ТАП КАК ДА РАЗБЕРА МАКСИМАЛНОТО ПРЕДВАРЕНИЕ

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
predator73
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 10 авг 2007 10:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

ТАП КАК ДА РАЗБЕРА МАКСИМАЛНОТО ПРЕДВАРЕНИЕ

Мнениеот predator73 » Пет 17 авг 2007 7:38


ПЪРВОНАЧАЛНО СЛОЖИХ ТАП НА 5 ГРАДУСА КОЛАТА ВЪРВЕШЕ ДОБРЕ СЛЕД ТОВА ГО СЛОЖИХ НА 7.5 И ИМАМ ЧУВСТВОТО ЧЕ СЕГА ВЪРВИ ПО ДОБРЕ.КАК МОГА ДА РАЗБЕРА КОЕ Е МАКСИМАЛНОТО ПРЕДВАРЕНИЕ КОЕТО НЯМА ДА ВРЕДИ НА МОТОРА.КАЗАХА МИ ДА ПРОБВАМ НА ПЕТА СКОРОСТ С ОКОЛО 40КМ ДА ПОДАМ РЯЗКО ГАЗ АКО ПРЕДВАРЕНИЕТО БИЛО ГОЛЯМО ЩЯЛО ДА СЕ ЧУВА ТРАКАНЕ.НО ТОГАВА КОЛАТА Е НА ОКОЛО 1200 ОБОРОТА А НАЛИ ТАП ВНАСЯ МАКСИМАЛНО ПРЕДВАРЕНИЕ КЪМ 2500-3000.АКО ГО НАПРАВЯ ДА ИЗТРАКВА НА ПЕТА ПРИ ОКОЛО 1200 ОБОРОТА ДАЛИ ПОСЛЕ КОГАТО ТАП ДАДЕ МАКСИМАЛНО ПРЕДВАРЕНИЕ ТО НЯМА ДА Е ТВЪРДЕ ГОЛЯМО И КАК ДА РАЗБЕРА.НА ПРАЗЕН ХОД ПРОБВАХ ВСИЧКИ ГРАДУСИ НА ПРЕДВАРЕНИЕ ОТ ТАП НО НЯМА ПРОМЯНА.КАК НАИСТИНА ДА РАЗБЕРА ЧЕ ТАП РАБОТИ И ДАВА НЯКАКВО ПРЕДВАРЕНИЕ.




ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пет 17 авг 2007 7:53


5-6 градуса е нормалното предварение в добавка за газ.
Повече не е необходимо според мене.
Ами на обороти когато е колата и променяш предварението, трябва леко да се променят оборотите на празен ход - значи действа Тап-а.


Потребителски аватар
IVD
Мнения: 352
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот IVD » Пет 17 авг 2007 8:24


Колега вчера от 9 го направих на 12 и сега о чудо колата взе да върви и на газ. :lol: За разхода трябва да мине време да се засече.


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Пет 17 авг 2007 9:16


Аз съм с предварение около 28 градуса. Някои ще кажат "тоя е луд", но аз съм го постигнал опитно, при това предварение колата ми върви страхотно и харчи непонятно малко за газ. (разбира се на бензин не е добре но така или иначе се кара само докато загреее малко) Горе-долу търсих оптималното предварение около месец и сега съм страшно доволен. Разбира се не всяка кола трябва да е така, така че ако имате желание може да пробвате (глава не боли) :D


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 17 авг 2007 10:21


Нужно ли е да се пише с големи букви?


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 17 авг 2007 10:46


10 градуса(при норма 6+/-2 градуса)......ама чакай бе-ти с какъв ДВГ си?????Ами нали от това зависи и от степента на компресия.....тя е различна за различните ДВГ.....


predator73
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 10 авг 2007 10:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот predator73 » Пет 17 авг 2007 10:48


GOLF2 1.3 КАРБУРАТОР


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 17 авг 2007 10:52


predator73 написа:GOLF2 1.3 КАРБУРАТОР

А.... там съм импотентен.....


Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

тап

Мнениеот lozan67 » Пет 17 авг 2007 17:59


Моя е на 7,5 градуса , на 9 градуса вървеше по-добре, но празния ход беше като на разцентрована ярмомелка. Нагласих си го опитно първо 12, 9 на 7,5 се успа и разход и вървеж. :D


predator73
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 10 авг 2007 10:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: тап

Мнениеот predator73 » Съб 18 авг 2007 8:09


lozan67 написа:Моя е на 7,5 градуса , на 9 градуса вървеше по-добре, но празния ход беше като на разцентрована ярмомелка. Нагласих си го опитно първо 12, 9 на 7,5 се успа и разход и вървеж. :D
нали на празен ход уж не дава предварение.сложих го на 7.5 върви много добре но напразен ход прекъсва.ТАП който вземах няма копче за изключване пробвах като издърпах буксата на ТАП и белия и кафевия кабел които отиват към делкото ги дадох на късо но пак работеше неравномерно.явно имам проблем със изпарителя.


Потребителски аватар
chobi
Мнения: 25
Регистриран на: Нед 08 юли 2007 7:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот chobi » Съб 18 авг 2007 8:59


Голф 3 1.6 АЕЕ газова инжекция Фобос - първоначално карах с 5 и ми се струваше добре но сега съм с 7.5 и определено е много по-добре. Повече не смея да го пипам че току виж съм прецакал нещо. Успех!


Потребителски аватар
auubau
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 05 юни 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Мнениеот auubau » Пон 17 сеп 2007 16:51


И аз си взех ТАП на Runel и определено работи и то стабилно без никакви аномалии и т.н. Та в началото му сложих 5 градуса и веднага се усети разлика, но реших да сложа 10 - и поне на празен ход се вдигнаха доста оборотите, но при натоварване на двигателя на празен ход (потегляне с малко или без газ) лесно угасваше :( а вървежа беше много добре. Сега е на 7,5 , върви добре, не гасне и пали от раз. :drive Мисля че това е оптималния ъгъл при условие че центровката на бензин е точна.


Потребителски аватар
adington
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 13 май 2005 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот adington » Пон 17 сеп 2007 22:15


Колеги, извинявайте за много ламерския въпрос, ама...
Какво е аджеба ТАП???
Мерси много... :oops:
П.С. И аз съм с газчица, и аз искам малко повечко да фърфи :lol:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 17 сеп 2007 22:25


Много е коментирано ама аз обичам да пиша (и като повечето колеги не обичам много много търсачката макар че изнамира много неща).Та по същество :
ТАП е Timing Advance Processor
http://www.runel-tech.com/?p=productsList&iCategory=5 - има изписано много какво е и как работи и за какво се ползва.
В резюме е джаджа,която променя предварението на запалването спрямо оборотите на които е колата (същото го има и на бензин ама за газ-та е друго предварението).Реално погледнато това нещо следи на какви обороти е колата и според това определя колко още предварение да сложи освен това,което си идва от центровката.Така се подобрява изгарянето на горивото и съответно колата върви повече и харчи по-малко.Аз лично съм се ориентирал към марката A.E.B. и един колега ги дава по 50лв втора употреба.По-свестни ми се виждат от тези дето съм ти дал линк към тях.
Друго съществено мисля че няма....останлото инфо по случая е описано в статията.Също има доста неща по въпроса в темата ми малко по-надолу "монтиране на газова с ламбда контрол на 1.8 ABS"
Успех!


mirovasi
Мнения: 17
Регистриран на: Съб 17 фев 2007 18:56
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот mirovasi » Пон 10 дек 2007 22:06


А някой да е подкарвал 2Е на метан и колко предварение му е дал.Аз съм му дал 12,5 при повече ми се стори че не върви.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Carfan и 49 госта