Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3535
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Пет 28 дек 2007 21:52


rusty написа: ... 3 л. на 1000 км., при Аудито (2,5 ТДИ, 5 цил.) е около 5-6 л. / 1000 км!


:shock :shock :shock




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 29 дек 2007 18:37


На теория трябва да е точно обратното :shock Иначе и аз вече съм с темпомат самоделка.Като има време ще щракна снимки.Има ли опасност да го карам постоянно включен?
P.S.Благодарско на pavlikalinov и rusty


Потребителски аватар
rumi68bg
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 17 фев 2007 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница
Контакти:

Здравейте

Мнениеот rumi68bg » Съб 29 дек 2007 21:56


След едномесечно тестване бързам и аз да се похваля с темпомата.
Сравнително лесно открих въпросната буксичка зад предпазителите.
Направих необходимите връзки съгласно схемата и темпомата заработи! Преди това проверих на ВАГ-Ком-а че темпомата е активиран. Разбира се направих снимки и ги качих в нета.
Ето ги :
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=4756860
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=4756491
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=4756492
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=4756493
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=4756494
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=4756808

Както споменавам там необичам да дупча и затова използвах ключ за задни ел.стъкла (докато се здобия с оригинално лостче).
А моятя колица е VW - Vento 1.9 TDI 1З 90 кончета 94година.
Искам да окуража тези които се колебаят , лесно е - успех !
Специални благодарности на rusty за темата!

Последна промяна от rumi68bg на Пон 23 фев 2009 12:51, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Нед 30 дек 2007 11:47


Благодарение на niks76 се сдобих с темпомат.
PC280091.JPG

PC280092.JPG

PC280093.JPG

PC280094.JPG

След което, vaskoto1 го монтира, а аз документирах, до колкото ми беше възможно. Ето и снимковия материал.

1. Много важна стъпка - откачане на акумулатора, за да няма грешки при демонтирането и монтирането на еърбега :horror:
PC280128.JPG

2. Преди това, поне при моя Пасат, за да има лесен достъп до един от болтовете на капака на компютъра, е необходимо да се поставят чистачките в следната позиция:
PC280099.JPG

3. Пристъпва се към сваляне на еърбега, със завъртане на волана, за да има достъп до намиращите се отзад щифтове, първо от едната, после от другата страна, като едновременно се издърпва. Жълтата букса на последната снимка се закача отзад в средата на еърбега при обратното му поставяне.
PC280095.JPG

PC280096.JPG

PC280097.JPG

4. Свалят се корите под волана, където са бушоните и окабеляването между тях и конзолата, в която се включва компютъра. Първо се маха капака на бушоните, но той не е показан, мисля повечето знаят как става това.
PC280101.JPG

PC280102.JPG

PC280103.JPG

PC280105.JPG

PC280106.JPG

5. Свалят се двете кори, които се намират около контактния ключ и лостчетата за мигачите и чистачките, сваля се и пластмасовата дръжка на лостчето за регулиране на волана.
PC280104.JPG

6. Сваля се воланът:
PC280107.JPG

PC280108.JPG

7. Отстранява се и въртящата се пластина за еърбега, долу в ляво има конектор с двойна защита, оцветен в жълто, и един в черно.
PC280109.JPG

8. Демонтира се целия блок на лостчетата посредством металната скоба, с която е закрепен.
PC280110.JPG

PC280112.JPG

PC280113.JPG

9. Чрез щифтовете, които свързват двата модула - за мигачите и за чистачките, се освобождават един от други и с плъзгане се разделят, като на мястото на старото лостче за мигачите, се поставя новото лостче с бутоните за управление на темпомата.
PC280111.JPG

10. До тук беше лесната част :wink: Както вече споменахме в т. 2, чистачките са в позиция, даваща възможност за демонтаж на капака на отделението, в което се намира компютъра, за което си има специален отвор към едно трудно достъпно болтче. Компютърът се издърпва от кутията, за да има достъп до шината, в която са включени конекторите.
PC280129.JPG

PC280098.JPG

PC280100.JPG

PC280117.JPG

PC280116.JPG

11. Откачат се всички табла с релетата, които са под кутията с компютъра вътре в купето. Така таблата висят на кабелите и са подвижни, за да може спокойно да се работи покрай тях и да се бърка навътре.
PC280119.JPG

PC280120.JPG

12. Шината, се демонтира чрез отвиване на два болта отгоре през кутията на компютъра, и се издърпва отдолу под волана за да се работи по нея.
PC280118.JPG

PC280124.JPG

PC280125.JPG

13. Посредством инструмент, направен от vaskoto1, се отваря оранжевата букса, и в нея се поставя захранващия кабел от комплекта кабели, които вървят с новото лостче за мигачите. Същия инструмент си използва и за отваряне на бялата букса, в която се поставят комуникационните кабели към компютъра, общо четири на брой.
PC280121.JPG

PC280126.JPG

PC280127.JPG

14. По обратният път шината се връща на мястото си и се монтира, след което се включват конекторите, компютърът се прибира обратно в кутията, поставя му се придържащата скоба и се монтира капака.
15. Важно!!! Преди да сложите клемата на акумулатора, излезте от колата и затворете вратите и прозорците. При някаква грешка може да се отвори еърбега, и едва ли искате да сте вътре или наблизо, ако това се случи. :oops:
16. Всички табла с релетата се поставят по местата им, монтират се обратно конзолата с новото лостче за мигачите, пластината за еърбега, волана, еърбега, кората отдолу и капака на бушоните.
17. Следва активация на функцията чрез VAG Com, въвежда се петцифрен код.
PC280130.JPG

PC280131.JPG

Честито! Готови сме! Прави се пробно кръгче, да се види дали действа правилно темпоматът, т.е. дали изключва при натискане на някой от педалите. Това е.

Искам да ползвам възможността да благодаря на vaskoto1 за работата, която свърши безупречно. :bowdown
Ако има нещо, което съм написал погрешно, моля да се коригира от изпълнителя на това мероприятие. :wink:


Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vladko » Нед 30 дек 2007 12:54


Супер ето така трябва да бъде обяснявано всичко :wink:
Само мисля че кода за активация на темпомата е еднакъв за цялата Ваг група.


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот pavlikianov » Нед 30 дек 2007 20:56


Какво е предназначението на бутона RES !


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Нед 30 дек 2007 21:19


Когато темпоматът е включен и е зададена скорост на движение, ако се наложи да се намали или увеличи скоростта се изключва зададената скорост. След като приключи маневрата или се отстрани препятствието, натикаш RES и автомобилът автоматично възстановява зададената скорост.


Потребителски аватар
marttyy
Мнения: 124
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 22:29
Автомобил: vw passat 5.5 1.9TDI
Двигател:
Местоположение: Драгоман

Мнениеот marttyy » Пон 31 дек 2007 0:13


като гледам така не е никак трудно да си го направя сам като колегата "rumi68bg". Проблема ми е самос активирането и дали ще ми излезне много скъпо :oops:


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mladeja » Пон 31 дек 2007 15:01


Такова лостче за мигачите с вградени бутони дали се продават и за колко.Ще трябва да сменям скоро моя прекъсвач че нещо ми прави мизерии та ако има такива що да не го сменя с екстрите.Пък темпомата покрай тази смяна да заработи.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пон 31 дек 2007 16:41


Продават се, отиваш в магазин, специабизиран за ФВ, най-добре официално представителство, и ще ти кажат цена.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 31 дек 2007 16:49


Лоста е около 60 евро нов.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пон 31 дек 2007 16:54


Най-точно би било да се каже над 60 евро :wink:


Потребителски аватар
ilkomuhata
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 18 май 2007 13:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ilkomuhata » Пон 31 дек 2007 16:55


dobrinb написа:Продават се, отиваш в магазин, специабизиран за ФВ, най-добре официално представителство, и ще ти кажат цена.

а цената е към 200 и няколко лв эа GOLF3


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 31 дек 2007 17:12


Със "скрит бутон" от магазините за електроника всичко излиза около 3-4 лева и 3-5 часа занимавка.Почти не си личи/нямам в момента фото да го снимам/ и почти нищо не се разглабя/само двете декоративни пласмаси зад волана и края на лостчето за мигачи./


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот pavlikianov » Пон 31 дек 2007 18:50


ilkomuhata написа:
dobrinb написа:Продават се, отиваш в магазин, специабизиран за ФВ, най-добре официално представителство, и ще ти кажат цена.

а цената е към 200 и няколко лв эа GOLF3


Цената е точно 130 лв в оригинален магазин в Плевен а на Моргите е към 50-60 лева!



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 207 госта