Диво харчене на масло
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Числата са съответно статичен/динамичен вискозитет за маслото , т.е. при температура около 20 град. и максимална работна темп. ,интересното е че като съм гледал графики за избор на масла по съответна годишна температура май 15/40 покрива нашия район -20/ +42, демек е всесезонно.А марки-дал господ, аз съм с Мобил полу-с. 10/40, разход 0.5л. на 6000км , пробег 136к(ако е верно).Но това не значи да си сложиме грес в картера, както и неква мазна водица
joker написа:А аз не мога да препоръчвам защото нямам съответния ценз.....но VW пишат единствено за 10W40 и само на едно място видях да дават като евентуална алтернатива 15W40(но не в зависимост от изминатите километри)....
Всъщност индекса на маслото се избира в зависимост от климатичните особености на съответния географски район....Прочети темата за маслата в "Полезни"....просто не върви да преразказвам една толкова грамотно и интересно написана тема от хора далеч над мене като компетентност в техниката при условие,че я има в оригинал...
Аз карам само с 10W40 и не бих ползвал друго масло.....
Колега joker здравей, имам питане. Какво ти е мнението за 5W40, пълна синтетика. Правилно ли е да се кара с такова. Аз карам с това вече 3 години, защото количката си ми дойде от Италия с такова на CASTROL- TXT 5W40 (имаше си стикер за смяна). Моите впечатления са много добри от това масло и зимата и лятото, а и отговаря на спецификациите на VW 501,502. Проблема е че си доливам редовно от него, а пък няма май пълна синтетика на CASTROL на 10W, освен 10W60 TWS.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Като писах ,че не ползвам друго освен 10W40 имах впредвид,че индекс над 10W и под 40 ,просто не биха отговаряли на нашите температурни условия (е за 15W е спорно)и конструкцията на ФВ двигателя.. всичко от 0 до 10 W и над 40(е чак за 60 не знам) имайки впредвид значението на индексите и нашите температурни условия- става...просто е доста по-скъпо да произведеш масло с такъв голям температурен диапазон на вискозитета.ама четете статиите в раздела "Полезни" на форума да му се не види макар......толкова интелигетни колеги са ги поствали,че ме е срам дилетантски да ги преразказвам....Ама като питаш ...
Моля за извинение елита на техническата мисъл от форума!!!!
Моля за извинение елита на техническата мисъл от форума!!!!
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
RS6- какъв ти е двигателя?5W40 е задължително за новото поколение двигатели от типа 1,6/ 101к.с.Ако Кастрол няма 10W40, тогава кой ще има 

Последна промяна от K22 на Сря 29 авг 2007 9:32, променено общо 1 път.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
ikonoma написа:До колегата, който написа, че е нормално да гори 1л/1000км.
Това е за основен ремонт направо. При такъв разход колата ще пуши повече от Икарус и свещите няма да ги виждаш от масло. За сведение на жигулов мотор се прави основен ремонт при 700 гр/1000км.
На колегата предлагам малко да почете статиите на мнооого по-умни от мене хора и после да пиши за Жигулетата и Икарусите...
Нищо от това което съм написал не е МОЕ твърдение а извадка от технически характеристики и експлоатационни разходи на ФВ!!!!
И да допълня още нещо....
Моята понякога гори до 200 мл/1000 км-и е след смяна на вложки...преди гореше до 400/1000 км но и в двата случая не пушеше(освен еднократно при запалване когато бе за смяна на вложките) и свещите бяха и са бели като порцелана на изолатора им...
А за основния ремонт..да си чувал за налягане на маслото,като критерий за основен ремонт???
Последна промяна от joker на Сря 29 авг 2007 9:51, променено общо 3 пъти.
- kokovanev
- Мнения: 1170
- Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен


П.П. Харчат луди пари за колите си - дори и ментетата при тях излизат на ужасяващи цени, когато смятам рублите или доларите /мн. си ги обичат.../ в лв...
П.П. 2 За Опел-ите р-да на масло си е даден така заводски - мое приятелче смени 2-ка КР с Вектра А 2000 куб. /за толкова стигаха парите.../ поради умножаващо се семейство и когато го прочете това 0,75 л. се поизненада...


-
- Мнения: 419
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 22:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
joker написа:ikonoma написа:До колегата, който написа, че е нормално да гори 1л/1000км.
Това е за основен ремонт направо. При такъв разход колата ще пуши повече от Икарус и свещите няма да ги виждаш от масло. За сведение на жигулов мотор се прави основен ремонт при 700 гр/1000км.
На колегата предлагам малко да почете статиите на мнооого по-умни от мене хора и после да пиши за Жигулетата и Икарусите...
Нищо от това което съм написал не е МОЕ твърдение а извадка от технически характеристики и експлоатационни разходи на ФВ!!!!
И да допълня още нещо....
Моята понякога гори до 200 мл/1000 км-и е след смяна на вложки...преди гореше до 400/1000 км но и в двата случая не пушеше(освен еднократно при запалване когато бе за смяна на вложките) и свещите бяха и са бели като порцелана на изолатора им...
А за основния ремонт..да си чувал за налягане на маслото,като критерий за основен ремонт???
Ти налягането знаеш ли от какво зависи - от хлабините в шийките на коляновия и разпределителния вал. Когато се разхлопат налягането пада.
Имаш ли манометър за налягане на маслото?
Разхода на масло зависи най-вече от износването на цилиндрово-буталната група(маслообирателния сегмент) и в по-малка степен от гумички на клапаните.
K22 написа:RS6- какъв ти е двигателя?5W40 е задължително за новото поколение двигатели от типа 1,6/ 101к.с.Ако Кастрол няма 10W40, тогава кой ще има
2.0 /2E/. Но не мисля, че кубатурата е определящ фактор за маслото. А че е за новото поколение двигатели, така е. Но те всички нови серии масла са за тях. Важното е да покриват изискванията на производителя и за по-старите.
А най-важният критерии за маслото е колко държиш на колата си, а не колко е стара.

При новите масла се набляга най-вече на тяхната дълготрайност, с цел по-дълъг пробег, по-редки смени (LONGLIFE) , ЗА ДА ОТГОВАРЯТ НА НОВИТЕ ЕКОЛОГИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19710
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Да пооцапам още малко и тук, защото ми е съвсем шпрясно, от преди 3 часа
Както виждате, и brabus потвърди, че при високи обороти е нормално да си литва масълцето
Наистина в книжката на Голфа дават разход до 1л/1000км. пробег. Дали това е разхода, при който трябва да хвърлиш мотора, или е нормален максимален... това не смея да коментирам!
Факт е, че предния ми Голф2, 1.6Д с почти 1мм. ръб в цилиндрите ми изяхдаше по 1.5л/10 000км.
Преди 2 смени бях сложил SHELL 10W40. Ами на около 8к км. реших да погледна как е щеката и щях да падна! Едва се беше нацапала на крайчето!
От 2 смени съм с MOTUL 6100 /10W40- 80% синтетика/
За 10 000 км. ми се губи по около 450гр. масло, защото ми тече от ганитурата на картера (със собствения си ляв крак скапах резбата на едно от хилядите болтчета, а сега, за да го оправя, трябва да отделям скоростите от мотора, за да може да се бръкне там
)
Преди 3 часа пак смених маслото със същото 6100. Предложиха ми и 15W50, но отказах.
М/у другото, както MOTUL, така и SHELL подържат спецификациите на VW.
Само дето ШЕЛ-ското ми го издуха за отрицателно време, а мотула не!
Добре се държи колата и с IGOL, пак 10W40. Даже днес се колебаех м/у двете, ама на IGOL е полусинтетика, макар и доста по-евтино, та предпочетох Мотулче

Както виждате, и brabus потвърди, че при високи обороти е нормално да си литва масълцето

Наистина в книжката на Голфа дават разход до 1л/1000км. пробег. Дали това е разхода, при който трябва да хвърлиш мотора, или е нормален максимален... това не смея да коментирам!
Факт е, че предния ми Голф2, 1.6Д с почти 1мм. ръб в цилиндрите ми изяхдаше по 1.5л/10 000км.
Преди 2 смени бях сложил SHELL 10W40. Ами на около 8к км. реших да погледна как е щеката и щях да падна! Едва се беше нацапала на крайчето!
От 2 смени съм с MOTUL 6100 /10W40- 80% синтетика/
За 10 000 км. ми се губи по около 450гр. масло, защото ми тече от ганитурата на картера (със собствения си ляв крак скапах резбата на едно от хилядите болтчета, а сега, за да го оправя, трябва да отделям скоростите от мотора, за да може да се бръкне там

Преди 3 часа пак смених маслото със същото 6100. Предложиха ми и 15W50, но отказах.
М/у другото, както MOTUL, така и SHELL подържат спецификациите на VW.
Само дето ШЕЛ-ското ми го издуха за отрицателно време, а мотула не!
Добре се държи колата и с IGOL, пак 10W40. Даже днес се колебаех м/у двете, ама на IGOL е полусинтетика, макар и доста по-евтино, та предпочетох Мотулче

- KING-T
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 13 юли 2007 11:47
- Автомобил: VW Bora TDI 90кс
- Двигател: AGR 2000г
- Местоположение: Русе
Аз карам с Titan 15W40 и нивото след 1000 км. не ми е мръднало въобще.За сега съм доволен от маслото.
Последна промяна от KING-T на Сря 29 авг 2007 18:44, променено общо 1 път.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта