След 2 дни стоене не пали

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Милослав
Мнения: 3648
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

След 2 дни стоене не пали

Мнениеот Милослав » Вто 27 ное 2007 15:38


Половера е 6N 1.6 AEA с газова уредба.
Знам че има прецакана ламда сонда - в багажника е новата (Лъче, мерси). Колата е със сменен акумолатор. Значи ако си я палиш всеки ден всичко е ОК, но ако седи 2 дни без палене - забравяш - въртиш кат откАчен и няма палене.След 5-7 минути трошене на стартер и батерия евентуално започва да се чуди дали да запали и след още 10тина завъртания пали, но с много мъка. Пуши чернилка отзад и смърди на бензин, което според мене е от ламбдата.
Възможно ли е ламбдата да ми прави този номер и каква е логиката - защо не е всеки ден така?
Също е склонна към тези номера като е влажно.Уж й гледаха бобината-била си наред, кабели са ОК, ще сменям и свещи с ламбдата на куп.
Дайте идеи, че вече ми писна...




Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Вто 27 ное 2007 17:55


Отдавна ли караш с прецакана ламда сонда (макар и да я ползваш само докато палиш на бензин)? Загадката може да се крие в натрупаното количество нагар в горивната камера заради преобогатената смен.


Потребителски аватар
Милослав
Мнения: 3648
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Милослав » Вто 27 ное 2007 18:19


Да, отдавна се кара така колата, макар че се гаси и пали на бензин.
Просто си мисля нещо, което да работи на принципа на бензиновата помпа , т.е. количеството бензин да спада и да не може да се подкачи.

ПС Как се почиства горивна камера?


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Вто 27 ное 2007 21:09


Относно какво стана с нагара като започнах да карам с нормално работеща ламбда сонда:
Anbuch написа:Аз 2 години карах полото AAU, с откачен реотан на ламбдасондата. Поенеже, германеца не я е монтирал на колекторите горе ,а долу на катализатора ,на сондата и е нужна висока температура за да дава верен сигнал и затова и е нужен реотан. Или с деве думи ,хем съм карал със сонда хем без. След като оправихме нещата (просто запоихме една жичка) ,нямах никаква разлика в разхода ,обаче във вървежа имах.Примерно на 4-та скорост с повече от 70 км неможех да карам ,защото колата започваше да бучи зверски и напрактика при скорост от над 65 километра беше "по-пъргава" на 5-та отколкото на 4-та. След запояването на въпросната жичка вдигнах 110 на 4-таи се уплаших и не я напънах повече :lol: На диагностиката,пъроначалната диагноза беше,че сондата е "ленива" и трябва да се смени. Имах няколко варианта но си спомням ,че се спрях на втора употреба, NGK за 80лв с 1 година гаранция!
Обаче най-големият проблем беше,че заради сондата сместа ми беше много богата и се образуваше много нагар в горивната камера.Свещите ми се самопочистваха много трудно и почти винаги изглеждаха така:
Изображение
Истинският проблем настъпи когато сондата започна да работи адекватно и нагара в горивната камера започна да се почиства под формата на парченца, които се набиваха между електродите на свещите. Беше голям смях тогава, Носих си в колата една четка за зъби и щом някоя свещ преставаше да работи ,спирах колата за почистване на "зъбките" на свещите :lol: :!:
Мисля ,че без ламбдасонда, и твоята смес ще е преобогатена :roll:


Един метод за чистене на нагара (мен много ме е шубе да го направя):
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 0%E3%E0%F0

Относно какво може да стане ако при описаният начин на чистене се даде на двигателя да пие повечко вода от допустимото:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 2%EE%E4%E0


Потребителски аватар
Милослав
Мнения: 3648
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Милослав » Сря 28 ное 2007 8:22


Така, това за водопоя го знам - смисъл че съм го чел тука , когато излезна темата, но аз лично не бих дал някой да го причини това на колата ми освен ако не го е правил мноооооооооого пъти преди. Даже и тогава не знам - ако майстора се навие и ми даде гаранция, че ако стане нещо ще му излиза от джоба :) може.
Това с четката е интересно, но жената едва ли ще й хареса (половера се кара повече от нея,аз си имам:) ).
Иначе за сместа си прав - здраво мирише на суров бензин от ауспуха и први сажди където я запалиш.
Само този нагар много ме притеснява и чернилката от ауспуха.

ПС Автоматично това би означавало,че след смяна на свещи, ще се оправи, така ли?...макар и временно, докато не се набие нещо между полюсчетата на свещите?


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Сря 28 ное 2007 21:57


Милослав написа:ПС Автоматично това би означавало,че след смяна на свещи, ще се оправи, така ли?...макар и временно, докато не се набие нещо между полюсчетата на свещите?


Не , имам в предвид ,че като смениш ламдасондата и сместа е иделно дозирана ,тогава при високи обороти този нагар започва да се отделя под формата на парченца които се набиват между електродите на свещите и напрактика свеща престава да работи. Отделянето на тези парченца(или по-скоро набиването им) става най-вече като се изфорсира(натовари) колата докато е студена. Все пак не се знае колко нагар се е натрупал (може и да не става както при мен) ,но ако нагара е като моят ще-неще ще им "чисти зъбките"

п.п. Аз си мислех, че става въпрос за голфарата.... ,а то полото на жена ти със същият двигател ли е?


Потребителски аватар
Sara_Bold
Мнения: 1698
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Sara_Bold » Пет 30 ное 2007 17:01


Става въпрос за мойто поло.
1.6.АЕА, 1996г :wink:


Потребителски аватар
Милослав
Мнения: 3648
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Милослав » Пон 03 дек 2007 17:00


Половера е в сервиза, ако има някой още някаква идея да сподели, моля :)



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта