wili98 написа:Ма имайте едно в предвид, че t обикновенно при термостат напълно отворен e с 2-3 градуса по-ниска от t на включ на датчика
Това е много правилно!От тук е логично да се сметне че като се включи ръчно перката термостата ще направо ще хвърля зарове.Т.е. по-скоро ще имаме въздушно охлаждане. Решението за диод при пусната перка е добро брат ми си го направи на пасатора.Това е достатъчно за по-голямо спокойствие. Мъждукането на диода се получава от въртенето на перката от течението на въздуха и генериране на някакво ЕДН, което няма закакво да беспокой водача на МПС-то.За ладов датчик не съм съгласен щото при тях доколкото знам няма две степени на въртене на перката.Т.е. може да се направи и с ладов но ще върти или само на ниски обороти или само на високи този който го прави да си решава. Но според мене е излишно такова ключе. А ако някой слага да си вземе и по мощен акумулатор!!!

нужно ли е,ако вс. ти е наред или по-добре вкараи орг. направеното в ред