Смяна на свещи - има ли смисъл ?
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Смяна на свещи - има ли смисъл ?
Колеги , признавам си , че не съм ровил задълбочено по въпроса
обаче ми се ще да знам : Има ли смисъл "профилактично" да се сменят подгряващите свещи на дизелите , ако са здрави ? защото за тези на бензиновите си има теории за промяна на топлиното число и други такива, та се сменят ..ама за печките нищо не знам
...а пък сега кошничката си ми пали барут .... да не стане вместо да изпиша вежди да извадя очи ....
... а и зимата се задава .....
- Adnan
- Мнения: 3536
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на свещи - има ли смисъл ?
juve написа:Колеги , признавам си , че не съм ровил задълбочено по въпросаобаче ми се ще да знам : Има ли смисъл "профилактично" да се сменят подгряващите свещи на дизелите , ако са здрави ? защото за тези на бензиновите си има теории за промяна на топлиното число и други такива, та се сменят ..ама за печките нищо не знам
...а пък сега кошничката си ми пали барут .... да не стане вместо да изпиша вежди да извадя очи ....
... а и зимата се задава .....
Какъв е смисъла те или греят или не ? Лично мисля няма нужда. Ако спре да пали тогава мисли.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30047
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Все пак трябва да се има предвид, че е възможно една т.нар. накална /подгревна/ свещ да не се нагрява в пълна степен, т.е. да не развива предвидената температура, или пък да не нагрява по цялата дължина на нагреваемата площ. Това може да доведе до необходимост от смяна, макар и на практика да грее, но не с пълен капацитет. Освен това е абсолютно задължително измерването да се извършва на място, както е монтирана, а не с изваждане и даване на късо към някой акумулатор.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
dobrinb написа:Все пак трябва да се има предвид, че е възможно една т.нар. накална /подгревна/ свещ да не се нагрява в пълна степен, т.е. да не развива предвидената температура, или пък да не нагрява по цялата дължина на нагреваемата площ. Това може да доведе до необходимост от смяна, макар и на практика да грее, но не с пълен капацитет. Освен това е абсолютно задължително измерването да се извършва на място, както е монтирана, а не с изваждане и даване на късо към някой акумулатор.
Как ще ги провериш без да ги извадиш
-
Kalin72
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Rabbit_TDI написа:Как ще ги провериш без да ги извадиш
Мериш съпротивлението. Е тук е описано:
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=79819
- Adnan
- Мнения: 3536
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
GodLike написа:Аз не виждам смисъл от смяната профилактичко!
Ако зимата пали безпроблемно що да си правиш излишни разходи!
Точно беха 3 дена когато купихме голфа и отиваме на гости на Априлци и един студ най големия за тая година. В Акуто има ток за едно завъртане. Въртя всички уреди замряха и последен напън и запали "Йееееееее". После се оплаквам сваляме всички свещи няма ни една читава смятам докато не спре да пали си карай. Аз платих ~ 100 за свещи - dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30047
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Rabbit_TDI написа:Как ще ги провериш без да ги извадиш
Писал съм, но ето как, въпреки, че е малко сложничко:
Вадят се дюзите, да точно така, като през местата, където трябва да са те, при даване на контакт, се вижда точно тази част на свещите, която грее. Номерът е, че точно на този автомобил, точно с този акумулатор, при това съпротивление на ел. инсталацията, се вижда дали и колко работят тези свещи. Защото на моята тройка като ги махнаха и ги дадоха на късо - работеха. А като направихме замерване по описания начин - работеше само едната.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Благодаря , колеги . Знам разбира се , че това са едни нищо и никакви нагреватели ,обаче на една от бившите ни коли - фиеста 1.8 Д след проблеми със зимно палене и мерене на изправни свещи ходи при майстор ...тоя я върна работеща и обясни , че 2 от тези , които са били сложени нагрявали , ама от старост давали "мизерна жега" или били за друго реле на подгряването , което вероятно ги държало по дълго време включени
, та сложил бил нови и всичко миряса.... хм , като гледам , моето донякъде се припокрива с казаното от
Та такива работи .....май че ще приложа системата " кара не бара "
dobrinb написа:
Все пак трябва да се има предвид, че е възможно една т.нар. накална /подгревна/ свещ да не се нагрява в пълна степен, т.е. да не развива предвидената температура, или пък да не нагрява по цялата дължина на нагреваемата площ.
Та такива работи .....май че ще приложа системата " кара не бара "
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта