Днес най-накрая си събрах газовата докрай и запалих.Че не върви добре не върви (с ламбда контрол съм а ламбдата ми е за смяна,не съм свързал и ТАП-а а не съм отмествал аванса на запалването механично).ама товеа е друга тема.
Та общо взето като оставя колата да работи на едно място започва да се усеща вътре миризма на газ.Отварям отпред капа и мирише съвсем леко ама не мога да определя откъде.А като отворя изветрява и иди разбери....
Как да се ориентирам къде да търся изпускането.До клапана не е със сигурност понеже преди да работи на газ не миришеше.
Съмнявам се в моторчето за ламбда контрола ама като го помириша не мирише на нищо....
Странна работа.
Изпарителя е нов и не врявам да става дума за проблем с него и скъсани мембрани и т.н.
По-скоро вентилатора си замусква отвън миризмата ама отнякъде трябва да отива до него т.е. да изпуска газ.
Мирише на газ като съм спрял на едно място
- marianchev
- Мнения: 2296
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
- Автомобил: Passat B5 + B6
- Двигател: AFN + BKP
- Местоположение: Вкъщи
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
marianchev написа:Ауспуха има дупка някъде вероятно.
И при мен е същото - леко ми намирисва ако колата работи на място и е пуснато парното, ма си знам че имам дупка колкото пръст в средното гърне и от там завихря под капака.
Нататъка се сещаш
Ами всъщност имам 3-4 дупки даже

Една имам някъде по меката връзка - дори на бензин леко съска като дам газ ама не се усеща много много по принцип като шум.Една имам преди средното гърне - там пък скобата е позаминала и гледах че е опушено.
Май вече ми се изяснява ама не съм предполагал,че може да е от това (понеже на бензин не мирише изобщо).
Благодаря!
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
The_Machine написа:Маймунин... шти откъсна ушите... знаеш ме де живея и телефон ми имаш...
Телефона ти го нямам а номера на блока не го помня

Иначе по темата - не съм правил центровка защото съм с ламбда контрол и той следи какво се случва със сместа.Иначе не съм отмествал момента на запалването (аванса) така че горенето в момента не е съвсем оптимално.
Отделно ламбда сондата не е сред добре работещите (и съм си взел друга ама нямах време да я сменя днес).Съдя по това,че и на бензин и на газ наблюдавам забавено спадане на оборотите при пускане на педала.Обаче при незагряла кола го няма - тогава сондата не работи

Благодаря!
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Значи ако сместта ти е прекалено богата, ще мирише, но не на чиста газ а на недоизгоряла такава, миризмата е различна.
Не може да разчиташ само на ламбда контролера! Все пак някаква базова настройка на изпарителя трябва да направиш, спрямо която ламбда контролера да прави леки корекции. Зависи от контролера, но ако си пуснал например прекалено много газ, може да не може да я коригира.
Иначе проверката за течове с сапунена вода не може ли да направиш? Разбъркваш в една чашка и мацаш с четка по всички снадки - ако някъде тече ще прави мехури.
Не може да разчиташ само на ламбда контролера! Все пак някаква базова настройка на изпарителя трябва да направиш, спрямо която ламбда контролера да прави леки корекции. Зависи от контролера, но ако си пуснал например прекалено много газ, може да не може да я коригира.
Иначе проверката за течове с сапунена вода не може ли да направиш? Разбъркваш в една чашка и мацаш с четка по всички снадки - ако някъде тече ще прави мехури.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
psstv18rp написа:Значи ако сместта ти е прекалено богата, ще мирише, но не на чиста газ а на недоизгоряла такава, миризмата е различна.
Не може да разчиташ само на ламбда контролера! Все пак някаква базова настройка на изпарителя трябва да направиш, спрямо която ламбда контролера да прави леки корекции. Зависи от контролера, но ако си пуснал например прекалено много газ, може да не може да я коригира.
Иначе проверката за течове с сапунена вода не може ли да направиш? Разбъркваш в една чашка и мацаш с четка по всички снадки - ако някъде тече ще прави мехури.
На виското налягане съм правил това упражнение и няма проблем т.е. не изпуска оттам.
По повод ламбда контрола той е със стъпково моторче,което регулира сместа от съвсем бедна т.е. напълно затвоерно до съвсем богата - напълно отворено при което обикновенно кранче не ми е необходимо...защото ако имам обикновенно кранче в даден момент може кранчето да ограничи сместа така,че тя да не е достатъчна и ламбда контрола няма как да я обогати до необходимата стойност.
Проблема със сместа е по-скоро в това,че не ми е изправна ламбда сондата при което контролера се лъже за състоянието на сместа и не може да я регулира коректно.Също така не съм сложил още ТАП-а и реално в момента центровката на газ и на бензин е една и съща което оказва доста голями влияние.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Кранче действително не е нужно. Имам предвид обаче настройката на врътките на изпарителя - от тях зависи с какво налягане ще идва газта до твоето стъпково моторче. Тази настройка не е без значение все пак. Ако е прекалено високо или ниско налягането, ламбда контролера няма да успява добре да работи.
ТАП-а не е чак толкоз важен, и без него трябва да върви добре, и да не смърди на неизгоряла газ.
Ако ламбдата е много ленива, е възможно ламбда контролера да отива в крайности наистина.
ТАП-а не е чак толкоз важен, и без него трябва да върви добре, и да не смърди на неизгоряла газ.
Ако ламбдата е много ленива, е възможно ламбда контролера да отива в крайности наистина.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
psstv18rp написа:Кранче действително не е нужно. Имам предвид обаче настройката на врътките на изпарителя - от тях зависи с какво налягане ще идва газта до твоето стъпково моторче. Тази настройка не е без значение все пак. Ако е прекалено високо или ниско налягането, ламбда контролера няма да успява добре да работи.
ТАП-а не е чак толкоз важен, и без него трябва да върви добре, и да не смърди на неизгоряла газ.
Ако ламбдата е много ленива, е възможно ламбда контролера да отива в крайности наистина.
Тя дори и на бензин е ленива и се усеща

С коя врътка се гласи налягането на газта?
Аз доколкото знам мойто Ловато (изпарителя) RGE-92 има само една врътка и тя е само за оборотите на празен ход.
По повод ламбда контрола се оказа че не съм го обучил съвсем както трябва (ще го преобучавам наново).
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Тая същата врътка.
Тя не е точно за ПХ, а за всичко, понеже ловатото е от простите изпарители. С нея се регулира всъщност налягането във втората степен на изпарителя, т.е. на това дето излиза през маркуча.
Има и една месингова врътка за отвертка, с нея може да се пуска нерегулируемо (постоянно) газ, с цел по-лесно палене направо на газ, а също и с нея може да се влияе на динамиката (при липса на ламбда контролер).Мисля че при наличие на ламбда контрол тя може спокойно да бъде плътно завита.

Тя не е точно за ПХ, а за всичко, понеже ловатото е от простите изпарители. С нея се регулира всъщност налягането във втората степен на изпарителя, т.е. на това дето излиза през маркуча.
Има и една месингова врътка за отвертка, с нея може да се пуска нерегулируемо (постоянно) газ, с цел по-лесно палене направо на газ, а също и с нея може да се влияе на динамиката (при липса на ламбда контролер).Мисля че при наличие на ламбда контрол тя може спокойно да бъде плътно завита.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта