Може ли да се сложи ТАП на кола с обикновено делко с чучке

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
metalhammer
Мнения: 75
Регистриран на: Нед 28 окт 2007 16:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Може ли да се сложи ТАП на кола с обикновено делко с чучке

Мнениеот metalhammer » Пет 14 дек 2007 13:48


Може ли да се сложи ТАП на кола с обикновено делко с чучке и наковалня (колата е карбуратор) ??




qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Пет 14 дек 2007 18:44


Да може.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Съб 15 дек 2007 8:59


qnis3 написа:Да може.

а би ли ми обяснил как ТАП ще променя ъгъла на затваряне на чукчето(тоест разстоянието между чукче и наковаля) за променя момента на запалването????Нещо не мога да си го обясня!


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Съб 15 дек 2007 9:07


joker написа:
qnis3 написа:Да може.

а би ли ми обяснил как ТАП ще променя ъгъла на затваряне на чукчето(тоест разстоянието между чукче и наковаля) за променя момента на запалването????Нещо не мога да си го обясня!


С думи прост казано - след като чукчето подаде сигнал на тапа, той от своя страна подава сигнал към бубината, но вече със съответното закъснение (предварение) зададено на ТАП-а.


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот pakumba » Съб 15 дек 2007 9:53


да ама като цяла няма никакъв смисъл. единственото хубаво е, че и на газ и на бензин предварението на искарата ще ти бъде както си трябва, ако само палиш на бензин и караш 1 км докато загрее няма НИКАКЪВ СМИСЪЛ :wink:
нагласи си делкото на правилното предварение за газ и тва е


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Съб 15 дек 2007 10:11


pakumba написа:да ама като цяла няма никакъв смисъл. единственото хубаво е, че и на газ и на бензин предварението на искарата ще ти бъде както си трябва, ако само палиш на бензин и караш 1 км докато загрее няма НИКАКЪВ СМИСЪЛ :wink:
нагласи си делкото на правилното предварение за газ и тва е


Така е наистина, но говорим по принцип :wink:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Съб 15 дек 2007 11:10


mafiota написа:
joker написа:
qnis3 написа:Да може.

а би ли ми обяснил как ТАП ще променя ъгъла на затваряне на чукчето(тоест разстоянието между чукче и наковаля) за променя момента на запалването????Нещо не мога да си го обясня!


С думи прост казано - след като чукчето подаде сигнал на тапа, той от своя страна подава сигнал към бубината, но вече със съответното закъснение (предварение) зададено на ТАП-а.

Чакай,чакай...пак нещо не схващам.....искрата идва първоот чукчето....ТАП може само да забави сигнала,ако не е генериран от чукчето той сам ли генерира сигнал?....нещо се обърках,може и да не съм прав..ама обяснете ми все пак...


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Съб 15 дек 2007 11:35


докторееееее искрата идва от бобината :lol: , чукчето клати бобината, а тя стреля с високо напрежение, с ТАП чукчето клати тапа , а той с малко закъснение клати бобината.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Съб 15 дек 2007 12:33


L&R написа:докторееееее искрата идва от бобината :lol: , чукчето клати бобината, а тя стреля с високо напрежение, с ТАП чукчето клати тапа , а той с малко закъснение клати бобината.

Абе неточно се изразявам.....естествено,че искрата не е от чукчето..ама нали задачата на ТАП е предварението ,а не закъснението....ей туй ме мъчи...хайде обясни ми,че нещо затъпях :oops: :oops: :oops:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Съб 15 дек 2007 12:35


Идеята е че тап-а знае кога е бил последния импулс от чукчето, знае и каква е била паузата между него и предходния.
Съответно е елементарно да изчисли кога ще е следващия импулс (може да се допусне че съседните импулси са през еднаква пауза поради инертността на ДВГто), и да цъкне бобината малко по-рано.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Съб 15 дек 2007 12:55


А да аз пък какво съм написал естествено , че гоним по-ранно запалване, не по късно. Така е следващия импулс се знае кога ще е на базата на предишните един два и се пуска по-рано .


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Съб 15 дек 2007 13:00


psstv18rp написа:Идеята е че тап-а знае кога е бил последния импулс от чукчето, знае и каква е била паузата между него и предходния.
Съответно е елементарно да изчисли кога ще е следващия импулс (може да се допусне че съседните импулси са през еднаква пауза поради инертността на ДВГто), и да цъкне бобината малко по-рано.

Да ама чукчето не знае.....щото е проста механика и ще продължи да си пуска импулсите на бобината..за разлика от другите видове запалвания ТАП няма как да влияе на простата механика...


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Съб 15 дек 2007 13:03


чукчето не действа директно на бобината всичко е през тапа


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Съб 15 дек 2007 14:21


L&R написа:чукчето не действа директно на бобината всичко е през тапа

То това е ясно..ама за разлика от електрониката където запалването се задава информационно по електронен път при обикновеното делко с чукче има само механика ,а тя по електронен път не може да се модифицира....просто чукчето си отделя и подава сигнала към ТАП....ТАП може да го задържи този сигнал(тоест запалването да закъснее),но ако не е получил сигнал от чукчето няма как да подаде....тоест да даде изпреварване-това може да прави само вакуумкоректора!!!..само механично.Виж ако ТАП задейства вакуумкоректора(ама как???) или друга механика която да завърта плочката на делкото....така съм съгласен,но иначе не става!


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Съб 15 дек 2007 15:30


joker написа:
L&R написа:чукчето не действа директно на бобината всичко е през тапа

То това е ясно..ама за разлика от електрониката където запалването се задава информационно по електронен път при обикновеното делко с чукче има само механика ,а тя по електронен път не може да се модифицира....просто чукчето си отделя и подава сигнала към ТАП....ТАП може да го задържи този сигнал(тоест запалването да закъснее),но ако не е получил сигнал от чукчето няма как да подаде....тоест да даде изпреварване-това може да прави само вакуумкоректора!!!..само механично.Виж ако ТАП задейства вакуумкоректора(ама как???) или друга механика която да завърта плочката на делкото....така съм съгласен,но иначе не става!


Док... просто е... след първия удар на чукчето вече ТАП-а ползва предишната му искра за следващо изпразване на бобината.

Капиш? :)



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Carfan и 16 госта