ТАП КАК ДА РАЗБЕРА МАКСИМАЛНОТО ПРЕДВАРЕНИЕ
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Пет 10 авг 2007 10:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
ТАП КАК ДА РАЗБЕРА МАКСИМАЛНОТО ПРЕДВАРЕНИЕ
ПЪРВОНАЧАЛНО СЛОЖИХ ТАП НА 5 ГРАДУСА КОЛАТА ВЪРВЕШЕ ДОБРЕ СЛЕД ТОВА ГО СЛОЖИХ НА 7.5 И ИМАМ ЧУВСТВОТО ЧЕ СЕГА ВЪРВИ ПО ДОБРЕ.КАК МОГА ДА РАЗБЕРА КОЕ Е МАКСИМАЛНОТО ПРЕДВАРЕНИЕ КОЕТО НЯМА ДА ВРЕДИ НА МОТОРА.КАЗАХА МИ ДА ПРОБВАМ НА ПЕТА СКОРОСТ С ОКОЛО 40КМ ДА ПОДАМ РЯЗКО ГАЗ АКО ПРЕДВАРЕНИЕТО БИЛО ГОЛЯМО ЩЯЛО ДА СЕ ЧУВА ТРАКАНЕ.НО ТОГАВА КОЛАТА Е НА ОКОЛО 1200 ОБОРОТА А НАЛИ ТАП ВНАСЯ МАКСИМАЛНО ПРЕДВАРЕНИЕ КЪМ 2500-3000.АКО ГО НАПРАВЯ ДА ИЗТРАКВА НА ПЕТА ПРИ ОКОЛО 1200 ОБОРОТА ДАЛИ ПОСЛЕ КОГАТО ТАП ДАДЕ МАКСИМАЛНО ПРЕДВАРЕНИЕ ТО НЯМА ДА Е ТВЪРДЕ ГОЛЯМО И КАК ДА РАЗБЕРА.НА ПРАЗЕН ХОД ПРОБВАХ ВСИЧКИ ГРАДУСИ НА ПРЕДВАРЕНИЕ ОТ ТАП НО НЯМА ПРОМЯНА.КАК НАИСТИНА ДА РАЗБЕРА ЧЕ ТАП РАБОТИ И ДАВА НЯКАКВО ПРЕДВАРЕНИЕ.
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Аз съм с предварение около 28 градуса. Някои ще кажат "тоя е луд", но аз съм го постигнал опитно, при това предварение колата ми върви страхотно и харчи непонятно малко за газ. (разбира се на бензин не е добре но така или иначе се кара само докато загреее малко) Горе-долу търсих оптималното предварение около месец и сега съм страшно доволен. Разбира се не всяка кола трябва да е така, така че ако имате желание може да пробвате (глава не боли) 

-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Пет 10 авг 2007 10:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- lozan67
- Мнения: 734
- Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
тап
Моя е на 7,5 градуса , на 9 градуса вървеше по-добре, но празния ход беше като на разцентрована ярмомелка. Нагласих си го опитно първо 12, 9 на 7,5 се успа и разход и вървеж. 

-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Пет 10 авг 2007 10:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: тап
нали на празен ход уж не дава предварение.сложих го на 7.5 върви много добре но напразен ход прекъсва.ТАП който вземах няма копче за изключване пробвах като издърпах буксата на ТАП и белия и кафевия кабел които отиват към делкото ги дадох на късо но пак работеше неравномерно.явно имам проблем със изпарителя.lozan67 написа:Моя е на 7,5 градуса , на 9 градуса вървеше по-добре, но празния ход беше като на разцентрована ярмомелка. Нагласих си го опитно първо 12, 9 на 7,5 се успа и разход и вървеж.
- auubau
- Мнения: 162
- Регистриран на: Вто 05 юни 2007 18:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
И аз си взех ТАП на Runel и определено работи и то стабилно без никакви аномалии и т.н. Та в началото му сложих 5 градуса и веднага се усети разлика, но реших да сложа 10 - и поне на празен ход се вдигнаха доста оборотите, но при натоварване на двигателя на празен ход (потегляне с малко или без газ) лесно угасваше
а вървежа беше много добре. Сега е на 7,5 , върви добре, не гасне и пали от раз.
Мисля че това е оптималния ъгъл при условие че центровката на бензин е точна.


- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Много е коментирано ама аз обичам да пиша (и като повечето колеги не обичам много много търсачката макар че изнамира много неща).Та по същество :
ТАП е Timing Advance Processor
http://www.runel-tech.com/?p=productsList&iCategory=5 - има изписано много какво е и как работи и за какво се ползва.
В резюме е джаджа,която променя предварението на запалването спрямо оборотите на които е колата (същото го има и на бензин ама за газ-та е друго предварението).Реално погледнато това нещо следи на какви обороти е колата и според това определя колко още предварение да сложи освен това,което си идва от центровката.Така се подобрява изгарянето на горивото и съответно колата върви повече и харчи по-малко.Аз лично съм се ориентирал към марката A.E.B. и един колега ги дава по 50лв втора употреба.По-свестни ми се виждат от тези дето съм ти дал линк към тях.
Друго съществено мисля че няма....останлото инфо по случая е описано в статията.Също има доста неща по въпроса в темата ми малко по-надолу "монтиране на газова с ламбда контрол на 1.8 ABS"
Успех!
ТАП е Timing Advance Processor
http://www.runel-tech.com/?p=productsList&iCategory=5 - има изписано много какво е и как работи и за какво се ползва.
В резюме е джаджа,която променя предварението на запалването спрямо оборотите на които е колата (същото го има и на бензин ама за газ-та е друго предварението).Реално погледнато това нещо следи на какви обороти е колата и според това определя колко още предварение да сложи освен това,което си идва от центровката.Така се подобрява изгарянето на горивото и съответно колата върви повече и харчи по-малко.Аз лично съм се ориентирал към марката A.E.B. и един колега ги дава по 50лв втора употреба.По-свестни ми се виждат от тези дето съм ти дал линк към тях.
Друго съществено мисля че няма....останлото инфо по случая е описано в статията.Също има доста неща по въпроса в темата ми малко по-надолу "монтиране на газова с ламбда контрол на 1.8 ABS"
Успех!
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта