Газта не спира при студен двигател

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
Mike665667
Мнения: 30
Регистриран на: Чет 17 май 2007 23:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Газта не спира при студен двигател

Мнениеот Mike665667 » Пет 14 дек 2007 0:22


Здравейте, преди 6м. сложих газово и съм още новобранец в тази област.

Значи, чувал съм от колеги че прехвърлят на газ чак след като загрее колата, но нямах по-подробна информация защо трябва да се прави това. И понеже имам проблеми с автоматичния смукач и колата не работи добре на бензин докато не позагрее, след като я запаля веднага прехвърлям на газ.
До скоро всичко си беше наред, но след като позахладня времето установих, че когато изгася колата преди да е загряла, след това при палене се дави и пали трудно.
В такива случай, когато ми се наложи да го правя (да я гася студена за малко) първо слагам ключето на неутрално положение да се поизхарчи газта и после си паля нормално.Но преди 2-3 дена след като времето застудя още повече и ми се наложи да правя тази процедура установих, че ... газта не иска да спре :)
Сложих ключето в неутрално положение и ... чаках,чаках, после за проба включих на скорост и тръгнах, и чак като позагря колата започна да придърпва и се наложи да пусна газта.

Днес ходих в сервиза и им разказах.И след дъжд качулка ми казаха, че трябвало да прехвърлям на газ чак след като загрее двигателя, защото иначе се обледявал изпарителя и се прецаквал и започвал да пуска повече газ и ... да ме удря в джоба и т.н.

Моля дайте компетентно мнение по въпроса.
Прецакал ли съм го наистина и ако е така може ли да се сменят някакви мембрани или клапани :? или да си мисля за нов.




Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Пет 14 дек 2007 7:10


Слушал си и пак не си рабрал :)
При атмосверно налягане точката на кипене на газта е...., демек се изпарява при около -18'С. При изпарението се отнема топлина.КОгато колата ти е студена , тази топлина няма от каде да дойде и температурата на изпарителят пада като почва да кондензира(отвън). Ако не вкарваш топлина температурата му пада до -18 градуса,(от вън конденза вече се е обледенил) където всъщност е равновесната точка и газта просто спира да се изпарява и минава течна. Събира се течна газ в камерата на изпарителят и дори и след като си спрял притока на газ, има налична такава която що годе захранва двигателят за да работи. Разбира се работи докато това количество се изразходи.Ако изгасиш двигателят преди да се е изразходило, то продължава бавно да се изпарява(тъй като изпарителят се подгрява от вън, все пак на вън не е под -18 ) като изпарената газ изпълва колекторите и задавя двигателят. Както казах, Изпарителят се обледенява ОТВЪН, а не отвътре.Нищо не си му прецакал. Искали са да ти обеснят, че когато изпарителят не е загрял, няма достатъчно топлинна енергия за изпаряването на цялото количество газ която минава и час от нея минава в течно състояние със седем пъти по-висока плътност което води до много богата смес и повишен разход. Кат загрее изпарителят всичко се нормализира.


zmei
Мнения: 175
Регистриран на: Съб 08 дек 2007 15:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Някъде по света

Мнениеот zmei » Пет 14 дек 2007 8:34


Един съвет, като изгасиш двигателя вдигни капака и чуй дали пуска винтила /чува се съскане/ ако е така го чукни леко да видиш дали ще спре.


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Пет 14 дек 2007 9:37


Dobromirski написа:... Изпарителят се обледенява ОТВЪН, а не отвътре.Нищо не си му прецакал...

Определено когато се превключва на газ преди да е загрял изпарителя се скъсява живота на мембраните, а иначе за мокмента колегата е прав че не си го прецакал все още, но мой съвет е да не продължаваш да го експлоатираш по този начин.


Потребителски аватар
Mike665667
Мнения: 30
Регистриран на: Чет 17 май 2007 23:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот Mike665667 » Пет 14 дек 2007 11:17


Благодаря ви момчета!
Аз от вчера вече спрях да го тормозя газовото по този начин, но се притеснявам дали съм го прецакал или още не, защото думите на майстора бяха, че вече било късно.Но само си приказвахме без да ми погледне въобще колата.
И ако може още малко инфо, кажете сега как мога да разбера дали всичко е наред и ако не е дали може да се сменят само мембраните, а не целия изпарител, който е Lovato.

Аз колкото разбирам се сещам само за един начин - да направя газанализатор и да я засеча после колко ще харчи, но то сега в този студ тя и без друго ще харчи повече и надали ще разбера нещо.

Иначе колата си върви добре.Няма разлика в поведението.
А!, сега като писах това се сетих за още един симптом, който забелязах от скоро.Когато я настъпя до край докато е още студена(и е на газ) започва да придърпва.Това след изчерпателното инфо на Dobromirski си го обяснявам с постъпването на недостатъчно изпарена газ и съответно давене.Кажете ако не съм прав.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пет 14 дек 2007 12:41


оригинални мембрани 35лв, марков изпарител 110лв, какво го мислите толкова незнам , пари за газ да има другото са бели ядове :lol:


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пет 14 дек 2007 21:15


Mike665667 написа:...


Нищо й няма на турчолята, спи спокойно :)
А това с придърпването е от давене на двигателя - преобогатяваш сместа... сигурно и ти смърди на сурова газ яко?


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Пон 17 дек 2007 12:28


dlug написа:
Dobromirski написа:... Изпарителят се обледенява ОТВЪН, а не отвътре.Нищо не си му прецакал...

Определено когато се превключва на газ преди да е загрял изпарителя се скъсява живота на мембраните, а иначе за мокмента колегата е прав че не си го прецакал все още, но мой съвет е да не продължаваш да го експлоатираш по този начин.


Понеже си падам заядливко с определени специалисти (газаджии и др.) карах само на газ близо 8 години(лято и зима). Колата имаше газова от 93г. В един момент взе да ми прави проблеми та взех та смених голямата мембрана. Оказа се че не е от нея(дори не беше изгубила еластичноста си). Изпарителя производство на "Дунарит" Русе. Паля и карам , който не вярва ... ми негова си работа.
Сега съм с Ловато на Пасата и пак така си карам , пък ако вземе да се прецака някоя мембрана случайно... ми ще я сменим.
Познавам хора които сменяха мембрани на първата година въпреки, че карат по правилата.


Потребителски аватар
pavelkv
Мнения: 116
Регистриран на: Вто 28 ное 2006 17:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чирпан
Контакти:

Мнениеот pavelkv » Пон 17 дек 2007 17:42


Аз също един Опел Кадет го карам само на газ последните 5години инямам никакъв проблем.


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Вто 18 дек 2007 0:13


dandan написа:
dlug написа:
Dobromirski написа:... Изпарителят се обледенява ОТВЪН, а не отвътре.Нищо не си му прецакал...

Определено когато се превключва на газ преди да е загрял изпарителя се скъсява живота на мембраните, а иначе за мокмента колегата е прав че не си го прецакал все още, но мой съвет е да не продължаваш да го експлоатираш по този начин.


Понеже си падам заядливко с определени специалисти (газаджии и др.) карах само на газ близо 8 години(лято и зима). Колата имаше газова от 93г. В един момент взе да ми прави проблеми та взех та смених голямата мембрана. Оказа се че не е от нея(дори не беше изгубила еластичноста си). Изпарителя производство на "Дунарит" Русе. Паля и карам , който не вярва ... ми негова си работа.
Сега съм с Ловато на Пасата и пак така си карам , пък ако вземе да се прецака някоя мембрана случайно... ми ще я сменим.
Познавам хора които сменяха мембрани на първата година въпреки, че карат по правилата.

Само не разбрах начинът по който ти караш според теб ли е правилният начин на експлоатация????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Вто 18 дек 2007 6:31


Aз също карам 98% само на газ,паля сутрин на газ(от първия път дори при минусови температури) и нямам грижи,нито замръзва изпарителя,нито прекъсва.Мембраните не съм ги сменял около 3 години,но дори да им стане нещо нови са 25 лева а смяната им елементарна.Първите две години след като сложих газовата си палех на бензин заради препоръките на газаджията но след няколко теста се оказа че няма разлика в разхода и от тогава си паля на газ.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Сря 19 дек 2007 9:54


dlug написа:
dandan написа:
dlug написа:
Dobromirski написа:... Изпарителят се обледенява ОТВЪН, а не отвътре.Нищо не си му прецакал...

Определено когато се превключва на газ преди да е загрял изпарителя се скъсява живота на мембраните, а иначе за мокмента колегата е прав че не си го прецакал все още, но мой съвет е да не продължаваш да го експлоатираш по този начин.


Понеже си падам заядливко с определени специалисти (газаджии и др.) карах само на газ близо 8 години(лято и зима). Колата имаше газова от 93г. В един момент взе да ми прави проблеми та взех та смених голямата мембрана. Оказа се че не е от нея(дори не беше изгубила еластичноста си). Изпарителя производство на "Дунарит" Русе. Паля и карам , който не вярва ... ми негова си работа.
Сега съм с Ловато на Пасата и пак така си карам , пък ако вземе да се прецака някоя мембрана случайно... ми ще я сменим.
Познавам хора които сменяха мембрани на първата година въпреки, че карат по правилата.

Само не разбрах начинът по който ти караш според теб ли е правилният начин на експлоатация????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Мисля че всеки трябва да прецени кой е правилният начин. Има хора мислещи и други- не чак толкова, които се доверяват на други с опит или без. Аз се слагам в първата група (може и да греша , както и всеки човек де...). Така че докато не ми изкочи накой сериозен проблем който да ме накара да карам по другия "правилен начин" си продължавам по моя си. Не налагам мнение на никой, просто споделям опит.
Единственото неудобство при каране само на газ е че когато се изгаси преди да е загрял ДВГ поне до 30градуса, колата трудно пали по ред причини които вече са описани.


Потребителски аватар
vwivan
Мнения: 79
Регистриран на: Пет 19 окт 2007 17:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот vwivan » Сря 19 дек 2007 17:50


Карх 10 г. ЛАДА-1600 с изпарител ВИАЛЕ- Холандски ,самона газ.Смених двете клапанчета и двете гумени мембрани двете тънките,изобщо не са втвърдени.Сега работи 4 г. на PASSAT 1.8 RP м-и. На газ пали по-добре от бензина.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Carfan и 9 госта