Въпрос относно датчик и термостат!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Maldini
Мнения: 119
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Въпрос относно датчик и термостат!

Мнениеот Maldini » Сря 08 авг 2007 22:19


Имам следното питане:
Има един датчик, който влиза в пластмасовия фланец с многото разклонения, дето влизат в него тръби по които движи антифриза, тръби към главата и още доста други тръби :lol: !
Преди време на тоя дачик имаше сложено някакво съпротивление и си отчиташе на таблото правилната температура!
След като един майстор на сточна гара преди време махна това съпротивление и температурата след даден период почна да не се отчита правилно!
Някъде на 80 градуса перката се включва!
Просто ми се ще да сменя този дачик!
Става дума за ABU!
Ако някой има идея за какво е точно този датчик и като отида в магазина какво да искам ще съм благодарен!
За жалост поради слабите ми познания не мога да дам по-точно описание за него :lol:
И питането ми за термостата все пак :)
Отивам в магазина и ми казват цза мойто ABU 1.6mi 75 кончета имало два термостата - единя отварял на 84 градуса, другия на 87 или нещо такова!
Някаква идея, кой трябва да закупя?




Потребителски аватар
kalinveliki
Мнения: 289
Регистриран на: Съб 29 юли 2006 18:17
Автомобил: VW T4
Двигател: 2.4D
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот kalinveliki » Чет 09 авг 2007 21:54


:019:


Потребителски аватар
polturgais
Мнения: 117
Регистриран на: Пон 06 авг 2007 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот polturgais » Чет 09 авг 2007 22:04


колега знаеш ли кои е наи правилния ход които мойеш да направиш паркираш колата за един ден в бокса сваляш термостата и датчика отиваш с тях в магазина и хората ти дават каквото ти трябва , казвам ти защото съм с същия двигател , сменях датчика(реле) на хол по каталог по номер на делкото ми дават датчик , разглобявам колата датчика не е същия та направих двоина работа един пут пари за бензин с моита кола после пак с друга кола , което са излишни разходи


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Чет 09 авг 2007 22:06


Датчици и прочие електроники само от официален представител.

Масово по магазините са турски.Китайците все още не са започнали да произвеждат датчици и термостати,но и това ще стане.


Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2045
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Мнениеот Glove » Чет 09 авг 2007 22:06


Това ти е датчика за температура на колата с 4-ри крака и е комбиниран за таблото и за компютъра погледни какъв цвят ти е датчика по него се орентират в магазина а за по-сигурно модел на двигател и година на колата


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Чет 09 авг 2007 22:51


Glove написа:Това ти е датчика за температура на колата с 4-ри крака и е комбиниран за таблото и за компютъра погледни какъв цвят ти е датчика по него се орентират в магазина а за по-сигурно модел на двигател и година на колата
:да:


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Чет 09 авг 2007 22:54


моя преди се беше прецакал и колата ми държеше 2000об. при загрял двигател просто датчика лъжеше компютъра и от там автоматичния смукач даваше обороти,когато я закачих на елкома датчкика показваше 34гр. за компа и 70 на таблото...луда работа. :wink:


Потребителски аватар
Maldini
Мнения: 119
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

По темата

Мнениеот Maldini » Пет 10 авг 2007 22:13


jagler написа:моя преди се беше прецакал и колата ми държеше 2000об. при загрял двигател просто датчика лъжеше компютъра и от там автоматичния смукач даваше обороти,когато я закачих на елкома датчкика показваше 34гр. за компа и 70 на таблото...луда работа. :wink:

И при мене се получава също разлика в темп ературите :)
Като я качат на компа разликата е само към 25 градуса :)
Интересното ми е обаче, каква роля е играело онова съпротивление дето е било на датчика и как точно е функционирало! Докато го имаше там температурата си показваше точно :)


Потребителски аватар
Maldini
Мнения: 119
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

По темата

Мнениеот Maldini » Пет 10 авг 2007 22:19


Glove написа:Това ти е датчика за температура на колата с 4-ри крака и е комбиниран за таблото и за компютъра погледни какъв цвят ти е датчика по него се орентират в магазина а за по-сигурно модел на двигател и година на колата

Благодаря за информацията, само не разбрах къде да го гледам тоя цвят!
Само по модел на двигателя и годината дали ще стане!
Понеже като питах за термостата викат има два - единя отваря на 84 градуса, другия на 87. Няма ли начин с Auto Data или нещо такова да се разбере кой термостат да взема? По нагоре някой беше писал разглабяш и гледаш, ако можех това нямаше да задавам въпроси в тоя форум :)


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Мнениеот Ronin » Пет 10 авг 2007 22:28


1.6 АБУ 75 к.с Термостата е на 84 С. Аз съм с същия мотор и съм с 87 С термостат ама такъв имах такъв сложих инъче е на 84 С


Потребителски аватар
Вангел
Мнения: 117
Регистриран на: Вто 07 авг 2007 23:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

:)

Мнениеот Вангел » Пет 10 авг 2007 22:35


не се сещам кво ще стане ако вместо 84 градуса сложиш 87.....
виж за деветдесет и няколко си вече бих се замислил:)


Потребителски аватар
Maldini
Мнения: 119
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

По темата

Мнениеот Maldini » Пет 10 авг 2007 22:40


За термостата разбрах, за което благодаря :)
Сега относно датчика за температурата на двигателя:
Някой по-нагоре беше написал да се взима само от официален вносител!
Че всички били турски - как да го разбирам това?
И по-точно няма ли да стане да го взема от Ауто Плюс да речем?


Потребителски аватар
Maldini
Мнения: 119
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

По темата :)

Мнениеот Maldini » Съб 11 авг 2007 23:51


Искам да запитам пак :) за датчика за температурата дето е потопен в Антифриза. Та за въпросния датчик - при неговата смяна, сменя се това дето е потопено в антифриза или и двете - потопеното в антифриза и това дето влиза като кабел в самия датчик/с палчетата дето са на него/.
Питането е свързано с това съпротивление дето беше на накрайника/с многото кабелчета/ влизащ в самия датчик! Защото ако датчика е само долната част/потопената в антифриза/, без това дето влиза в него/ кабелите с накрайника влизащ в датчика/ явно проблема няма да се оправи, понеже съпротивлението беше на него.
Бахти не знам дали се изразих като хората :)
Ако някой ме е разбрал ще съм Благодарен да каже кое как е :)
Предварително Благодаря!


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Нед 12 авг 2007 0:12


датчика представлява едно цяло главина която контактува с антифриза и куплунг за кабелите от горе с 4 извода. :wink:


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 12 авг 2007 8:53


И по-точно няма ли да стане да го взема от Ауто Плюс да речем?

Не четеш колега , не четеш ... :x Виж изнамери темичката точно за 4 пинов датчик , единия от които беше от А+ ..... има интересно :)
Ха намерих я :)
http://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=34198&highlight=



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 81 госта