Обезвъздушаване на съединител
- Plumber
- Мнения: 1426
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна / The Hague
Обезвъздушаване на съединител
Колеги вчера си обезвъздушавах помпите на съединителя.Тръгнах от долната,тази която е на скоростната кутия,При изпускане на въздуха,педала падна долу и 2-3 мин.не пожела да се вдигне.После се оправи сам.Изкарах въздуха и от горната помпа(имаше малко за разлика от долната).Резултата е че сега съединителя отделя малко по-нагоре от преди.Преди беше почти към средата.Та въпроса ми е така ли трябва да е?Да отделя по горе или нещо не съм направил както трябва?
- MobilLife
- Мнения: 551
- Регистриран на: Пет 31 мар 2006 16:39
- Автомобил: Wv golf 5 +
- Двигател:
- Местоположение: Мездра-Марс
- Контакти:
Re: Обезвъздушаване на съединител
faf4o написа:Колеги вчера си обезвъздушавах помпите на съединителя.Тръгнах от долната,тази която е на скоростната кутия,При изпускане на въздуха,педала падна долу и 2-3 мин.не пожела да се вдигне.После се оправи сам.Изкарах въздуха и от горната помпа(имаше малко за разлика от долната).Резултата е че сега съединителя отделя малко по-нагоре от преди.Преди беше почти към средата.Та въпроса ми е така ли трябва да е?Да отделя по горе или нещо не съм направил както трябва?
Колега искаш да кажеш че е станало по-лошо от преди ли?Най-лесния начин за обезвъздушаване е да отвиеш щуцера да тече и следиш течноста в казанчето и доливаш....иначе ти трябва помощник и яко помпане.Нормално е педала да остане долу за малко - върни го на ръка - незнам защо си обезвъздушавал но при мен педала при натискане оставаше долу...и т.н......и се стигна до смяна на долната помпа.....
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Обезвъздушаване на съединител
MobilLife написа:Най-лесния начин за обезвъздушаване е да отвиеш щуцера да тече и следиш течноста в казанчето и доливаш....
Амиии... при мен не текна
По-точно, текна от долната помпа, но испразни яко горната.
Според мен - по-добре с помпене,ама...
- MobilLife
- Мнения: 551
- Регистриран на: Пет 31 мар 2006 16:39
- Автомобил: Wv golf 5 +
- Двигател:
- Местоположение: Мездра-Марс
- Контакти:
Re: Обезвъздушаване на съединител
radotom написа:MobilLife написа:Най-лесния начин за обезвъздушаване е да отвиеш щуцера да тече и следиш течноста в казанчето и доливаш....
Амиии... при мен не текна
По-точно, текна от долната помпа, но испразни яко горната.
Според мен - по-добре с помпене,ама...
Става бе колега. Исе върши от сам човек - в едната ръка ключето ; в другата шишето - имам в предвид - спирачна течност не бира и гледаш да не засмуче въздух от казанчето..... ма ти ги знаеш тия работи по-добре от мен кво ти обяснявам...
- RAD&KO
- Мнения: 132
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 14:42
- Автомобил: Passat Variant B3 [3A5 35I]
- Двигател: PB 1990
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
Привет! Поради спешната необходимост от път и влошено масло (вместо DOT4, долях DOT3, резултата е гаден ...) и със съвет от Niksi (Много благодаря.), успях да сменя спирачната течност и да обезвъздуша всичко.
При обезвъздушаването на спирачната система се започва от най крайната точка от резервоара на спирачната течност - заден десен спирачен апарат (от щуцера), после заден ляв, после преден десен и накрая преден ляв! Резервната гума се подминава с презрение
За да обезвъздушите спирачната система и съединителя задължително трябват двама човека (един на винтилите др. помпа ) и 2 литра спирачно масло!!!
Та изтеглих със спринцовка всичко от "казанчето", останалото източих от маркуча под казанчето, отворих винтилите (щуцери)за обезвъздушаване и на двете помпи. От долната помпа - на съединителя - изтече доста, каквото остана по спирачната системата го избутах при обезвъздушаването.
Налях масло - Castrol DOT4. Такова намерих ...
Това е за Passat 1.8i - PB.
Съединител - напълних резервоара на спирачната течност до горе, изчаках докато текна и от щуцера на долната помпа и започнах с обезвъздушаване на горната помпа. Помпане, задържане до дупка и шръц-ц-ц-ц през винтила за обезвъздушаване (щуцер). Помпах докато съединителя стана "плътен". Откакто смених "комплект съединител", педала е мек и плътен, точно като на нов автомобил. Приятно е!
После с долната помпа и тогава със спирачките.
При спирачките давам на контакт докато помпата нагнети налягане в системата и спре, а лампата за ABS изгасне. Помпане, задържане до дупка и шръц-ц-ц-ц през винтила за обезвъздушаване и така за всяко колело поотделно. Надявам се да съм бил полезен. Успех!
При обезвъздушаването на спирачната система се започва от най крайната точка от резервоара на спирачната течност - заден десен спирачен апарат (от щуцера), после заден ляв, после преден десен и накрая преден ляв! Резервната гума се подминава с презрение
За да обезвъздушите спирачната система и съединителя задължително трябват двама човека (един на винтилите др. помпа ) и 2 литра спирачно масло!!!
Та изтеглих със спринцовка всичко от "казанчето", останалото източих от маркуча под казанчето, отворих винтилите (щуцери)за обезвъздушаване и на двете помпи. От долната помпа - на съединителя - изтече доста, каквото остана по спирачната системата го избутах при обезвъздушаването.
Налях масло - Castrol DOT4. Такова намерих ...
Това е за Passat 1.8i - PB.
Съединител - напълних резервоара на спирачната течност до горе, изчаках докато текна и от щуцера на долната помпа и започнах с обезвъздушаване на горната помпа. Помпане, задържане до дупка и шръц-ц-ц-ц през винтила за обезвъздушаване (щуцер). Помпах докато съединителя стана "плътен". Откакто смених "комплект съединител", педала е мек и плътен, точно като на нов автомобил. Приятно е!
После с долната помпа и тогава със спирачките.
При спирачките давам на контакт докато помпата нагнети налягане в системата и спре, а лампата за ABS изгасне. Помпане, задържане до дупка и шръц-ц-ц-ц през винтила за обезвъздушаване и така за всяко колело поотделно. Надявам се да съм бил полезен. Успех!
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Нормално е педала на съединителя да остане долу при обезвъздушаване, защото няма пружина на самия педал която да го връща. Тази дето я има е серво пружина и има друга цел. Всъщност тя го задържа долу.
Затова в такъв случай се помпа с ръка докато се пообезвъздуши и спре да остава долу.
Напълно възможно е да се обезвъздуши всичко и от сам човек. Просто се запира съответния педал в натиснато положение с подходяща летва към седалката. Разбира се по-бавно е, но става.
Ако целта е само смяна на течността е действително по-добре да се смени по метода "без опразване", и така да се спести обезвъздушаването изобщо.
Затова в такъв случай се помпа с ръка докато се пообезвъздуши и спре да остава долу.
Напълно възможно е да се обезвъздуши всичко и от сам човек. Просто се запира съответния педал в натиснато положение с подходяща летва към седалката. Разбира се по-бавно е, но става.
Ако целта е само смяна на течността е действително по-добре да се смени по метода "без опразване", и така да се спести обезвъздушаването изобщо.
- kombito-tdi
- Мнения: 889
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
- Контакти:
- Masculan
- Мнения: 108
- Регистриран на: Нед 02 сеп 2007 8:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ha
Пичове, ако не иска да се вдигне съединителя просто вземете ЧУК и нещо като щанга и чукнете 1-2 пъти по горната помпа за да се раздвижат гумичките и ще се оправи. Вчера майстора ми така направи, но първо опитайте да обезвъздушите от долната помпа! Успех
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
kombito-tdi написа:NIKO_69 написа:А като смениш феродовия диск е нормално да ти отделя отдолу.С износванвто се вдика на горе.
Не ама Да , NIKO_69 е прав.
В следствие износването на феродовия диск се увеличава хода на педала, което се изразява в познатото ни по-високо отделяне. Разбира се то не е толкова драстично, защото въпросното износване е допустимо в рамките на няколко милиметра.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
dj_tuhla написа:Ами дайте някакъв ясен признак че съединителя вече е за смяна .. при мен отделя супер високо, но няма вибрации и не приплъзва .. чудя се да го чакам ли или да обмислям смяната, като свърши как свършва - от раз ли или ще има сигнали .. мисълта ми е да не ме остави някаде из път ...
Обикновенно не става от раз, не че не е възможно(може да се счупи феродото или пластина/и от притискателния диск).
При положениe, че скоростите се включват нормално, без хъркане, щом не тресе двигателя при потегляне на първа или задна скорост, щом не се чува виене на лагер без да е натиснат съединителя, щом не се усеща приплъзване и бавно ускорение при високи обороти значи нещата са наред.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Shamata и 178 госта