
Карам VW Polo 1.0 1992.
На 4-ти заминах за море. Тръгнах от София и всичко беше ок. На високи обороти колата работеше перфектно, но забелязах чат пат да пуска бяло-сив дим отзаде...
Около 30 км след като слязох от пловдивската и тръгнах по нормалното шосе в посока Стара Загора, поради голяма колона намалих и съответно свалих предавките и оборотите на мотора. Тогава усетих, че колата не се държи добре на ниски и взе да ми гасне. Не се впрегнах особено и продължих.
Часове по-късно след като пристигнах и оставих возилото да изстине, реших да се заровя и да разгледам макар и да не съм много нясно с моторите. Когато отворих кутията на въздушния филтър установих, че вътре плават около 300 мл масло. Когато проверих щеката нивото беше на 2/3 от разстоянието м/у мин и макс (на тръгване беше на макса). Изведох маркуча който вкарва газове в кутията на филтъра и запуших дупката. Попих разлятото и изчистих всичко. Колата се съвзе и проработи нормално и на ниски обороти. Днес се прибрах от море и за 500км не е имало никакви ядове нито пък загуба на масло...
Дали проблемът е в това, че първоначално нивото е било до капата и маслото е тънко полу синтетика и желателно ли е да сменя с минерално масло за този автомобил на тези години?