Грее задно дясно колело-РЕШЕНО

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Prodriver
Мнения: 646
Регистриран на: Пон 23 май 2005 1:01
Автомобил: VW Polo VW 1300
Двигател: AEE 1996 AB 1971
Местоположение: София
Контакти:

Грее задно дясно колело-РЕШЕНО

Мнениеот Prodriver » Вто 16 окт 2007 10:05


Значи грее задно дясно колело.Порових се и попрочетох по форума,първо мислех,че е лагер но няма виене или бучене(има някакав шум,но едваам доловим).Също така няма и избила грес по джантата от капачката на лагера.Вдигнах на крик и гумата се върти трудно и няма инерция,което ме навежда на мисълта,че е идва проблема от накладките - най-вероятно запекло цилиндърче.
Та въпроса ми е как се сваля барабана,има ли някакав "чалъм" :?:
Прочетох,че трябва пурво да се свали лагера,но от тук нататак не ми е ясно как се вади барабана :?: :gruebel Имам опит със смяна на задни накладки само на жигула.
Ще съм благодарен на насоки и съвети :)

Последна промяна от Prodriver на Пон 22 окт 2007 8:32, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
anonimko
Мнения: 1236
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот anonimko » Вто 16 окт 2007 10:15


на кой зъб ти лови ръчната - по вероятно да ти е пренатегнато жилото -регуливовката става като махнеш кората на ръчната отдолу са ти жилата взимаш две ключета 10 и отконтряш жилото от страната която грее после отвиваш вътшния болт за да освободиш колелото може от пренатегнато жило да грее а не от цилиндърче гледаи двете жила да са еднакви


Потребителски аватар
anonimko
Мнения: 1236
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот anonimko » Вто 16 окт 2007 10:23


барабана се сваля като свалиш капачката на лагера след това махаш шлента и отвиваш гайката на лагера вадиш лагераи след това барабана излиза лестно при сглабянето гайката на лагера я навиваш на ръка само да обереш луфта ако го претегнеш-хвърля лагера луфта се проверява като сложиш гумата и колата е на крик и хващаш гумата и разтръскаш нагоре-надолу ако има луфт притягаш още малко слагаш шлента и капачката на лагера и си готов


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Вто 16 окт 2007 10:31


аз пък незная как е при ладите :roll:
Абе ти вземи си свали барабана да ти е мирна главата ,че да не стане някоя засечка
ако пък неще да излезе лесно барабана виж тука:
POLO GTI написа:
Muncho написа:Като отвориш барабаните лесно ще познаеш мястото - нали знаеш какво става като триеш метал в метал ;).


Малко ме притеснява самото отваряне...чувал съм че болтовете трабва да са в позиция "изток, запад, север, юг" и след това се пъха отверка или нещо тънко и дълго в дупката за болт "изток" (за задна дясна гума) / болт "запад" (за задна лява гума) и барабана излизал сам, защото някакво зъбче го освобождава....Обаче трябвало да се прави много внимателно, защото можело да се откачат пружинките, защото се намирали много близо до това зъбче....
Незнам верно ли е това, чух го от един дървен философ :roll: който се е случвало да знае много и различни тънкости, ама понякога се увлича и си ги самосъчинява, та незнам в случая кое от двете е.....и не ми се рискува, че колата дори не е моя :!:

Anbuch написа:Едната дупка за болта се наглася някъде на горе-дясно и с едно фенерче гледаш вътре. В тази област има само една пружина която е вертикална.По тррудно ще ти е да дътнеш въпросният "клин" от колкото да бутнеш отверка между навивките на пружината и да го издърпаш ,чрез нея ( тя е служи само за него)
Никой не е казал ,че барабана няма да излезне и без тази операция. Пробвай.
1 съвет от собствен опит ,че хем знаех и пак допуснах грешка: Нокога не натискай спирачката когато барабана е свален.Така се късат гумичките на цилиндърчето. Струват 15 лв, а цял нов цилиндър с гумичките си 20 лв

FLAIR написа:Работата е малко мазна и мръсна и трябват около 2 часа, но не е чак толкова трудна и страшна.

Неприятният момент със зъбчето идва от това, че при работата си, накладките правят канал от вътрешната страна на барабана и тъй като имат саморазпъващ механизъм става леко трудно свалянето на барабана.

1. Махаш лагера заедно с всички джаджавки (гледай да не го оцапаш с боклуци при свалянето).

2. Ако барабанът на пожелае да излезне леско с изпегляне (и) развъртане сложи колелото с два болта и пробвай пак, като се пробваш да изтеглиш не директно навън с под ъгъл и с развъртане.

3. След като успееш да свалиш барабана ще видиш къде е трило челото в ламарината (мизерията прави задната накладка)

4. Това с процедурата по ликвидиране на скърцането беше описано :lupe

5. Монтаж обратно: сложи хубаво грес и не натягай прекомерно лагера.

Моят съвет е да намериш все пак някоя книга как точно става това (има бол) и/или някой, който вече го е правил, защото не е малко работа като за първи път;

Успех 8)

това е от тази голяма тема и докато го намериш точно какво ти трябва..


Потребителски аватар
Prodriver
Мнения: 646
Регистриран на: Пон 23 май 2005 1:01
Автомобил: VW Polo VW 1300
Двигател: AEE 1996 AB 1971
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Prodriver » Сря 17 окт 2007 8:28


Благодаря колеги за отговорите :)
Свалих барабана вчера без проблеми от него излезе доста пепеляк от накладката.Видимо проблема е в триенето на задната накладка в барабана.Горния й край е доста по-изтрит от долния.Иначе като цяло накладките са си в нормите.Въпроса ми е от тук нататак какво да гледам и какво да раздвижвам?И как да раздвижа цилиндърчето без да прецакам уплътненията(без натискане на спирачката както е написал колегата Anbuch) :?: Също така трябва ли да сменя накладките :?: Довечера ще се опитам да кача снимка на ситуацията.


Потребителски аватар
anonimko
Мнения: 1236
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот anonimko » Сря 17 окт 2007 8:39


купи си нови цилиндърчета и ги смени и на двете колела виж на кои зъб лови ръчната ако под 3 зъб отпусни я и решаваш проблема ако купиш само гумичките в цилиндърчето след време-същия проблем а може и да протече цилиндърчето понеже има износване на буталото вътре в цилиндърчето


Потребителски аватар
anonimko
Мнения: 1236
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот anonimko » Сря 17 окт 2007 8:41


ако купуваш цилиндърчета тъси за голф 2 - тънко като цена иначе са еднакви като на полото


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Сря 17 окт 2007 8:58


Тъкмо и аз започнах това да пиша :!: Хич не се занимавай с раздвижване на цилиндърче - не са толкова скъпи, има италиански дето са по около 15 лв и ще бъдат в пъти по-добри от тези твоите дори и да успееш да ги раздвижиш. Ходи в магазина със старото ти цилиндърче ,че са 1000 вида (различни диаметри,саморегулиращи се (за тези дето са без кантар),несаморегулиращи се и т.н.):!:

п.п. А-а-аа да, щом едното е отишло ,да знаеш ,че и другото е "пътник"


Потребителски аватар
Prodriver
Мнения: 646
Регистриран на: Пон 23 май 2005 1:01
Автомобил: VW Polo VW 1300
Двигател: AEE 1996 AB 1971
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Prodriver » Пет 19 окт 2007 8:38


Мерси още веднаж за бързите отговори! :)
Вчера разглобих всичко,оказа се блокирало буталце на цилиндърчето,което си беше естествено оригиналното (Bendix) според мен.Вчера проверих в едни авточасти и ми казаха цилиндърче 10 лв. и накладки 26 лв.Нормални ли са като цени,защото ми се струват евтини :?: Искам днес да ги купя и довечера да си я сглоба.
Искам и да питам как става обезвъздушаването :?: На включен или на изключен двигател :?:


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Пет 19 окт 2007 8:52


Да не са китайски тез цилиндърчета?Ходи в Ауто+ и си вземи някакви немски (не ,че неостанах доволен и от италианските де) - не са сума!
На загасен двигател - най добре е с 2-ма човека , единият помпи ,а другият развива и отвива отзад. Можеш и сам ама ще се измъчиш и ще ти трябва прозрачен , дълаг,мъркуч, който да вкараш в обезвъздушителното каналче


Потребителски аватар
Prodriver
Мнения: 646
Регистриран на: Пон 23 май 2005 1:01
Автомобил: VW Polo VW 1300
Двигател: AEE 1996 AB 1971
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Prodriver » Пон 22 окт 2007 8:47


След смяната на накладките и спирачните цилиндарчета нещата заспаха :!: :) Благодаря на колегите за съветите(специално благодаря на Anbuch :wink: )Поизмъчих се доста събота ио неделя с тия спирачки,но съм доволен,че операцията приключи успешно :) Естествено както и очаквах настъпиха усложнения-при развиване на едното цилиндърче му се изяде главата на болта и се наложи да играе бормашината :077: Сега ще карам лекичко докато се напаснат накладките :D :drive

:lock:



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта