Първо здравейте на всички. Това ми е първия пост в този форум.
Сега по въпросите:
1. Спести си време и мини цялото шаси на пясъкоструй.
Ще ти струва 70лв, а ще спестиш мноооого време и ще стане по-качествено.
Виж как стана при мен:
http://krum.sirma.bg/bug/2003.12.16/index.html. Отне 5 часа с транспорта и после още 2 вечери пръскане с грунд след работа.
Когато свърша с купето, ще търся по химически път да го изчиста от грунда и галванизирам.
2. В никакъв случай не прави дъното от права ламарина.
Причините:
2.1 Ще хлопа като се движи колата и като стъпваш - правата ламарина винаги хлопа.
2.2 Няма да е толкова гъвкава конструкцията на шасито.
Решението:
- Или си вземаш нови дъна
- Или си извиваш подобен (ако можеш същия) профил на машина.
Рискове:
- При първото решение дъната в никакъв случай няма да са по-дебели и по-качествени от старите
- При второто решение не знам къде ще си намериш хора да ти извият профила. Един приятел, който реставрира Citroen DS '62, също е сложил прави дъна, неръждавейка при това, и сега иска да ги сменя. Каза, че е намерил решение къде да му извият профилите, при това пак от неръждавейка. Чакам го да ги направи и ще снеса информация
3. Калници и кит.
Когато реставрирахме на Явор костенурката (може би го помните от стария форум в дир-а), попаднахме случайно на един пластмасов калник. Благодат - няма кърпене, няма изчукване. Малко кит и... пръснахме боята.
По дебелите книги пише, че кита не трябва да е по-дебел от 3 мм.
Доколкото имам наблюдения, кита като е по-дебел се пука зверски, тъй че забрави с кит да изправиш кривини. Изчукваш ги, докато оправиш максимално кривините и после дооправяш с малко кит.
Това е от дебелите книги де, а иначе новите калници, които трябва да са перфектни, пак дърпат кит и искат доизкосуряване.
Все още съм на фаза "купе", тъй че не мога да помогна много, но ако има с какво да помогна - питай.