последователно или паралелно да закача водата на изпарителя?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
poni
Мнения: 1111
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

последователно или паралелно да закача водата на изпарителя?

Мнениеот poni » Чет 08 ное 2007 18:36


в момента е закачен паралелно на парното,ама парното не грее както трябва на празен ход.по-добре ли ще е да го закача последователно?




ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Чет 08 ное 2007 18:51


последователно се връзва на изхода на парното. /ще грее парното стига всичко да е наред/.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Чет 08 ное 2007 19:31


:006:


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Чет 08 ное 2007 21:30


Ако не бъркам паралелно и последователно, моя е вързан паралелно и си имам перфектно парно.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Чет 08 ное 2007 22:37


Паралелно е -
Взимаш от входа на изпарителя с тройник вода от единия маркуч на парното, за изхода се свързваш към другия маркуч на парното.

С последователното се ползва само единия маркуч.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 08 ное 2007 22:54


Аз си го вързах на изхода от входния колектор (за подгряване на моноблок-а се ползва по принцип).Така няма нищо общо с парното и не се налага да бърникам там.Дефакто това е едно тънко макруче (Ф10) и тръгва от входния колектор отстрани до тръбата,на която се свързва и изхода от парното.Това,което е необходимо за да се върже там са едни преходници от Ф10 на Ф16 понеже марлучето е Ф10 а отвора на изпаритлея е за Ф16.
Грее та се къса и не пречи на парното по никакъв начин.
Успех!


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Чет 08 ное 2007 22:59


zfa159 написа:Аз си го вързах на изхода от входния колектор (за подгряване на моноблок-а се ползва по принцип).Така няма нищо общо с парното и не се налага да бърникам там.Дефакто това е едно тънко макруче (Ф10) и тръгва от входния колектор отстрани до тръбата,на която се свързва и изхода от парното.Това,което е необходимо за да се върже там са едни преходници от Ф10 на Ф16 понеже марлучето е Ф10 а отвора на изпаритлея е за Ф16.
Грее та се къса и не пречи на парното по никакъв начин.
Успех!


Мдам , и моя изпарител е вързан там, при мен е свързан и автоматичния смукач там, но това не му пречи.


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Re: последователно или паралелно да закача водата на изпарит

Мнениеот kossel » Пет 09 ное 2007 2:58


poni написа:в момента е закачен паралелно на парното,ама парното не грее както трябва на празен ход.по-добре ли ще е да го закача последователно?


Аз съм с 2 изпарителя - единия за пропан, а другия за метан, и двата са паралелно. Италианците първо са свързали този за пропан паралено, а после , майсторът в БГ дато ми прави метана го върза и втория паралелно на първия .... такава каша от грозно вързани маркучи стана , но някой ден ще ги оправя . Имам и перфектно парно, макар да подозирм че термостата ми е за смяна защото на дълъг път ми пада температурата на 70 градуса.


Потребителски аватар
proxy
Мнения: 259
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот proxy » Пон 12 ное 2007 19:21


Тоест, ти караш на бензин, пропан-бутан, и метан?


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Вто 13 ное 2007 6:32


proxy написа:Тоест, ти караш на бензин, пропан-бутан, и метан?

ДА, ама предпочитам само на метан (4-6лева на 100 км)
Газовата бутилка за пропан ми е тороидална ... и така не я махнах щото нямаше какво да сложа друго на това място :lol:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 16 ное 2007 10:13


The_Machine написа:Паралелно е -
Взимаш от входа на изпарителя с тройник вода от единия маркуч на парното, за изхода се свързваш към другия маркуч на парното.

С последователното се ползва само единия маркуч.

Слушайте хората дето разбират ......


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пет 16 ное 2007 20:02


joker написа:
The_Machine написа:

Слушайте хората дето разбират ......


Кои са тез хора и аз да ги послушам? :lol:


Потребителски аватар
batsasho1
Мнения: 152
Регистриран на: Пет 10 фев 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот batsasho1 » Съб 17 ное 2007 1:20


ако не е последователно дебита на охладителната течност ще е по-нисък=>последователно!!!


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Съб 17 ное 2007 9:04


Поне аз до сега при отоплителна инсталация ( парно в жилищна сграда ) не съм виждал радиаторите да са свързани последователно .
Мойто мнение е успередно свързване за да си работи всичко.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Съб 17 ное 2007 9:45


batsasho1 написа:ако не е последователно дебита на охладителната течност ще е по-нисък=>последователно!!!

Тук мога да поспоря с теб и за да не го правим ще се обосновя.
Ако се свърже последователно, изпърителят се явява още едно хидравлично съпротивление във веригата и тогава неминуемо дебита в системата където е свързан пада. (с колко -зависи от съпротивлението (дебита, проходността) на изпарителят).
Ако се свърже паралелно, изпарителят затваря контура който е след него в системата. Като цяло дебита на системата се увеличава, но дебита в контура след изпаритялят пада с толкова, с колкото минава през изпарителят.
Ако означим хидравличното съпротивление на изпарителят с R1 и съответно хидравличните съпротивления на другите възли с ...R2,R3.....Rn (в случаят май е достатъчно само R1-което да е хидравличното съпротивление на парното), то може да ги заместите във формулата на Ом за цялата верига, като дебита ще е тока ( I ) ,който протича в системата (U=1 -нялагането на водната помпата).
За последователно : I=U / (R1+R2+...Rn)
За паралелно : I=U / (1/ ( (1/R1) + ( 1/R2) +....(1/Rn) )
или в случаят I=U / ( (R1.R2)/(R1+R2 ))
Който иска може да замести и в закона на Ом за част от веригата, и да провери какъв дебит минава през всеки един "консумятор" в двата случая.
До тук Ви омръзна да четете простотии за това ето извода:
Ако Изпарителят Ви е с голям дебит(дебели щуцери и добра проходимост) го свързвате последователно на системата. (в противен случай би ви "окъсил" парното).
Ако е с малък дебит(тесни щуцери, или лоша проходимост) го свързвате Паралелно на парното (в противен случай би паднал дебита в цялата система)
Нека не забравяме Възможността изкуствено да намалим дебита (увеличим съпротивлението) на изпарителят при паралелно свързване, чрез поставянето на бленда на маркуча. (с 2 думи да го позатапим малко)
Недостатък на паралелното монтиране е възможността на водата да минава по 2 различни кръга, и ако в някой от тях се получи въздушна възглавница, тя се явавя хидравлична тапа, която може да спре дебита в единият кръг.
Айде стига че се олях. Който не е разбрал да разчита на "майсторско" мнение :lol:



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта