за смисъла от EGR при дизелите

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

за смисъла от EGR при дизелите

Мнениеот Rumen » Пет 09 сеп 2005 15:27


като съм далече от мисълта че съм разбирач на дизелови двигатели и с надеждата, че тук все пак ще срещнем някой, който е на ти с дизела бих искал да Ви поканя на една дискусия относно EGR (Exhaust Gas Recirculation) системата при деизеловите агрегати.

След доста четене по въпроса ми се изясни, че тази система с помощта на клапан - наречен EGR клапан, част от изгорелите газове се "взимат" от изпускателния колектор и се подават за смесване със свежия въздух в смукателния колектор. В зависимост от двигателя EGR клапана се управлява по различни начини, но основно вакуум. При по-новите модели (B5 например) има електромагнитен клапан, който управлява потока на вакум за управление на EGR клапана.

Чрез това се целят основно две неща:
Първо, а и особенно важно: Опазване на околната среда. Незнам си какви отлагания и пари, като минели още веднъж през цилиндъра и се подложили на съществуващото там чудовищно налягане и последвалото възпламеняване ставали поносими (за незнам си какви европейски норми) за изпускане от автомобила.
Второ: Икономия на гориво. Някои често го сравняват като икономията, която се постига от поставяне на тухла в тоалетното казанче (казанчето се напълва с толкова по-малко вода, колкото е обема на тухлата) - подаването на извесна доза мръсен или направо да го кажем лишен от кислород въздух, намалява обема на чистия такъв и тъй като за горенето е нужна пропорция, от там идва и необходимостта от по-малко количество гориво. Това основно важало за ниските обороти и работата на място. Когато обаче шофьора има нужда от мощност (а именно натиска яко педала) системата започва да работи все по-слабо и по слабо до пълно затваряне, за да може да се вземе всичко на което двигателя е способен да даде.

До тук всичко изглежда добре. За мен обаче са интересни следните въпроси: до колко това е полезно за двигателя и до колко го мърля допълнително със сажди и отлагания ? Въпреки, че ми е пределно ясно, че при проектирането на двигателя всичко това е било отчетено, няма ли да му е по-добре ако му спестим тези мръсотии, които е принуден да засмуче ? Да не говорим, че мой познат ми сподели: "аз моя направо съм го изключил и това се отрази на работата на двигателя, е вярно че пуши малко повече отзад, но на кого му пука за европейските норми за отработени газове; за мен е по-важно колата ми да изкара няколко хиляди километра повече, а и ела да видиш как се избистри маслото - нищо общо с оня катран дето източвах преди това; разхода на гориво ? - не съм забелязал разлика или вероятно е незначителна пък дори и малко повече да е, колата ми върви по-добре "

Как мислите Вие: какво ще се случи ако изключим подаването на "мръсен" въздух към двигателя ? Как ще се отрази това на неговата работа и на неговия експлотационен период ? За замърсяването на маслото и неговите смазочни качества ? Предполагам, че за околната среда всички ще сме на едно мнение :No
Ще се радвам ако разговорим всичко това, а и някой ако може професионално мнение да даде Beer




Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Пон 12 сеп 2005 13:30


какво ставе бе, колеги, никой ли няма мнение по въпроса ?


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5450
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Пон 12 сеп 2005 13:32


Аз съм против маризенето на колата с цел екология - то е и все едно да ми се обеснява,че картерните газове са полезни защото са източник на енергия и затова да се преработват...


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Пон 12 сеп 2005 15:58


Повече от ясно е, че колата ще върви по-добре с по-чист въздух и повече кислород в него. Според мен кислорода в отработените газове е по-малко.


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Пон 12 сеп 2005 16:04


rmk написа:Повече от ясно е, че колата ще върви по-добре с по-чист въздух и повече кислород в него. Според мен кислорода в отработените газове е по-малко.


и аз така мисля. дори направих проба. е не стана самолет, но се усеща (лекичко). сега умувам как да излъжа comp-a, щото като го откачих умника му с умник се усети...


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пон 12 сеп 2005 17:09


Ама ти как го откачи?
В смисъл, този маркуч за картерните газове отива във въздуховода след въздушния филтър. Ако го махнеш, без да запушиш отвора (на главния въздухопровод, от който влиза въздух в двигателя), естествено, че ще върви повече, защото ще смуче въздух направо от дупката, заобикаляйки въздушния филтър, но... смучейки мръсен и прашен въздух от двигателния отсег, и турбото ще ти стане на нищо! Тряба да запушиш дупката във въздуховода (маркуча от ДВГ да остане отпушен, че иначе - лошо), но тогава силно се съмнявам, че ще усетиш някаква разлика във вървенето... :roll:


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Пон 12 сеп 2005 21:13


rumen, какво си откачил? Кабела който управлява клапана ли, ако изобщо е с кабел или нещо мъркучите си местил. Какво разбираш под това, че компютъра се е усетил? Някакъв авариен режим ли се е включил. До колкото знам новите дизели при студено палене взимат въздух от изпускателните колектори защото е по-топъл и така се подпомага изгарянето в студения двигател, а като загрее почва да се взима само чист въздух, защото има повече кислород. Поне така май е на някои комън-рейл мотори.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2703
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Пон 12 сеп 2005 22:13


На колегата ми (Volvo 850/2.5TDI)му откачиха маркуча на вакума и му намаля разхода на гориво драстично от 9.5л на 7л.При мен 1.9TDI/1Z като изфорсирам колата EGR пука и мотора започваше да работи много нестабилно,затова и аз го откачих.


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5450
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Вто 13 сеп 2005 8:15


ACCELERATOR написа:Ама ти как го откачи?
В смисъл, този маркуч за картерните газове отива във въздуховода след въздушния филтър. Ако го махнеш, без да запушиш отвора (на главния въздухопровод, от който влиза въздух в двигателя), естествено, че ще върви повече, защото ще смуче въздух направо от дупката, заобикаляйки въздушния филтър, но... смучейки мръсен и прашен въздух от двигателния отсег, и турбото ще ти стане на нищо! Тряба да запушиш дупката във въздуховода (маркуча от ДВГ да остане отпушен, че иначе - лошо), но тогава силно се съмнявам, че ще усетиш някаква разлика във вървенето... :roll:


Дупката на кутията е запушена с коркова тапа. Не е направено с цел по-голям вървеж а за не се цапа карба и филтъра


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Вто 13 сеп 2005 9:43


R@do написа:
ACCELERATOR написа:Ама ти как го откачи?
В смисъл, този маркуч за картерните газове отива във въздуховода след въздушния филтър. Ако го махнеш, без да запушиш отвора (на главния въздухопровод, от който влиза въздух в двигателя), естествено, че ще върви повече, защото ще смуче въздух направо от дупката, заобикаляйки въздушния филтър, но... смучейки мръсен и прашен въздух от двигателния отсег, и турбото ще ти стане на нищо! Тряба да запушиш дупката във въздуховода (маркуча от ДВГ да остане отпушен, че иначе - лошо), но тогава силно се съмнявам, че ще усетиш някаква разлика във вървенето... :roll:


Дупката на кутията е запушена с коркова тапа. Не е направено с цел по-голям вървеж а за не се цапа карба и филтъра

Абе за какви картерни газове говорите, та чак и до карбуратори стигнахте. Обсъжда се дизел (няма карбуратори) и човека питаше за ауспуховите газове (от изпускателните колектори) ....


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Вто 13 сеп 2005 9:55


Румене, ако си направил грамотно изолирането на този клапан и сега само чист въздух се подава към двигателя го остави така. Според мен е много по-добре за двигателя чист въздух отколкото газове от изпускателните колектори. Колкото до околната среда искам да те уверя, че основното замърсяване не идва от лош двигател или такъв без система за "доизгаряне на газовете" ами от отпадъчната продукция която се продава за "горива" по бензиностанциите!


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Вто 13 сеп 2005 10:12


Здравейте и благодаря на всички, които сте писали. Извинявайте за малко късното включване, но понякога шефовете полудяват и трябва да им обръщаме внимание.
Ето какво съм направил: първоначално откачих жиците на електрическия клапан, който управлява подаването на вакум за управление на EGRa. Мушнах VAG-COMa и той директно си каза - клапан номер (незнам си койси) - vacuum controler не бачкоти, EGR valve - тоже. После откачих вакума, който управлява на EGR-a. Прас пак VAG-COMa, а хитреца (comp-a де) - те сега само EGR valve-то не ти рабти !


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Вто 13 сеп 2005 10:24


Някакви последствия има ли след това съобщение?
Тоест какъв е проблема да си караш така?

Според мен разкачи кабелите (въпреки, че така имащ повече грешки), защото може отворения мъркуч който сега си откачил да се напълни с прах и мърсотия.

Последна промяна от rmk на Вто 13 сеп 2005 10:25, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот zaio_baio » Вто 13 сеп 2005 10:25


Вземай мултицета и виж какво иам на тоя клапан като работи!!! ако е тип релеен отворено/затворено може да се излъже. Ако връща некакво напрежение/ток към ПЦ-то работата също може да се нагласи!!!

ЗБ
http://autodiags.net-bg.net


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Вто 13 сеп 2005 10:56


rmk написа:Някакви последствия има ли след това съобщение?
Тоест какъв е проблема да си караш така?


не, няма никакви последствия не светва check engine и нищо не пречи да си карам така Drive. аз просто от любопитство исках да видя какво се случва и затова минах през check с VAG-COMa (за което между другото ГОЛЕМИ БЛАГОДАРНОСТИ на заека)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 65 госта