Промивка на охладителната система

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Промивка на охладителната система

Мнениеот bobcho » Чет 22 сеп 2005 13:51


Решил съм да си сменям антифриза (Пасат 1.8ми) и питам да си направим ли промивка на двигатела преди да налеем новия?




Потребителски аватар
CellNet ™
Sheriff
Мнения: 2570
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 19:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Golf Capital of the World
Контакти:

Мнениеот CellNet ™ » Чет 22 сеп 2005 14:07


И на мен ми е интересен този въпрос :D


Потребителски аватар
leavon
Мнения: 923
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 15:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот leavon » Чет 22 сеп 2005 14:32


Всъщност каква е идеята на тази промивка и какъв резултат очаквате?


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Чет 22 сеп 2005 14:37


За резултат не знам.Просто питам дали е добре да се направи.В крайна сметка ще сипвам нов антифриз.За това и питам.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Чет 22 сеп 2005 15:39


Здравей,включвам се заради същото начинание-и аз ще сменям антифриза,като преди това ще направя промивка с Лики Моли такава за охл.система и после пак същата марка антифриз натъкмявам до -30 градуса 8) Профилактика преди всичко,а мисля да сменя и термостата!Не ми се рискува в най неподходящия момент през зимата да ми се наложи да ремонтирам охл.система -затва промивка,наливайка и Drive :dance: Три години карам затва сменям-като гледам в казанчето к,ви утайки ръждиви има значи и във Висбаден така е карана незнайно колко а съвета на Волфсбургите :lol: е да се сменя на две години,също така и спирачната течност :!: gruebel :stll think: а пари не дават-само акъл :lol: :wink:


Потребителски аватар
maks
Мнения: 2228
Регистриран на: Чет 03 фев 2005 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот maks » Чет 22 сеп 2005 16:48


По този въпрос се консултирах с един мой познат дет си има сервиз,та човека ми каза че антифриза не старее.Проблема идвал че ако има пропуски обикновено се долива вода и не се знае до колко е разреден,а за промиването е добра идея,все пак по добре промиване от колкото не дай боже отпушване.


Потребителски аватар
brother_Tom
Мнения: 166
Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот brother_Tom » Чет 22 сеп 2005 17:07


Аз не сменям антифриза на всеки две години, като предписват, по обясними причини :stll think: но обикновенно е в рамките на 3г - 3,5г.
Малко съм резервиран към препаратите за премахване на "котления камък", поради факта че Софийската вода с която разреждам антифриза не е толкоз твърда а и колите са ни на бая години и според мен не е нужно да дърпаме дявола/разни малки започнали корозии/ за опашката.
Процедурата е следната:
1Леко разхлабвам пробката на блока и ако има и на радиатора. Ако няма на радиатора се разхлабва водното съединение от радиатора във възможно най-ниската точка.
2. Загрявам двигателя до температура при която термостата е отворил със сигурност.
3. Подготвям подходящ маркуч и разни други удобства така че да мода да наливам ТОПЛА вода от чешмата в отвора за пълнене на системата.
4. Отвивам пробката на двигателя с изключително ! внимание ! защото от там започва та стуи гореща течност!!! ( дълги ръкави, ръкавици ....)По някога има толкова боклуци че ми се е случвало с шило да ръчкам през отвора на пробката на двигателя че да потече изобщо :censored
5. Започвам да наливам в отвора за зареждане на системата приблизително същата струя от чешмата като тази която излиза от двигателя. Подаваната чиста вода да е поне 30-40 С! В първите 2-3 мин почва да тече всякаква гмоч. Когато изтичащата струя се избистри съвсем ако е възмощно завивам на ръка пробката на двигателя. Ако е трудно гася двигателя, постепенно подавам по хладка вода от маркуча и след 1-2 мин излизащата вода е с температура позволяваща завиването на пробката.
6. Веднага след това отвивам пробката на радиатора/разкачам подготвеното водно съединение и усилвам струята на мах. От тук обикновенно изтича гмоч и тиня. Подава се вода отново до чиста струя.
7. Спира се водата от маркуча, отвиват се всички пробки/маркучи и се остава да изтече колкото може повече вода. Ако има компресор да е продуха с налягане 2-3 атм е супер!
8. Затягат се пробки/маркучи. Наливане на антифриза с отчитане колко е поела системата тъй като може да е останала чиста вода някъде. прави се сметка ако се налива концентрат колко трябва да поеме.
9. обезвъздушаване :banghead:
10. Поне 1 час градско каране и проверка на нивото.
Ако колата е с газ хубаво е при промивката да работи на бензин.
Без градското каране - не повече от час работа и след това :dance:


Потребителски аватар
madcap
Кенанския лъв
Мнения: 6685
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
Автомобил: 1990 VW Golf 2
Двигател: APP turbo
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот madcap » Чет 22 сеп 2005 18:45


ми аз винаги съм я промивал , поради простата причина че карам всяко лято с вода , че често ги пукам (удрям ) тия радиаторите ,
иначе е добре да се прави профилкатика на охл. система


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Чет 22 сеп 2005 19:16


Преди малко свърших с тая процедура.Толкова мръсен антифриз не бях виждал през живота си.Измих си радиатора и прокарах с-та с вода.Голяма смрад беше.


Потребителски аватар
SkyWalker
Мнения: 516
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 22:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

ре

Мнениеот SkyWalker » Чет 22 сеп 2005 19:33


Аз винаги, когато си взема кола задължително и правя промивка на двигателя и радиатора! Не знам кой с какво масло е карал(с какъв вискозитет) и дали с вода или антифриз! Много съм доволен от Редекс!!!


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Чет 22 сеп 2005 20:38


bobcho написа:Преди малко свърших с тая процедура.Толкова мръсен антифриз не бях виждал през живота си.Измих си радиатора и прокарах с-та с вода.Голяма смрад беше.
Ползва ли добавка няква !


Потребителски аватар
izzo
Мнения: 1224
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 7:06
Автомобил: 96 Puntamera
Двигател: diesel
Местоположение: Kвартала на обречените
Контакти:

Мнениеот izzo » Чет 22 сеп 2005 20:39


Няма таков анещо като 'вечен' антифриз.
На две-три години е хубаво да си смени,
зависи от състоянието на колата и колко е карана все пак.

Препоръчва се охладителната система да се промие ПОНЕ няколко пъти,
преди наливането на нов пресен антифриз.
Меша се 50/50 със ДЕСТИЛИРАНА вода,
обикновената има повече риск от отлагания върху алуминиеви глави.

НОВ и СТАР /останал вътре/ антифриз НЕ трябва да се смесят,
затова трябва обстойно да се промие всичко.

За антифриз - чел съм че най-добър си е G12 Pentosin на VW.
Когато си купих колата имаше някаква зелена пача вътре;
претаках всичко и налях въпросният розов G12.
Говори се че ако смесиш два различни вида антифриз - incomatible -
всичко се превъща в каша която въобще не тече какато трябва,
задръства всичко и прави бели.


Потребителски аватар
SkyWalker
Мнения: 516
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 22:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

re

Мнениеот SkyWalker » Чет 22 сеп 2005 20:42


Сорри за ОфТопика, но явно е важно: Запознат ли си кой антифризи са несъвместими?


Потребителски аватар
izzo
Мнения: 1224
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 7:06
Автомобил: 96 Puntamera
Двигател: diesel
Местоположение: Kвартала на обречените
Контакти:

Re: re

Мнениеот izzo » Чет 22 сеп 2005 21:41


SkyWalker написа:Сорри за ОфТопика, но явно е важно: Запознат ли си кой антифризи са несъвместими?


Говоря за VW, респективно за ОЕМ техни си.
G11 e син на цвят, по-стар антифриз който се препоръчва от VW да
бъде заменен с G12 или + /розов/ тъй като новия е по-добре
за алуминиевите глави. При смесване се получава пача.
Тия двата не бива да се месят при никякви обстоятелства.
Има много топици по вортекса по този въпрос.
Не знам какви антифризи има по нас и на какво са еквивалентни.


Потребителски аватар
SkyWalker
Мнения: 516
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 22:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

ре

Мнениеот SkyWalker » Пет 23 сеп 2005 0:29


А Голф 3 с какъв излиза от завода?



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта