и при мен с пускането на климата се пуска перката на 1-ва степен и от време на време пуска и втора степен за известно време.
Кога работи перката на климатика
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Не съм компетентен по климатиците ,но както казах мойта кола за малко да спука компресора заради невключването на перката и подобни разсъждения дали трябва да включва или не.Ходих в сервиза на Климатрон и майстора дето работи каза че винаги трябва да включва и че ми се е прецакало релето и му почисти контактите оттогва винаги включва.При мене разбрах че нещата не са наред когато спуках радиатор и го смених с нов.Преди това усещах че климатика не е нещо в ред но си духаше студено.Като смених радиатора обаче колата нямаше как да загрява да включи перката и с ниска скорост климатика духаше топло вместо студено и след седене в задръстване рядко захладняваше 

Ето тук е мястото да питам и аз
Колеги имам Пасат '03 с климатроник. И като си говорим за климатици и перки ето проблем за решаване. Разбира се перката на климатроника върти винаги, когато той е включен. Отделно тази на мотора също си върти винаги - за тази кола така е правилно. НО - много често, когато се кара градско перката на климатика спира, когато колата не е в движение. Двигателя работи, но тъпата перка спира. Като спре, веднага се изключва и климатроника (значи сработва защита - това добре). След това, при потегляне, след 10-20м вървене на колата си се включва и няма никакви проблеми. Докато колата е в движение - всичко е супер. Спре ли - спира и студа. Но ако не е много топло навън - 23-26 градуса - почти не се изключва. Значително по-рядко. Може да караш 200км извънградско и няма проблем, но спре ли колата - спира и студа :'(
Помооощ
Помооощ
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: Сря 21 фев 2007 22:14
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEE 1996
- Местоположение: Велико Търново
Колеги нека да се включа и аз.
Моя Г3 е с климатик "Diavia" на вярно монтиран в Италия.Беше достатъчно зареден и вкарваше доста студен въздух.Но имаше следния проблем-при загряване на мотора ,при включване на перката на вентилатора се включваше и климатика без да е зададен старт.При охлаждане на мотора с изключванена перката спираше и климатика.При задаване на старт работеше без проблеми.Това ме наведе на мисълта ,че като агрегат климатика е добре но има нещо збъркано в ел.схемата на свързване.След доста мерене и разсъждения се оказа че единият диод /от двата/ в блока за управление на климатика /намира се зад акумулатора до разширителния съд/ ,е здрав но не участва в управлението .След като го приобщих всичко се оправи.Явно диода служи да диференцира сигнала към перката на вентилатора.
Мнение:
1.При включен климатик перката на вентилатора трябва да върти.
2.При повишена температура на двигателя трябва да сработва и втората степен на вентилатора.
3.Пресостата трябва да работи при повишаване и при понижаване на налягането,като на място се усеща по промянана оборотите, а в движение по допълнителното натоварване и разтоварване на двигателя.
НЯКОЙ БИ ЛИ РАЗКАЗАЛ КАК ПРИ СКОРОСТ НАД 100КМ /Ч РАЗБИРА ЧЕ ПЕРКАТА НА ВЕНТИЛАТОРА Е ИЗКЛЮЧЕНА.
Нека да не смесваме включване/изключване на вентилатора с включване/изключване на компресора в различните режими
Моя Г3 е с климатик "Diavia" на вярно монтиран в Италия.Беше достатъчно зареден и вкарваше доста студен въздух.Но имаше следния проблем-при загряване на мотора ,при включване на перката на вентилатора се включваше и климатика без да е зададен старт.При охлаждане на мотора с изключванена перката спираше и климатика.При задаване на старт работеше без проблеми.Това ме наведе на мисълта ,че като агрегат климатика е добре но има нещо збъркано в ел.схемата на свързване.След доста мерене и разсъждения се оказа че единият диод /от двата/ в блока за управление на климатика /намира се зад акумулатора до разширителния съд/ ,е здрав но не участва в управлението .След като го приобщих всичко се оправи.Явно диода служи да диференцира сигнала към перката на вентилатора.
Мнение:
1.При включен климатик перката на вентилатора трябва да върти.
2.При повишена температура на двигателя трябва да сработва и втората степен на вентилатора.
3.Пресостата трябва да работи при повишаване и при понижаване на налягането,като на място се усеща по промянана оборотите, а в движение по допълнителното натоварване и разтоварване на двигателя.
НЯКОЙ БИ ЛИ РАЗКАЗАЛ КАК ПРИ СКОРОСТ НАД 100КМ /Ч РАЗБИРА ЧЕ ПЕРКАТА НА ВЕНТИЛАТОРА Е ИЗКЛЮЧЕНА.
Нека да не смесваме включване/изключване на вентилатора с включване/изключване на компресора в различните режими
- kokovanev
- Мнения: 1170
- Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Изказванията на колегите titi28, °niksi° и did общо взето изчерпват темата... Моя климатик също е монтиран допълнително /Диавиа/, колата е с оригиналния радиатор, но с много по-мощен ел.мотор на перката, която не тръгваше с климатика - имаше "пробил" диод, оправихме го и от тогава /3 год./ се държи точно както го е описал колегата did.
Дехидрататора е сменен и климатика "ходи" на проверка всяка пролет - кеф цена няма...
Въпроса по-скоро е къде/как да свържем светодиод или крушка, която да ни сигнализира върти ли перката или не, защото при по-висока скорост /или шумен трафик наоколо/ не може да се чуе...


Въпроса по-скоро е къде/как да свържем светодиод или крушка, която да ни сигнализира върти ли перката или не, защото при по-висока скорост /или шумен трафик наоколо/ не може да се чуе...
- batkotivalio
- Мнения: 597
- Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
- Автомобил: VW Golf TDI
- Двигател: AJM
- Местоположение: София
- Контакти:
°niksi° написа:Няма термореле на фитъра а пресостат или датчик за високо и ниско налягане. Той се води здвоен датчик. 2-те крачета са за компресора другите за перката.
Това на коя степен да е перката според мен зависи от налягането в системата, колкото по-горещ става фреона толкова по-високо налягане и съответно включване на по-висока степен на перката. Когато е в движение с примерно 100 км може и да не се включва перка заради обдухването.
Може и да греша но така знам.
Иначе и при мен с пускането на климата се пуска перката на 1-ва степен и от време на време пуска и втора степен за известно време.
При мен работи и спира само на втората степен перката, какво може да е прецакано?
- kokobul
- Мнения: 470
- Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 20:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
нека да събудя темата
прочетох доста внимателно почти всичко
но няма случай като моя:
когато беше по хладно времето като пуснех климатика веднага се пуска и перката 1-ва степен
а сега като се затопли с пускането на климатаика веднага 2ра степен.....и така постоянно
много е дразнещо
какво ще кажете ?

прочетох доста внимателно почти всичко
но няма случай като моя:
когато беше по хладно времето като пуснех климатика веднага се пуска и перката 1-ва степен
а сега като се затопли с пускането на климатаика веднага 2ра степен.....и така постоянно
много е дразнещо
какво ще кажете ?
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Здравейте колеги,
Изчетох цялата тема поне три пъти и отидох при колата и запалих да проверя КОГА РАБОТИ ПЕРКАТА. След запалване оборотите са 800.
С натискане на бутона за включване на климатика компресора не тръгва ако врътката на таблото за управление не е поне на 1 .
Компресора включва работи известно време и спира и после пак тръгва и така нататък.
Вентилатора на радиатора не тръгва веднага, след заработване на компресора се включва за известно време и спира , после пак тръгва и т.н.
При включване на компресора оборотите от 800 отиват на 900.
Всички тези проби ги правих на студен двигател на място , като накрая температурата на мотора беше 50*С така че включването на вентилатора няма нищо общо с температурата на охладителната система.
Дали климатика ми е заводски не знам. Ако някой знае начин за определяне дали е слаган допълнително да каже.
Колата е GOLF3 GTI 2.0 2E 115 - Италианка Март 94 год. На компресора на климатика има табелка с надпис Сейко и произведено в Япония
Изчетох цялата тема поне три пъти и отидох при колата и запалих да проверя КОГА РАБОТИ ПЕРКАТА. След запалване оборотите са 800.
С натискане на бутона за включване на климатика компресора не тръгва ако врътката на таблото за управление не е поне на 1 .
Компресора включва работи известно време и спира и после пак тръгва и така нататък.
Вентилатора на радиатора не тръгва веднага, след заработване на компресора се включва за известно време и спира , после пак тръгва и т.н.
При включване на компресора оборотите от 800 отиват на 900.
Всички тези проби ги правих на студен двигател на място , като накрая температурата на мотора беше 50*С така че включването на вентилатора няма нищо общо с температурата на охладителната система.
Дали климатика ми е заводски не знам. Ако някой знае начин за определяне дали е слаган допълнително да каже.
Колата е GOLF3 GTI 2.0 2E 115 - Италианка Март 94 год. На компресора на климатика има табелка с надпис Сейко и произведено в Япония
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта